30 Ocak 2013 Çarşamba

Uyku Eğitimi - Ne Zaman Uyanmadan Tüm Gece Uyuyacak?

Bebeklerin hiç kalkmadan 9-12 saat uyudukları gece uykusuna geçmeleri tüm evlerde şenliklerle kutlanır :) 

Anneler devamlı bölünen uyku perişanlığından kurtulurlar, bebekler de uykularını kesintisiz aldıkları için hem daha iyi büyürler hem de gündüz daha az huysuzluk yaparlar.

Bebeklerin gece 9-12 saat uyanmadan uyumasını nasıl sağlarız?
Oğlum 2,5 aylıkken , ikiz kızlarım da 4 aylıkken gece kalkmadan 11-12 saat uyumaya başladılar. Hatta kızlarımın ikisi de kolikti ve 3 ay boyunca gece 20-24 arasında hiç durmadan ağladılar ama sonra yatıp 11 saat uyudukları için “kolikler ama gece uyuyorlar” diye şükrederdim. Peki bu nasıl oldu? Tabii ki tesadüf değildi. Gece uykusu konusunda doktora derecesi vermediklerine göre bu konuda uzman olduğumu iddia edebilirim sanırım. Hatta sevgili annem (kayınvalidem) bana Alper’i uyuttun kızları da uyutursan madalya vereceğim derdi ama anneciğim hala o madalyayı bekliyorum :)

Bebeğiniz 3-4 aylık olduktan sonra uygulanacak tavsiyelerim (Bazılarını doğumdan itibaren uygulayabilirsiniz):

1. Bebeğinizin karnı gün içinde ve yatmadan önce iyice doymuş olmalı. Tercihen bu anne sütüyle olmalı. Çünkü anne sütü bebeği rahatlatıyor ve daha az gaz yapıyor. Benimkiler bütün gece uyurlardı ama bütün gün çok fazla anne sütüyle beslenirlerdi. Gece yatmadan önceki sütü memeden verirseniz daha az emiyorlar çünkü emme işlemi rahatlatıcı olduğu için uykuları geliyor ve fazla ememeden uyuyorlar. Sonra da hemen acıkıp sık sık kalkıyorlar. Ben gün içinde ve gece kalkıp sağdığım sütleri gecenin son beslenmesi olarak fazla miktarda veriyordum çocuklara. Uyumasınlar diye de türlü oyunlar yapıyordum ama mutlaka güzelce çok sütle besleyip yatırıyordum. Bebeğiniz uyanmasa bile siz sütünüzün fazla olması ve devamı için 4 saatte bir kalkıp sütünüzü sağmanız lazım. Benimkiler 11-12 saat uyurlardı, ben hem yatmadan önce hem de gece 2 kere kalkıp sütümü sağardım. Mama veriyorsanız normalden biraz fazla içirip yatırmaya çalışın ama aşırı içirmeyin kusmasın. Sütü içtikten hemen sonra gazını çıkartın ve biraz dik tutun. Burada anne sütünün fazla olması çok yardımcı oluyor. Anne sütünü arttırmakla ilgili yazım burada http://hassasanne.blogspot.com/2013/01/anne-sutunu-nasl-arttrabilirsiniz.html

2. Doğumdan itibaren bebeğinize gündüz ve gece farkını öğretin. Gündüzleri bol ışık ve normal ses, geceleri de karanlık ve sessiz. Bebekler ve çocuklar mutlaka karanlıkta uyumalılar bu melatonin hormonunun salgılanması için gerekli. Gece lambası yakıp onları ışıkla uyumaya alıştırmayın. Mutlaka karanlıkta uyusunlar. Gece emzirmeye veya süt vermeye kalktığınızda ışıkları açmayın yapabiliyorsanız karanlıkta yoksa ufak bir gece lambasıyla halledin. İşiniz bitince hemen kapatın. Bebeğinizle konuşmayın ve onu heyecanlandırmayın. Sadece sütünü içsin, altı gerekiyorsa değişsin ve hemen yatağa geri dönsün. Öpmeler, koklamalar, konuşma ve gezdirme yok. Odasından çıkmayacaksınız. Ağlarsa poposuna hafifçe pışpışlayın veya sırtını sıvazlayın.

3. Mutlaka bir gece rutininiz olsun. Her gece aynı şeyi yapın. Bebeğiniz bu rutinin sonunda uyku olduğunu anlayacaktır. Mesela banyo yaptırın, masaj, sonra sakin şarkılarla giydirme. Emzirme veya sütünü verme. Ben mesela hep aynı şarkıyı söyledim her gece son sütünü verirken. Aynı tip pijamayı ve tulumu giydirdim. Şimdi uyku zamanı, bu sütü içeçeğiz ve uyuyacağız dedim. Rutini bozmayın. Bebeğinizin ilk yılı çok önemli. Siz ona uyacaksınız. Bebeğinizin rutinini bozmayacaksınız. Gezmeler tozmalar bebeğiniz büyüdükten sonraya kalsın.

