21 Ocak 2013 Pazartesi

Anne Sütünü Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yeni annelerin en büyük derdi budur. Benim de 3 çocuğumu büyütürken en hassas olduğum konulardan biridir anne sütü.

Ne yapsam da daha çok anne sütüm olsa? 


İşte bebeklerimin ilk yılında aklımda devamlı bu soru vardı. Oğlum Alper zamanında doğmuştu ve doğduğu günden başlayarak çok güzel emdi. Çok şükür hiç sorun yaşamadık ama o da çok süt isteyen ve çok hızlı büyüyen bir bebekti. Devamlı emerdi ama güzel doyduğu için daha 2,5 aylıkken gece kalkmadan 12 saat uyumaya başlamıştı. Zaten aklınızda olsun gündüz karnı çok iyi doyan bebekler gece de daha iyi uyurlar. Kızlarım ikiz oldukları için ve benim rahim yetmezliği problemim nedeniyle 33 haftalık yani prematüre doğdular ve emme refleksi 34 haftalıkken geliştiği için hiç ememediler. Tabii ki "neyse ememiyorsunuz hadi bakalım alın mamaları!" demedim. Her Hassas Anne gibi başladım sütlerimi 3 saatte bir sağmaya ve günde 8 kere sağarak ilk 4,5 ay sadece anne sütüyle besledim ikiz kızlarımı. Hatta ilk 3 ay hem ikisini de anne sütüyle besledim hem de hergün 300 gr anne sütü arttırıp buzluğa attım. Buzluğu ağzına kadar anne sütüyle dolduran bu sütler sütümün azaldığı zamanlarda can kurtarıcı oldu. Sadece anne sütü aldıkları 4,5 aydan sonra da günde sadece 1 öğün mama aldılar 6 aya kadar. 13 aya kadar da günde yaklaşık 2 kilo süt sağdım ve onlara içirdim.

Günde 2 kilo süt sağacak ve ikiz bebekleri bile 4,5 ay sadece anne sütüyle besleyecek kadar sütü nasıl ürettim?



  • Günde 4 litre su içtim
  • Aldığım kalori miktarını azaltmadım yani diyet yapmadım.
  • Sabah 3 Öğle 3 Akşam 4 olarak günde 10 adet BİRA MAYASI TABLETİ aldım. Bunlar alkolsüz ve hem anneye hem süte çok faydalı. GNC dükkanlarından veya aktarlardan bulabilirsiniz. B vitamini deposudur. (doktorunuza danışıp öyle kullanın)
  • bol bol bulgur, balık ve yeşillik yedim.
  • tatlı yemenin bir faydası yok, sadece kilo yapar
  • Mutlaka 3 saatte bir göğsünüzün boşalması lazım; ya bebeğiniz emecek ya da sağacaksınız. Boşaldıkça süt yapımı artar.
  • Bebeğiniz kuvvetli ve tam ememiyorsa çift başlıklı ve elektrikli bir pompa edinin ve 3 saatte bir sağın.
  • Moraliniz yüksek olsun. Ağlamak ve üzüntü sütü azaltır.

Bütün annelere bol sütler diliyorum. Anne sütünün faydaları saymakla bitmez. Bebeğiniz mutlu olur, daha iyi uyur ve daha güzel büyür. Gazı ve ishali daha az olur. Yapılan araştırmalara göre anne sütü alan bebeklerin IQsü bile daha fazla oluyormuş.

http://saglik.milliyet.com.tr/anne-sutu---iq-seviyesini-artiriyor-/cocuksagligi/haberdetay/06.11.2007/538801/default.htm


Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler



Ana Sayfaya dön

41 yorum:

  1. benim kızım 5 günlükken anne sütünün yanında bebek sütü almaya başladı çünkü sütüm olmadı çok doymadı yavrum.şu an 5 buçuk aylık ve hergün en az 2 defa bebk sütü veriyorum.amacım sadce anne sütü vermek oldu hep ama olmadı hala çok kafama takıyorum bu durumu.şimdi hiç sızı bile girmiyor göğüslerime sadece emerken geliyor çok az onu alıyor kızım.bu tavsiyelerinize uyarsam bundan sonra arttırma olsaışlığım var mı acaba sütümü.? özellikle malt alkolsüz birayı çok okudum faydası olıyor mu gerçekten? lütfen cvp yazın ben çok takılıyorum sütlenmememe..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet burada yazdıklarımı yaparsanız mutlaka artar sütünüz olumlu düşünün. üzülmeyin, dinlenin. Ben çok faydasını gördüm alkolsüz bira mayası tabletlerinin. Doktorunuza danışıp alabilirsiniz. sevgiler ece

