21 Haziran 2013 Cuma

Organik sebze ve meyve bahçemiz

Sarıyer'deki evimize 1,5 sene önce taşındık ve geçen sene ilk organik bahçemizi yaptık. Gerçekten çok güzel ürün aldık ve çocuklar için harika bir deneyim oldu. Dalından domates, biber, salatalık, fasulye koparıp taze taze yemenin keyfini yaşadılar. Toprak ilk defa ekildiği için çok verimliydi, koyun gübresi ile destek olduk. Hormon veya tarım ilacı kullanmadık. Bu sene de bahçemize domates, salatalık, biber, patlıcan, kabak, fasulye, patates, soğan, marul, kıvırcık, maydanoz, ve çilek ektik. Biberlerimiz ve salatalıklarımız ürün vermeye başladılar. Domateslerimiz çıktılar ama kızarmayı bekliyorlar. Çilekleri bir süredir yiyoruz. Bugün 7 tane salatalık kopardık ve afiyetle yedi çocuklar. Behçemizde ayrıca 2 elma, 1 kayısı, 1 incir, 1 erik, 1 dut, 1 ıhlamur, 1 nar ağacımız da var. 50 tane de duvar çamı. Bahçeniz veya balkonunuz varsa bu deneyimi çocuklarınızla yaşamanızı öneririm. Aşağıdaki resimlerin bazıları geçen seneden :)













Heyecanla yıkanmasını bekliyorlardı, fasulyeleri  ve kabakları bile çiğ çiğ yerlerdi












Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

4 yorum:

  1. ikizler ve yakışıklı ağabeyleri, sağlıkla, huzurla yesinler anne babalarının onlar için sevgiyle yetiştirdiği sebze, meyveleri...
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
  2. Doğal ortamda yetişen sebzeleri dalından koparıp yemenin zevki de bir başkadır. Bizde bahçemizde domates ,biber,salatalık yetiştiriyoruz.Domateslerin fidesini doğal tohumdan kendim yetiştiriyorum,çokta lezzetli oluyor.İsterseniz tohum gönderebilirim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha tohumdan yetiştirme olayına giremedim, seneye düşünüyorum. Siz aşmışsınız ne güzel. Çok teşekkürler Sevgiler

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.