4. Bebeğiniz gece uyanabilir hemen fırlamayın. Gece ağlayan bebeğe koşarak değil adım adım gidin derler.
Belki de susacak. Bazı anneler vardır bebek yatakta dönse hemen atlarlar ne oldu yavrum diye. Siz uyurken dönmüyor musunuz? Bazen uyanmıyor musunuz? Birisi hemen gelip tepenize dikilse, “ne oldu?” dese uykunuz kaçmaz mıydı? Ağlamadıkça bakmayın gece bebeğe. Hatta azıcık ağlarsa da bakmayın. Çok ağlarsa yanına gidin ışığı açmadan konuşmadan poposunu pışpışlayın. Hemen sütü vermeyin. Hemen alıp emzirmeyin. 4 aydan sonra gelişiminde bir sorun yoksa ve doktorunuz onay verirse, kalkmıyorsa gece süt içmesine gerek yok. Merak etmeyin gündüz o arayı kapatır. Gece su içmeye de alıştırmayın.
Benim doktorum çok akıllı bir insandı neyse ki ve ben panikle onu arayıp “ Alper daha 2,5 aylık ve 12 saat kalkmadan uyuyor ne yapacağım? Aç kalmasın, sütler ne olacak?” dediğimde bana: “Ece hanım, en iyi gıda uykudur bebek için. Sakın uyandırmayın sütlerinizi gece 4 saatte bir sağın, sağdığınız sütü gündüz verin dedi. Gerçekten de 3070 gram 48 santim doğan oğlum 1 yaşında 82 santim ve 12 kilo bir tosuncuk olmuştu. Kızlarım da 33 haftalık prematüreydiler ama anne sütü ve iyi gece uykusuyla hemen toparladılar, kocaman doğan bebeleri bile geçtiler Maşallah. Yani ne olur gece kalkmıyorsa doktorunuza sorun ve onay verirse uyandırmayın. Ama anne sütü veriyorsanız gece kalkıp 4 saatte bir sütünüzü sağın. Yoksa sütünüz azalır.

5. Alper 2,5 aylıkken gece uyanmadan hemen önce parmağını ve elini emdiğini farkettim. Sanırım parmağını emdiğinde karnı acıkıyordu. Emmesin diye eline çorap taktım. Çorabın eldivenlerden daha zor çıktığını farkettim. Çorabı taktığım gece zaten 12 saat uyanmadan uyumaya başladı. Esin ve Sevinç’e de taktım ama mesela Esin 1 tane olunca çıkartıyordu ona 2 tane çorap üstüste takmaya başladım. Hem de yüzünü çizmesini önler. Bir taşla iki kuş...

6. Çocuklarımı her zaman ben yatırdım. Alper kızlar doğduğunda 21 aylıktı yani 1,5 yılda 3 çocuk sahibi olmuştuk. Kızlar 33 haftalık prematüreydi ve emme refleksi gelişmediği için bırakın göğsü biberon bile ememiyorlardı. Sadece pompa ile sütümü sağarak onları 13 ay anne sütüyle besledim ama çok zor günlerdi. Alper de evdeydi okula gitmiyordu. Eşim üniversitede ders veriyordu, gece gündüz araştırma yapıyordu. O zamanlar 2 yıl yatılı yardımcımız vardı ama çocuklarımı sadece ben yatırdım, banyolarını sadece ben yaptırdım. Yardımcımız ev işlerini yapardı ben de çocukların herşeyiyle ilgilenirdim. Bence çocukları hep aynı kişi yatırırsa bir düzen oluyor ve bu uykuya olumlu yansıyor. Anlıyorum çalışan anneler için yardımcısız olmuyor ama yardımcınız da olsa bebeklerinizi hep siz banyo yaptırın ve siz yatırın derim. Bunlar özel zamanlar ve yardımcıya bırakılmamalılar. 3 kuzumu arka arkaya yıkayıp , kitaplarını okuyup, üçünü de tek tek ben yatırdım yıllarca ve gerçekten bu her gece 1,5- 2 saat sürdü. Çok yorulduğum bittiğim zamanlar oldu ama değdi bence. Huzurla yattılar uykuya. Şimdi büyüdüler ve sağolsun babaları da yatırıyor çoğu zaman.

7. Ben pille çalışan salıncaklardan çok yararlandım. Kendi kendilerine yavaş yavaş sallıyorlardı kuzuları. Bazen koliğin en zor olduğu gecelerde orada uyuturdum ve uyuyunca alıp yataklarına yatırırdım. Bazıları böyle alışırlarsa sonra bunsuz uyumazlar dediler ama bende öyle olmadı. İkiz kızlarımın ikisi de kolikti ve salıncaklar çok yardımcı oldu. Bence eğer alabiliyorsanız mutlaka alın. Hem sağa sola hem öne arkaya sallanan müzik de çalan modellerden alın. Bunları sahibinden.com ve gittigidiyor.com gibi ikinci el ürün satan yerlerden de alabilirsiniz. Hatta kullandıktan sonra yeniden buralarda satabilirsiniz.




8. Tabii ki bu dediklerim çok büyük çocuklarda işe yaramayabilir çünkü 3-4 aylıktan başlamak lazım ama yine de deneyin. Lütfen uyanıyor diye çocuklarınızı yataklarınıza almayın. 6 aylıktan sonra eğer varsa kendi odalarına geçmeliler ve ilk günden itibaren kendi yataklarında olmalılar. Herkes yatağını bilecek. Bu sizin aile mahremiyetiniz ve mutluluğunuz için de gerekli. Uykunuz var diye ağladığında yatağınıza alırsanız alışırlar ve hep isterler. Bu bence sağlıklı değil ve hatta tehlikeli bile olabilir minicik bebekle yatakta. Bazı insanlar bebekle beraber yatmayı tercih ediyorlar hatta buna Amerika’da co-sleeping deniyor ve yapanlar çok ama bence bu tehlikeli ve çocuğun bireyselliğini öğrenmesini geciktiriyor. Kurallarınız kesin olmalı. Bir kereden birşey olmaz bebeklerde ve çocuklarda çalışmıyor. Yapılan yanlışı düzeltmek çok zor. Hastaysa da almayın yanınıza çok meraktaysanız kapısını açık bırakın veya onun odasında yere yorgan veya yatak koyup orada yatın. Kolayına kaçarsanız sonra daha çok zorluk çekersiniz unutmayın.