      Sil
    2. Benim ilk bebegim yani kizim sezeryanla dogmustu. İlk gun zaten anesteziden emziremedim yataktan bile kalkamadim hastanede. İkinci gun pompalamistik goguslerimi ebe ile. Cikan ilk agiz sutunu kizima kasikla vermistim. Eve gelince artmis bollasmisti. Bana da tavuklu pilav ve sutlac cok iyi gelirdi. Tasardi sutlerim.. Lakin 4 ay emebildi kizim sadece. Sonra goguslerim pörsüdü süt bitti sanki. Cocuk acliktan agliyordu emse de sut gelmiyordu. Belki benim hatam belki de degil fakat icim yana yana mamaya baslamistik. Allahtan kizim.saglikli maasallah. 4 ay olsa da emdi. Simdi ikinciye hamileyim ve tek temennim bu sefer uzunnnca emzirebilmek. Her yerdrn bir fikir aliyorum. Bira mayasini cok duydum. Denemekde fayda var. Sagolun deneyimlerinizi paylastiginiz icin..

      Sil
  2. merhaba,
    bira mayasını ilk defa duyuyorum ilaç gibi bir şey mi?

    YanıtlaSil
  3. Bira mayası aslında bir tür mantar ve bira mayalamakta kullanılıyor. Sütü çok arttırıyor ama tabii doktorunuza danışıp kullanın. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece hanım internetten sütümü nasıl arttırabilir diye araştırma yapıyordumki sizin sitenizi gördüm. Sütüm çok azaldı. Ve ben çok üzülüyorum 7aylık bebeğim var bira mayası nı nereden bulabilirim

      Sil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Güzel bilgiler paylaşıyorsunuz tebrik ediyorum.yalnız ben şu bira mayasına takıldım çocuklarınızın uzun süre uyanmadan uyumalarının sebebi bira mayası olabilirmi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir sütümün miktarını ve kalitesini çok arttırdı.

      Sil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 2 bebeği sadece anne sütüyle beslediğim için gerekliydi. Günde 2 kilo süt sağabildin mi onunla? ben bira mayası tabletleri sayesinde günde 2 kiloya kadar anne sütü ürettim ve 2 bebeği sadece anne sütüyle mamasız besledim bve her ay harika kilo aldılar. 4 ayda prematürelikten eser kalmadı. :)

      Sil
    2. Merhaba,
      Ben de bir dunya sey denedim sutum artsin diye. Naturpy Milk Tea de bunlardan biriydi. Hic bir fark olmadi. Bir de bira mayasi tableti deneyeyim, bakalim gelisme kaydedebilecek miyim.

      Sil
    3. kesin işe yarar. Kime tavsiye ettiysem çok teşekkür etti.

      Sil
    4. Sevgili ece hanim oglum 11 aylik cok sukur ki halâ emen bir bebek Allah izin verirse 2 yasina kadar emdirmek istiyorum.bira mayasini duymamistim.tabletlerini bu aydan sonra kullanmaya baslasam sutumun artmasi icin faydasi olur mu acaba

      Sil
  7. İmreniyorum buzluğa süt atacak süte sahip olanlara ben 2 aydır içiyorum bıra mayası hapını 2. Kutu bıtmek üzere hıc yedekleyemedım akşama yetmıyor sütüm mama yıyor mecbur

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Sadece bira mayasi elbette yetmez,sut uretimini tetikleyen en onemli sey memelerin bos olmasi.Dolu memede sut uretimi olmaz. Bosalacakki vucut aa sut bitmis daha cok uretmem lazim diyecek. Bunun da yolu cok sik emzirmek ya da sagmak. Bira mayasi hapini icinbol suyla ve yatip uyuyun dinlenin. Ve en onemlisi inanin. Bu vucut bu bebegi doyurabilecek muhtesemlikte yaratildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. Yazımda da dediğim gibi "Mutlaka 3 saatte bir göğsünüzün boşalması lazım; ya bebeğiniz emecek ya da sağacaksınız. Boşaldıkça süt yapımı artar. sevgiler

