12 Şubat 2013 Salı

Çocuklarımıza karşı sabırlı olmak

Bir Hassas Annemiz soruyor:
Çocuklarınızı büyütürken çok sinirli olduğunuz bağırdığınız zamanlar oldu mu? benim 1 tane kızım var ben yapıyorum bazen.. elimde olmuyor.. çok da üzülüyorum..Allah bağışlasın çocuklarımızı..

Cevabım:
Tabii ben de bağırabiliyorum bazen sonra üzülüyorum 3 çocukla olmaz mı. Çok sinirli olduğunuz zaman bebeğinizi güvenli olabileceği bir yere koyun oyun parkı gibi etrafından ona zarar verecek şeyler olmasın. Yutabileceği küçük şeyler olmasın. Ağlıyor olsa bile kendinizi tutamayacağınızı hissederseniz güvende olduğuna emin olup biraz uzaklaşın. Ağlayabilir birşey olmaz ona deli gibi bağırmanızdan veya Allah korusun tabii olmaz ama vurmanızdan veya sallamanızdan daha iyidir. Sakinleşmeye çalışın. Sakinleşince yanına geri dönün. Bazen bebeklerin ağlamasını insanın sinir sistemini altüst eder ve yapmayacakları şeyleri refleks olarak yapabilirler. Bebekleri kesinlikle sertçe sallamamak gerekiyor unutmayın. Beyinleri tam yerleşmediği için beyni kafatasına çarpıp zarar görebilir. Buna 'sallanmış bebek sendromu' deniliyor ve çoğunlukla ölümle veya beyin hasarı ile sonuçlanıyor. Siz yapmazsınız tabii ama bilmek lazım. Bağırmayı da en aza indirmeye çalışın. Çünkü çocuklar ne görürse onu öğrenir. O da ilerde size bağırır. Kolay gelsin diyorum. Ama inanın gittikçe kolaylaşıyor. Sevgiler






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.