9. En önemlisi lütfen bebeklerinizi ayakta sallayarak uyutmaya alıştırmayın ve büyüklerinizin de alıştırmasına izin vermeyin. Bu sallanma küçücük bebeklerin beyinleri için bile zararlı olabilir kanımca. Çocuklar bilinçli bir şekilde uyku saatleri geldiği için uyumalılar, bilinçsiz kalana kadar sallandıkları için değil. Poposunu pışpışlayın kollarınızda ninni mırıldaranarak hafifçe sallayın ama lütfen ayakta sallamayın.

10. Umarım birazcık olsun yardımcı olabilmişimdir. Ağlatma metodu diye birşey olduğunu biliyorum ama ben hiç ağlatmadım çocuklarımı. O metodu arama motorlarında “ağlatma metodu” yazarak arama yapıp okuyabilirsiniz. Özellikle uykuya geçmeden önce çocukları ağlatmanın iyi bir fikir olduğunu sanmıyorum. Ben uyumadan önceki saatlerini huzurlu geçirmelerini sağlamaya çalışıyorum. Bu rutinleri yaptığım için doğal olarak gece boyunca uykuya geçtiler ve kalkmadılar. Tesadüf diyebilirsiniz ama üç çocukta da mı? Sanmıyorum. Rutinler ve kurallar çocukların daha huzurlu olmasını ve bir sonraki adımın ne olacağını görmelerini sağlıyor. Tabii ki her çocuk farklıdır ve siz ne yaparsanız yapın yıllarca gece kalkacak çocuklar vardır ama siz yine de doğru davranışları yapın. Kararlı olmanız çok önemli. Hepinize kolay gelsin.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Tavsiyelerime uyarsanız olacaklardan sorumluluk kabul etmiyorum. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

62 yorum:

  1. Yazın bir çok anneye ışık tutup yardımcı olacaktır. Senin bilgin, uyguladıklarının yanı sıra şansın da yaver gitmiş. Söylediklerinin hepsini yapmıi hatta fazlasını yapmış biri olarak 15 aydır tek bir gece deliksiz uyumamış bir çocuğum var. Ben de şunu gözlemledim; çocuklar bir şekilde uykuyu tamamlıyorlar. Gece sık uyanan çocuk sabah uykusunda bunu tamamlıyor veya öğleden sona uykusunda yani bir şekilde uyuyor gelişimi için alması gereken uykuyu alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız. Yazıda da dediğim gibi her çocuk farklı ama yine de denemek lazım. Deliksiz uykular diliyorum size:) Mutlaka sizinki de uyuyacak. sevgiler

      Sil
  2. ya bravo sana oturup üşenmeden ne güzel anlatmışsın çok kişinin duasını alacaksın, lütfen bırakma yazmayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:) yok bırakamam artık sanırım çok güzel yorumlar alıyorum. Bir kişi dua etse yeter:) sevgiler ece

      Sil
  3. Bende sizin yaptığınız uygulamadan yaptım ve oğluma 10 günlük olduğunda artık gece gündüzü ayırt edebiliyordu.ve bu sayede çok rahat ettim.annelere bende kesinlikle pille çalışan salıncaklardan tavsiye ediyorum.aynı kişinin uykuya yatırması çok önemli oğlum 8 aylık ve uykusu geldiğinde kucağıma gelmek istiyor ve kapıya doğru yöneliyor.anneler evlatları için durmadan kendilerini geliştirmeliler bence okumalılar sıkılmadan.tavsiyeleriniz için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim başarınıza:) ben teşekkür ederim. Her zaman paylaşımlarınızı beklerim. sevgiler ece

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsınız :-) okurken herşey gözümün önünden geçti. Ben de deneyimlerimi yazdım ve yazıyorum ama eski stil defter'e yazıyorum :-) Komiğim :-) Annem'i ve kayınvalidemi üzmüş olabilirim ama eşim doğuma girdikten sonra hastahane'de de eşimle kalmak istedim ve ev'e gelince de hastahane çıkışı eşimin 1 haftalık izni vardı ve ben evimizde üçümüzden başka hiçkimseyi istemedim. Böyle hissetmiştim. Ben 42. Hafta'nın sonunda doğuma girdim ve hiç sancı olmaması ve de hiç açılma olmaması nedeniyle sezeryan doğum gerçekleşti ve 4.326 kilo minnoş oğlumuz Tuna aramıza hoşgeldi. İlk hafta bizim odamızda yattı ama kendi yatağında. Eşimin işe dönmesiyle oğlumuz kendi odasında uyumaya başladı. Bu arada evdeki ilk akşamımızda uyandırıp emzirmem tavsiye edilmişti ancak uyandıramamıştım minnoşumuzu. Üzülmüştüm ve ertesi sabah doktorumu arayıp söylemiştim, dün gibi hatırlarım bana demişti ki herşey de farklı ekoller var ama merak etme uyanmıyorsa, emziremiyorsan rahat ol demek ki aç değil bırak mutlu huzurlu uyusun demişti. İbrahim bey'i dinledim zaten gündüz inanılmaz emiyordu. Yatana kadar süper emdi her zaman ve bizimde Tuna'nın da uykularımız hep çok güzel oldu. Hala da devam :-) Birtanem her zaman çok huzurlu :-) Ben ilk haftadan itibaren bir çocuk daha istedim arkadaşlarım da takılırdı bana böyle rahat battı sana derlerdi. Dediğiniz gibi hep ben uyuttum oğlumu kendimde çok kitap okuduğum için her zaman kitaplar okudum oğluma ve şarkılar söyledim. Bunları tamamen kalbimin sesini dinleyerek yaptım. Hatta hamileyken dinlediğimiz bir cd vardıçik huzurlu doğduktan sonra da çalmışımdır bolca. Hatta bozulursa diye kopyalamıştım :-) Daha çok yeni 15 Ocak'ta 6 yaşına girdi. Sizin oğlunuz gibi Tuna da bu sene ilkokul 1.sınıf. Bazen akşam yatarken koyar o cd'yi hala. Sanırım çok uzuuuun yazdım. Hoşuma gitti yazdıklarınızı okurken bunlar geldi aklıma. Gözümün önünden aktı herşey. Ne güzel 3 şeker minnoşunuz var. Biz oğlumla eşimi ikna edemedik bir türlü. Bu konuyla ilgili tavsiyeler olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olga Ayça Onur Burnak31 Ocak 2013 15:22