      Sil
  10. Sevgili hassas anneler,
    Süt artırımıyla ilgili tavsiyelerinizi dikkatle okudum ve ardından gidip bira mayası aldım, kullandım. Yaklaşık olarak 20 gündür de kullanıyorum; ancak bir değişiklik göremedim. İçim yana yana , ağlaya ağlaya 2 aylık bebeğime günde 4 kere mama vermeye devam ediyorum. Vücudum süt üretmiyor yazık ki. 100 kadından 4'ünde süt olmazmış. Ben o 4'ten biri olmalıyım bu durumda. Motivasyonun çok önemli olduğunu biliyorum ama takdir edersiniz ki 2 aydır elinden geleni yapıp da sonuç alamayan bir anne olarak biraz endişelenmeye hakkım var sanırım, ne dersiniz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaç ml geliyor? sağıyor musunuz? çok üzücü ama önemli olan elinizden geleni yapmanız. BAzen anne ne yapsa düt gelmiyor. Sağmıyorsanız sağmayı deneyin biberonla verirsiniz. Bol sütler dilerim Ece

      Sil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Cevabınıza teşekkür ederek başlayayım öncelikle. Sorunuz üzerine söyleyeyim ki şu ana kadar en fazla 40 ml sağabildim. Sütümün en iyi olduğu geceleri bile bu sayı değişmiyor. Bebek yutkunuyor sütüm fena olmuyor geceleri; ancak sağarak çıkaramıyorum. Tek gözlü, elektrikli bir pompa kullanıyorum. Belki pompadan kaynaklanıyordur, bilemiyorum açıkçası. Emin olduğum bir şey var ki o da gündüz sütüm bebeğimi doyurmuyor. Acaba sizin önerdiğiniz bira mayasını 10 taneden 15 taneye mi çıkarsam. Daha olumlu bir sonuç almamı ağlar mı? Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir deneyin bakalım pompa yeterince kuvvetli olmayabilir. Arkadaşımda medela swing diye tekli bir pompa vardı çok zayıf çekiyordu ama benim 2 başlı medela pump in style süper çekerdi hala da arkadaşta süper çekiyor. 6 yıldır kaç kişi kullandık. Olmazsa bir ay için ayda 80 tlye hastane tipi medela pompa kirala bir dene bakalım. Pompa gerçekten fark ediyor. bol sütler dilerim sevgiler Ece

      Sil
  13. 18 gün oldu doğum yapalı ilk çoçuğum normal ikinciside sezeryan oldu erken oldu
    8 aylık ciğerleride gelişmemiş 15 gün küvezde kaldı yeni çıkardık hastaneden 15 günden bu yana düzenli olarak sağıyorum sütümü maalesef biberon yarı bile olmuyor damla damla geliyor ve mamaya başladık bira mayası ilginç geldi bana deneyecm inş faydası olur :( emziremediğim için çok üzülüyorum ilk çoçuğumda
    hiç anne sütü almadı tadını bilmiyor bu çoçuğum 15 gündür yine azda olsa alıyor
    tabii mama takviyesi ile

    YanıtlaSil
  14. Benim ilk 3 ay inanılmaz derecede çok sütüm vardı.Benim hatam o kadar çok sütüm olmasına rağmen düzenli sağmamak oldu. Günde sadece 1 defa sağdım böylece sütüm çok azaldı.Şuan kızım 5 aylık ve maalesef sütüm 10-20 cc ancak çıkıyor. Yinede mama vermiyorum. 1-2defa zorda kaldığım için verdim.Aslında sütümün azalmasının nedenlerinden biride benm kızın iştahının kapanması.Az emiyor ama şimdi düzenli sağıyorum.Eskiden rezene bende işe yarardı.Şimdi maalesef işe yaramıyo. Bende humanada işe yaramıyo. Bende işe yarayan tek şey tavuk. Yarım tavuk yemem lazım.Yedikten sonra 100-110 cc çıkıyo.Hatta ertesi günün sabahıda çok çıkıyo ondan sonra etkisi gidiyo.Ama her gün nasıl yerim tavuk? daha pratik şeyler lazm bana. Cnm bira mayası tableti KİLO ALDIRIYO MU? Kilo aldırır diye duyduğum için almadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süt vermek çok kalori harcatıyor biliyorsunuz. O nedenle kilo aldırmaz sonuçta. Sevgiler Ece

      Sil
  15. çok teşekkür ederiz verdiğiniz yararlı bilgilerden dolayı... 20 günlük bebeğim var ve sütüm günlük 250ml geçmiyor o kadar az ki mama takviyesi yapıyorum mecburen,hatta günlük yediği mama sütten daha fazla bebeğimin :( her şeyi denedim hiçbir şeyin faydası yok... su da içiyorum ama sütümün miktarı hep aynı, bu tabletlerin bi faydası olursa çok mutlu olucam, sizin sütünüz ne kadar arttı yüzde kaç ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabletler bende günde 1500 grdan 2000 grama kadar çıkardığı olmuştu. Ama benim sütüm çok fazlaydı ortalama birine göre tabii 2 bebeği sadece anne sütüyle besliyordum. Sizin de inşallah 250grdan 500 grama çıkarır bence yazıdaki herşeyi yaparsanız ama tabii hormonlar ve genetik de bence çok önemli. Elinizden geleni yaptıktan sonra üzülmeyin tek önemli şey bu. Bol sütler dilerim Ece