      Hayallah yazıyı yaxan benim Olga Ayça Onur Burnak fakat adsız olarak yer aldı. Nasıl düzeltebiliceğimide bilemedim.

      Sil
    2. Çok çok güzel yazmışsınız. Oğlum da 19 Mayıs'ta 6 olacak. Süper halletmişsiniz uyku olayını bravo. Akıllı doktorlara şükürler olsun! Sitede paylaşımlarınızı bekliyorum. Böyle sağduyulu bir sese çok ihtiyacımız var. Ben çok zor sağlık koşullarında ve sadece oğlum kardeşsiz kalmasın diye yaptım kızlarımı yakında doğum hikayemde anlatacağım ayrıntılı çok şaşıracaksınız. belki eşinizin de fikrini dğiştirir. Şöyle bir tiyo veriyim. 3 kuzum da kanserli tümörü olan bir yumurtalıktan meydana geldi. Umarım eşiniz ikna olur. ben tek çocuğum ve zor bir hayatım oldu. Neyse umarım her zaman konuşuruz ve paylaşırız. Sevgiler. Ece (Hassas Anne)

      Sil
    3. Olga Ayça Onur Burnak3 Şubat 2013 04:27

      Eşimin fikri değişecek gibi değil ancak kazara bir hamilelik olursa, bu konuda da çok dikkatlidir. Benim eşim de tek çocuk ve inanılmaz mutlu, huzurlu bir çocuk. Çok sakindir, paylaşımcıdır ama şanslı çünkü bizim çocukluğumuzda sokakta oyunlar oynanırdı deli gibi. Susadığımızda komşular bile su verirlerdi. Şimdi yok böyle şeyler. benim eşim doğduğu evden evlendiğimizde ayrıldı ve şansına aynı apartman da aynı yıl doğan iki bebek daha olmuş ve kardeş gibi büyümüşler hala görüşürler, bunlar çok büyük şans ve hiçbir zaman bir kardeş özlemi olmamış, o yüzden kardeş olayı çok da gerekli gelmiyor eşime. Bakalım :) Belki olur, en önemlisi sağlık.

      Sil
  5. böyle okuyunca herşey çok kolay gibi geliyor ama eminim çok zor zamanlarda geçmiştir, üç çocukla... neyse zorluklarda geç,yor... sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. İlk 4 ay çok zordu özellikle. Gece 45 dakikada bir kalkardım. Ama geçti hepsi çok şükür. 1,5 yılda 3 çocuk :) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Olga Ayça Onur Burnak3 Şubat 2013 04:18

    Benim ikizleri olan bir arkadaşım birgün beni çok şaşırtmıştı, demişti ki Ayçacığım işin çok zor allah kolaylık versin, cidden çok şaşırmıştım demiştim ki, iyi misin arkadaşım ? Farkında mısın senin ikizlerin var yani iki çocuk :) Bendeyse sadece bir tane :) benimkiler birbirleriyle oyalanıyorlar, seninkinin böyle bir şansı yok mecburen size geliyor hep, sizinkisi bana daha zor geliyor demişti. Nasıl düşünce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim blogda sırf bu konuda bir yazım var, herkese kardeş yapmalarını öneren. Ben 3 çocukla tabii yemek uyutma filan çok yoruluyorum ama inanın okuldan eve geliyorlar kimse yanıma bile gelmiyor hemen üçü oynamaya başlıyorlar yatana kadar durmuyorlar. Tabii arada biri geliyor "anneeee abim şunu yaptı" filan diyor ama çok rahatım o açıdan. Oyun arkadaşı bulma derdim ve bana yapışan bir çocuk yok.

      Sil
    2. Mrb ece hnm oglum yazilariniz cok guzel sureklu takip ediyorum oglum toprak 10 aylik ve geceleri cok uyanirdi karni tok yatirirdim ama sallanmaya alisti simdi geceleride uyaniyo sallanmak istiyo ne yapmam lazim masal anlatmaya basladim baya bir suredir ama masalla uyumak istemiyo hep sallanmak istiyo:-(

      Sil
  8. çok güzel yazmışsınız söylediklerinize katılıyorum
    ama benim kızım 10.5 aylık ve en az uyandığı geceler 5 defa fln uyanıyor bazı zamanlar oldu ki bu zamanlar oldukça sık gecede 10-15 belki 20 defa kalktığımız oldu bırakın kendi odasını bu durumda çok zaman beraber yattık uykusuzluktan kendi yatağına koyarken uyuduğum bile oluyodu çünkü saate hiç bakmıyorum saat kaç ve kaç defa kalktık diye çok sinirlerim bozuluyo bi ara baktım yarım saatte 3 defa kalkmışız ve ben kızmı 10 defadan çok daha fazla ve çok farklı doktorlara götürdüm yanıt hep mama ver yatır muhallebi yerdir yatır ama sonuç hep sık ötesi uyanmak bence siz aşırı şanslıymışsınız ki oğlunuz daha küçücükken deliksiz uyumuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun şansla ilgisi yok bence. Sadece oğlum uyusa belki şans diyebilirdik ama 3 çocuğumun da 4 aylık olmadan 12 saat uyuması şans olabilir mi sizce? Hem de kızlarım 33 haftalık prematüre doğdular ve 3 ay boyunca koliktiler. Yazdıklarımı kararlı bir şekilde uygularsanız başarılı olma ihtimaliniz çok ama yatağınıza aldığınızı yazıyorsunuz ki bu olmaz. Tabii ki her bebek ve anne farklıdır ve herkes benim yaptığımı aynı kararlılıkta yapamayabilir. Doğumdan itibaren kararlı bir şekilde bu yaptıklarım yapılırsa büyük bir çoğunluk benim aldığım sonucu alır. Ama tabii ki uyumayacak çocuklar olabilir. Kızınızın 15-20 defa lakması normal değil ve kendi sağlığı ve gelişimi için çok zararlı çünkü tam bir uyku uyuyamıyor. Sizin perişanlığınızı saymıyorum bile Allah kolaylık versin. Gündüz hayalet gibi dolaşıyorsunuzdur. Size tavsiyem bir daha yatağınıza almamanız, kararlılıkla rutin oluşturmaya çalışmanız ve onun sağlığı için biraz ağlamasına izin vermeniz. Tabii ki bunları doktorunuzun onayını alarak yapın.Kolay gelsin. Sevgiler Ece

      Sil
    2. çocuklarınızın bu şekilde uyumaları tek başına şans değil anlalttıklarınızın rolü çok büyük tabii ama tek başına da çözüm değil yaratılış var veya başka etkenler :)))
      söylediğiniz gibi ben kendimi artık bıraktım kızım için bu durum çok kötü ancak burayı hazır bunca kişi okuyoken söyleyim sık uyanmanın nedenlerinden birisi reflü olabilir ki benim kızımda varmış 10 tane dr.a götürdüm ilk defa bu şüphelendi şimdiye dek hiç kusma fln yaşamadık diye benim de aklıma hiç gelmemişti
      reflü tedavisine başladığımızdan beri gece uyanmalarımız bazen 2 ye kadar düşüyor neyse ki
      ancak sizin çabalarınız takdire şayan tabii ki her akşam 1.5-2 saatlik bi çabadan bahsediyosunuz ki bu çok zor cidden tebrikler diyorum size inşallah bi gün ben de sizin gibi özverili bi anne olabilirim

      Sil
    3. Ben gece yatırma faslını çok önemsiyorum. Bu çocuklarla iletişim kurma ve onları eğitme zamanı. Ne kadar yorgun olursam olayım yapıyorum rutinleri ama karşılığını da 11 saat kalkmadan uyuyan çocuklar olark alıyorum. Yani değiyor bence. Çünkü bölünmüş uyku insanı çok kötü yapıyor. Hastalık zamanlarından biliyorum. Hastayken bile Maşallah kalkmadan uyur benimkiler de ben uyuyamam. saat başı ateş kontrolü yaparım. Ertesi gün de ölü gibi dolaşırım tabii. Çok sevindim kızınızın sorununun bulunduğuna ve çözmeye başladığınıza. Hiç kalkmadan da uyur inşallah yakında. Sevgiler Ece

      Sil
  9. ne yazık ki benm kızım ayakta sallanmaya alıştı..sallanmadan uyumuyor.şimdi 5.5 aylık onu nasıl kendi kendine uyumaya alıştırabilirim???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yazılanları uygulayın ve ayakta sallamayı hemen bırakın lütfen. ne kadar uyumadan durabilir. Biraz dayanın unutur. Sevgiler

      Sil
    2. benim kızım da sallanmaya alışmıştı ama yaklaşık olarak sizin bahsettiğiniz zamanda doktorun verdiği bir tüyo olan sırtını sıvazlayınca uyumuyo mu dan esinlenerek dedim ki ne kadar uzun sürerse sürsün kesinlikle sallamayacağım annem ve bir sürü kişi sallamadan çocuk uyumaz dedi ama ben uzun sürmesine rağmen yılmadım 1 haftada sadece 1 kere o da annemin yüzünden salladım zira bu yönteme başlamadan gece gündüz sallar olmuştum ve uyuduktan sonra bile yerine koyamıyordum uyurken bile sallama devam etsin istiyordu ama yılmadım seve seve okşaya okşaya uyuttum şu anda 1 yaşını geçti kesinlikle sallamıyorum aylardır emerken ya da kucağımda sarılırken uyuyor hemen sallamayı bırakın biraz yorulacaksınız ama değecek

      Sil
    3. Çok sevindim Deryacığım. Çok iyi olmuş sallanmayı bırakması. Artık sen de yavaş yavaş onu da bırak yatağında kendi kendine uyumaya başlasın. Uyanık halde yatağına yatır kendi kendine uykuya dalsın. sevgiler Ece