      Sil
    2. Merhaba benim 3 aylık bebeğim var ve şuan sütüm çay kaşığı kadar anca geliyor bira mayasini bende denesem tekrar sütüm olur mu acaba

      Sil
  16. Merhaba, ben doğumdan sonra bebeğim emmedigi için ilk hafta sütümü sağıp içirdim. Ne kadar zor olduğunu bilirim, o yüzden sizi tebrik ederim. Ben de 6 ay sadece sütü verdim, ara ara sütüm azaldı mama versem mi diye telaşa kapıldım ama her defasında tekrar arttı sütüm. Benim sütümü yoğurt, ayran, süt arttır ama çokça yiyip içmek gerek. Bir de en önemli şey dinlenmek ve huzurlu olmak.

    YanıtlaSil
  17. Benim bebegim 3 aylik ve basindan beri meme+mama birlikte gidiyordu son 2 haftadir beni hic emmiyor:( mama vermemi dr soyledi aslinda sutum vardi surekli emiyordu hatta 3 saat gogsumde tuttugumu bilirim emsin birakmasin diye ama sagiyordum yag birikmiyordu ustunde kilo almiyor mama ver dedi dr bu yuzden :( biberon verdim diye beni almamazlik yapmadi aslinda ama sutum cok azaldi önerdiğiniz birçok seyi de yaptım ama degismedi :( hic emmiyor ben sagiyordum ama ikisinden 20cc zar zor çıkıyordu ben de sagmayi biraktim simdi tekrar sadece sagsam bira mayasi filan kullansam sutum gelir mi acaba? Emzirmeyi o kadar cok istiyorum ki keske bir mucize olsa :((

    YanıtlaSil
  18. Ben yakinda ise basliyacagim. Emziriyorum. Mamayi bir kez denedim, hic icmedi. Is yerindede pompaliyacagim. Kafam cok karisik. Sütüm tam yetiyo. Fazlasi pek yok. :-(

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Ece Hanım, size büyük bir heyecan ve umutla yazıyorum. İyi ki varsınız. Ben 3 Ağustosta hastane enfeksiyonu nedeniyle gece yarısı sezeryana girdim. Oğluşum Can 31+5 günlük 2170 gr ve 49cm doğdu. Şuanda 11 haftalığız, düzeltilmiş 3 haftalık :)) gelişimimiz güzel ilerliyor. Sizde de olduğu gibi ben de mama vermedim. Sütümü 3 saatte bir sağdım ve biberonla verdim. Önceleri biberonla ağzına sıktım. Emme refleksi gelişince emzirmeye başladım ve artık pompayı da bıraktım. Pompa işlemi yaptığımda sütüm çok boldu. Birini sağarken diğerinden bolca süt akıyordu. Can'ımı emzirmeye başladığım ilk günlerde de Can bir mememi emerken diğerinden sızma devam ediyordu. Ama birkaç haftadır artık memelerimde sızma olmuyor. Sütüm azaldı mı diye korkuyorum. Gece gündüz bunu düşünüyorum. Ellerim sürekli göğüslerimde. Önceki kadar dolgunda değiller. Ama miktarını bilmesem de süt var.

    Genel olarak hikayemi anlattım. Size soracağım soruları aşağıya yazacağım. Cevaplarsanız çok sevinirim. Anne sütünü arttırma yazınızı okudum. Bira mayası tabletleri hariç aynı şeyleri yapıyorum. Tabletleri de alacağım.

    * Anne sütümün artması için pompaya tekrar mı başlamalıyım?
    * Pompa işlemini nasıl yapmalıyım? Yani sağ mememi emzirdiysem sağ mememi mi yoksa sol mememi mi sağmalıyım? Ne yapacağımı bilmiyorum. Korkudan ölüyorum, ya sütüm yetmezse diye? 13 Kasımda doktor kontrolümüz var. Devlet hastanesine gidiyoruz. Doktora söyledim. Artık büyüdü sık emiyor o yüzden dedi. Pompa için sen bilirsin, istediğin gibi yap dedi. Ama ilk çocuğum. Tek başımayım. Ne yapacağımı bilmiyorum?