      Sil
  10. gülsüm girişken18 Mart 2013 22:55

    ben de ece hanım gibi 3 çocuk annesiyim. büyük oğlum 2.5 sene hiç gece uykusu uyumadı. ne yaptıysam başaramadım. ama ortanca ve küçük oğlum 12 saat olmasada 7-8 saat deliksiz gece uykusu uyurlardı. ayrıca büyük oğlum hala uyumayı sevmez. saat kaçta yatarsa yatsın sabah 6.30 da okula gitmek için kalkar ve tüm gün bir daha uyumaz. Ben de sizin dediğiniz gibi hiç bir zaman yatağıma almadım. (istisnai durumlar var tabii) doğdukları ilk günden itibaren hep kendi yataklarında yattılar. gece yatma faslı 2-3 saati buluyordu. hep kendim yatırdım. halada ben yatırırım. yatmadan önce sohbet ederiz. bir birimizi öpebildiğimiz kadar öperiz. Onlar hayatın bana birer armağanı. Kardeş konusunda kesinlikle sizinle aynı fikirdeyim. Okuldan gelince birbirleriyle oynuyorlar ve hiç canım sıkılıyor cümlesi duymuyorum. Çok zor olan ama bir okadarda keyif ve gurur verici başka bir meslek yok bence bu hayatta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazmışsın Gülsüm'cüğüm. Çok teşekkür ederim paylaştığın için.

      Sil
  11. yazınız çok güzel olmuş ama otomatik bir salıncakta sallanan çocuklar sersemlemiyor peki annesinin ayağında usulca anne ninnisi ile uyuyan çocuklar niçin sersemlesin anlayamadım bende 2 çocuk annesiyim allaha şükür büyüdüler uykularıda düzene girdi

    YanıtlaSil
  12. Keşke usulca sallasalar anneler ayaklarında benim gördüğüm ve duyduğum acayıp hızlı ve haldır huldur sallıyor ayaklarında sallayan anneler. Otomatikte hızını çok yavaş ayarlayabiliyorsun bir de bunu da sadece kolik bebeklere çare olarak daha çok söylüyorum çünkü kolik bebeklerin annelerinde artık hal kalmıyor. Ayrıca ayakta sallananlar çok bağımlı oluyorlar ve yıllarca bırakamıyorlar ama otomatik salıncakta 3-4 ay sonra en geç zaten sığmıyor çocuk ve bırakıyorlar zorluk çekmeden. Bir de anneler sallamadığı için yorgun düşmüyorlar ve çocuklarına daha rahat ve bitmeden bakıyorlar. Tabii herkesin tercihi. Benimkiler sadece kolik döneminde 3 ay kullandılar sonra da hiç bağımlısı olmadan bıraktılar otomatik salıncağı. oğlum 2,5 aylıkken, kzılarım da 4 aylıkken yataklarında kendileri uyumaya alıştılar.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar, bizim kizimiz 3,5 yasinda ve 4.ayindan beri ilk defa gecen hafta deliksiz uyudu ama ben birsey mi oldu korkusuyla defalarca odasina gidip kontrol ettim tabii. Aslinda yazinizi okudugumda cok sasirdim cunku onca madde arasinda uygulamadigim yok! İlk dogdugu gunden itibaren hep ayni rutinle ayni saatte yatirdim; altini degistirme, pijama ve tulum giydirme, karanlikta ninni esliginde emzirme ve kendi yatagina yatirma... Hic sallamadim, hic yatagmiza almadim... Ucuncu gununde gece gunduz farkini ogrenmisti. Hipoglisemiye girmesin diye geceleri de 3 saatte bir emziriyordum ama 1 aylik oldugunda uyandiramaz olup panik olmustum, doktorumuz 10 saat ac karnna deliksiz uyur dedigi icin ugrasmayi biraktim ve gercekten sabah 6-7ye kadar deliksiz uyuyordu, hatta 3.ayda kendi odasina aldim... Taa ki ben 4.ayda ise baslayana kadar, gunduz ememedigi ve benden uzak oldugu icin gece surekli emmek icin uyanip agliyordu, odasindaki koltugumda kucagimda bir saat uyuyordu ama yatagina yatirir yatirmaz yeniden aglamaya basliyordu, 13.aya kadar direndim ama sonunda pes edip odamizdaki park yatagina aldim yeniden. Sizin ve benim uyguladigimiz rutinler gercekten kesinlikle sonuc veriyor, ama malesef calisan bir anne olmak herseyi altust eden bir faktormus, "bizde ise yaramadi" diyen anneler sanirim bu yuzden basarili olamiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem evet çalışan annelerde bunun yaşandığını çok duydum. bebekler annelerini günboyu görmemenin acısını geceleri çıkarıyorlar bazen. Kolay gelsin hepinize. Sevgiler Ece

      Sil
  14. merhaba bende 1 haftadır ayakta salladıgım bebegımı su an pıspsılıyarak uyutuyorum uylusu geldımı poposunu pıspılıyorum masallah uyuyor tşk ederım verdıgınız bılgıler ıcın bende aglatma metodunun pek ıyı bır sey oldugunu dusunmuyorum bebegın psıkolojını olumsuz yonde etkıler mutlaka

    YanıtlaSil
  15. bebeği yatağına koyduğnuzda ağlamıyormuydu? pışpışlamak vb. kar etmiyor benim kızıma yanındayken ağlıyor sürekli elini de tutsam ninni de söylesem ağlıyor. ama odadan çıkınca kısa süreli ağlayıp uyukaya başlıyor. bende uykudan önce ağlamasın istiyorum ama yatağına bırakır bırakmaz bağırdığı için geri alırsam alışır diye bi müddet ağlamasına müsade ediyorum . ağlamadan uykuya dalmaya ne zaman alışcak bilmiyorum. ama şunu farkettim ki kendi yatağında sallamadan uyutmaya başladım başlayalı gece 3 kere kalkan kızım kalkma sayısını 1 e indirdi. gece emziriyorum. ama emziğini ağzına versem uykuya tekrar dalar diye düşünüyorum ama aç kalcağından endişeleniyorum. 6 aylık bebeklerin gece beslenmesine gerek yokmuş. o yüzden 2 ay daha sabredip uyandığında emzik verip uyutma yöntemini kullanıcam. kızım 4 aylık 1 haftadır yatağında kendi kendine uyuyor. ve eğer ağlamayı bırakır alışırsa benim için ve onun için çok rahat olacak.. yazzınızdaki tavsiyelerinizde çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii azalır gece kalkması çünkü kendi kendine uykuya dalmayı öğreniyor aynen devam edin, gittikçe ağlamamaya başlayacak. Siz yeter ki geri dönmeyin ve kararlı olun. zaten halletmişsiniz. 4 aylıkken de gece beslenmesini kesebilirsiniz eğer gelişimi ve kilo alımı iyiyse. Yolun çoğu bitmiş merak etme. kolay gelsin. sevgiler Ece

      Sil
  16. Yazdıklarınızı okudum gerçekten çok güzel...benim de şu an 8 aylık bir oğlum var hep kendim ilgileniyorum herşeyiyle ve bütün anneler böyle yapmalı..çok şükür oğlum doğduğundan beri gece gündüz ayrımını bildi..uykuları çok güzel..bende hep aynı saatlerde yatırıyorum ve her sabah bizimle 6,5 7 gibi uyanıyor...alt iki dişi patladı bir sorun olmadı ateş,ishal v.s. gibi ki ben bunların dişle alakalı olduğunu pek düşünmüyorum...fakat gece uyanmaları oluyor 1 yada 2 kez mamasını veriyorum sessizce tekrar uykuya dalıyor..5 aylıkken odasını ayırdım..çok dönüyor uyanma sebepleri olabilir mi dönmeye başlamadan bi ara 4 5 aylıkken hiç uyanmadan sabaha kadar uyuyordu..benim oğlum meme emerek uyuyor emzik niyetine ..ama akşam uykuya yatırırken biberonla mamasını içerken uyuklamaya başlıyor bitince bazen emmeden uyuyor bazende emip uyuyor emmesi de 1 2 dakika..emerek uykuya dalması problemmi acaba...gündüz uykularıda düzenli gündüz alması gereken uykuyu da alıyor..teşekkür ederim size..kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gece yatırmadan önce daha iyi beslemeye çalışın oyunla filan daha çok içsin. Belki gündüz uykularını azaltmak gerekebilir. sevgiler Ece

      Sil
  17. merhaba 82 gülük kızım var akşam 10 10.30 arası uyuyor öncede geceleri kalkardı şimdi sabah 6 yada 7 gibi uyanıyor bende sütümü sağıp veriyorum tok olarak uyuyor ben aç kalır korkusuyla kaldırmaya çalışıyorum ama çok az emiyor yada genzine kaçıp tıkanıyor artık kaldırmasam soun olur mu kilo ve boy gelişimi iyi 48 cm 2900 doğdu 2.ay kontrolünde 58 cm 5.200 teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doktorunuzla konuşup onunla karar verin ama bence gelişimi çok iyi ve deliksiz uyuması daha önemli. Oğlum 2,5 aylıktan itibaren kalkmadan ve beslenmeden 11 saat uyudu. sevgiler Ece

      Sil
  18. Uyku benim de üzerinde durduğum, bir bebek için yeme içme kadar önemli olduğunu düşündüğüm zamanlardan biri bende 17 aylık kızımı son birkaç aydır gece sütü vermeden uyutuyorum, aslında bu onun kendi tercihi oldu baktım gece uyandığında sütle ziyan oluyor içmiyor uyku kaçtığı için de çok daha fazla huysuz oluyordu.. Bende sütü bıraktım ve gördüm ki böyle çok daha huzurlu.. Şimdi bana benim gibi yeni anneler soruyorlar aaaa gece süt vermiyormusun olmaz ki öyle tüh aç kalıyor vah vah.. Neyse ki çok sağlam bir kaynak olan sitenizden bu yazınızı da belirterek gereken cevabı vermeyi düşünüyorum.. Benim Hassas Annem örnek aldigim nadide insanlardan birisiniz iyi ki varsınız.. Kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım. Sen kimseye bakma. Bak benim oğlum 2,5 aylıktan kızlarım da 4 aylıktan beri gece beslenmeden hatta su bile içmeden 11 saat deliksiz uyuyorlar. Gelişimleri Maşallah harika Alper 3,5 yıl önden kızlar da 2 yıl çnden gidiyorlar. Deliksiz uyku çok önemli keşke bunu Türk anneleri de anlayabilse. Sevgiler öpüyorum Ece

      Sil
  19. Merhaba verdiginiz faydali bilgiler icin tesekkurler. Benim kizim onbir aylik ve geceleri en az dort defa uyaniyor ve emerek tekrar uyuyor. Emerek uyumaya alisti. Baslarda kesintisiz uyuyordu ama sarilik oldu ve sık sık beslemem gerektigi icin uykulari bolundu. Sonra sanirim aliskanlik oldu emmeden uyumuyor. Yatagina koydugumda aşırı tepki gosteriyor. Cok agliyor. Kendi kendine uyumasini aglatarak halletmekten baska çarem yok sanirim. Yorumlarinizi beklerim. Dildar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gece beslenmesini ben olsam keserdim kesintisiz uyuması çok önemli. Dediklerimi uygulayın. Rutin yapın geç olduğu için biraz zor olacak ama sabırlı olun sevgiler Ece