    Lütfen bana yardım edin, bebeğimi sadece anne sütüyle beslemek istiyorum. Cevabınızı heyecanla bekliyorum. Benim şuanda umut ışığımsınız. Zaten yeni kendime geldim. Lütfen yardım edin. Buna çok ihtiyacım var. Teşekkür ederim.

    Duygu YİĞİTOĞLU - Ankara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı kaygıları ben de yaşadım yaşıyorum da.kızım 34+6 günlük dogdu.1 ay hastanede kaldık.ama hiç mama almadı.sürekli azalıyor mu doyuyuo mu diye düsündükce"" ben 1 ay süt sagdım neden azalın moralini düzelt bakayım yoksa gercekten azalacak ""diye telkinde bulundukca sütüm arttı.dolgunluga gelince artık gögüsler şişmiyor sütü tamamen içiyor, ve deri gerginligi azaldı o nedenle boş gibi olsa da süt vardır merak etme.ek gıdaya gecince bir hevesle yedirmeye baslıyrsun süt azalıyor tabii..ama careyi önce emzirmede sonra ek gıda vererek koruduguma inanıyorum.suan kızım 9 aylık düzeltilmiş 8 aylık.7800 gr.3 dişi var ve 3 diş aynı anda patlamaya hazır.bugünlerde hiç ek gıda almadı sürekli emdi ve sasırarak gördüm ki süt arttı.keramet bebegin sütü bosaltmasında ve huzurlu bir beyinde. emzirecegim diye ekonomik sıkıntıyı da göz önüne alarak işime ara verdim.zaten erken dogdu diye pişmanlıgım var bunu hiç olmazsa emzirerek telafi etmek istiyorum.dinlenme bol su ve bol emme..baska sey deneme:))

      Sil
  20. merhaba bende zorlu bir emzirme sureci yasadim 40 gun .emzirmek adeta kabusum olmustu.kirk gun mama takviye ettik cunku bebegim zayifliyordu ama ben inat ettim sut olmasada bebegimi saatlerce emzirdim sonra mama verdim bebegim suan uc aylik olmak uzere ve sadece anne sutu aliyor.ama ben sagmiyorum cunku oglum bir iki saat arayla emiyor.buna ragmen sagmali miyim?

    YanıtlaSil
  21. ben bebeqimi 2 hafta emzirdim snra sutm gelmedi mama verdim suan 38 haftalik olduk tkrar emzirmek istiyorum ne yapmaliym sutum cogalmasi icin yardm edn

    YanıtlaSil
  22. Benim ikizlerim 25 haftalık doğdular. İlk günden beri sadece anne sütüyle beslendiler, çok sağlıklılar çok şükür. Şuan doğumdan itibaren 8 ay oldu, ama düzeltilmiş yaşa göre 4 aylıklar ve 8 aydır hiç mama yemediler. İnşallah böyle devam ederiz. Şunu söyleyebilirim ki sağlıklı beslenmek, bol su içmek ve en önemlisi de düzenli bir şekilde sağmak çok önemli. 8 aydır gece gündüz süt pompası elimde. Sizi çok iyi anlıyorum hassasanne , hem iki çocuğu beslemek , hem onlarla ilgilenmek, hem de süt sağmak o kadar yorucu ki ama mecburuz , özellikle de prematüre bebeklerin anne sütü alması çok önemli. Buaralar düzenli süt sağamamaktan sütüm biraz azaldı sanırım, çünkü buzluktaki süt stoğum azalmaya başladı, o yüzden şimdiden önlemimi almak istiyorum. Bira mayası tabletini deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba GNC nin malt tabletinimi kullandınız.Nezaman kullanmaya başlamalıyız.Doğumdan sonra mı?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba GNC nin malt tabletinimi kullandınız.Nezaman kullanmaya başlamalıyız.Doğumdan sonra mı?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Anne sütünü arttırmak için naturpy milk tea ve naturpy emziren anne kış çayı ürünlerimizi tavsiye ederiz. Optinaturel Gıd.Med.San.Tic.Ltd.Şti. olarak sizlere naturpy ürünlerini tavsiye ediyoruz. Naturpy ürünleri tamamen doğal , katkı maddesi içermeyen profesyonel bir üründür. Türkiyenin en büyük anne ve bebek dergilerinde yerini almıştır ürünlerimizin gıda sertifikaları , helal sertifikası , Analiz raporları herşeyi ile tam ve eksiksizdir ayrıca ürünlerimiz Tarım ve Gıda Bakanlığı onaylıdır.

    Naturpy Bol Sağlıklı Günler Diler.
    Ürünlerimizi Resmi Store Sayfamız ; https://naturelstore.com.tr adresinden satın alabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.