      Sil
  20. ece hanım yazınız çok güzel oglum 6aylıkken hamile oldugumu ögrendim anne sütünü bırakınca oçok güzel düzenli uyuyan coçuk malesef gitti ne yaptıysam gece aglaması bitimiyo 20aylık oldu inanın gece kaç kere kalkıyorum bilmiyorum acı acı aglıyo bebegide uyandırıyo süt verince susuyo karnı tok yatırıyorum uyanıyo süt içiyo aradan az bizaman snra sanki hiç içmemiş gibi yine aglıoy ve iştahla içiyo sabaha kadar 1kilo süt çiyo sulu veriyorum biliyom çok zararlı ama cıldırıyo vermesem devamlı sallamam gerekiyo bebegim 6aylık tıkandım kaldım hangisine kalcagımı sasırdım sakaryada oturuyorum kanımca pskolojik diye düşünüyorum ve pedagoga götürmyi düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bir çocuk doktorlara göre günde en fazla 500 ml süt içmeli fazlası kansızlık yapabilir. Bana göre de günde en fazla 1 bardak süt içmeli. Gece bu yaşta bu kadar içmesi ve uyanması hiç iyi değil. Gaz yapıyorsur o kadar süt bence ondan uyanıyordur. Lütfen artık vermeyin. Gündüz daha fazla yemesini sağlamaya çalışın derim. edeiğiniz gibi psikolojik olabilir. Bence bu kadar süt içtiyse çocuk doktorunuza danışığ kandaki demir seviyesine baktırsanız iyi olabilir. Kolay gelsin Ece

      Sil
  21. Ne yaparsak yapalim hatta baEn yazdiklarinizin faLasini bile bazen sonuc alamayabiliriz.yaradilis diye birsey var.benim kizimin dogdugu gunden beri uyku sorunu var.siz 12 saat uyurlaesi yazmissiniz ya ben kizim daha yeni dogmusken bile 11 saat hic uyadan durabiliyordu cogu zaman,goturmedigimiz doktor kalmadi ve denemsigimiz sey..ama doktorlarin soyledigi sey suydu baZi cocuklar uyumayi sevmez.suan 28 aylik ve hala en az 4 kere kalkar geceleri ve aimsi yeni uyudu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız yazımda da belirttim her çocuk farklıdır. Bazı çocuklar uykuyu sevmezler kolay gelsin diyorum Sevgiler ece

      Sil
  22. merhaba benim kızım 11aylık şimdye kadar yapmadığım şey kalmadı ama maalesef uykusunu düzeltemedim olmayınca olmuyor işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet herkeste olmaz çok haklısınız bazı çocuklar uykuyu sevmiyorlar. Kolay gelsin. Sevgiler Ece

      Sil
  23. bebeklerin uyku düzeni tamamen şans galiba.kızım iki buçuk ayını doldurana kadar aynı odada uyurduk ve gece mutlaka 1 defa uyanırdı.odasını ayırmaktan da korkuyordum çünkü uykum çok ağır.annemle beraber olduğumuz bir zaman onun kuş uykusuna güvenerek odasını ayırdım.deliksiz uykularımız başladı.arada mızıldansa da uykuya dalabiliyor hiç müdahaleye gerek kalmadan.şu anda 18 aylık ve sadece hastaysa gecelerimiz bölünüyor.işin bir de kötü tarafı var, bizimle aynı odada kesinlikle uyumuyor.buna mecbur kaldığımız zamanlar tam anlamıyla çin işkencesine dönüyor.

    YanıtlaSil
  24. Kızımın 8 ayı bitti. Akşam 8'den sabah 8'e kadar 1 kere ya kalkıyor ya kalkmıyor. Ben mi şanslıyım diyordum ama baktım ki yazdıklarının hepsini uygulamışım. Aferin bana, teşekkürler sana:)
    Bir de geçen ay geceleri kalkıp kucağımda uyudu 3 gün. Doktoruna sordum, "bu aylarda oluyor. Sık rastlanan, normal kabul edilen bir davranış bozukluğu ve ne yazık ki emdiği sürece devam edecek" dedi. Kendi kendime "olmaz" dedim. 2 gün gündüz uykularında yatağına bıraktım, yanında oturup kitap okudum, pışpışladım ve kendi kendine uyumasını sağladım. 3. gün gece kalktığında gidip yanına oturdum, kucak istemeden bana baka baka uyudu. 4. gün hiç kalkmadı. Sabır çok önemli. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tebrikler kararlı ve tutarlı olmak çok önemli ikimizin de başarısının sırrı:)

      Sil
  25. Selamar ,
    Benimde kızım 12 haftalık. En baştan beri bir rutinle gittik bunuda bir kitapla sağladık. İlk zamanlar biraz oluruna bırakmıştık ama o şekilde zor olucağına karar verdik ve bir arkadşımzın uguladığı rutini seçtk. Bu kitapta " the new contented little baby book Gina ford" Belki biliyorsunuzdur. Ama benim bu kitapta uguladığım ve kafama takılan bir kaç konu var. Bu konularda Ece hanım sizden fikir almak isterim.
    * Bebeği gündüz az uyut gece uyusun. Bizim haftadaki bebek için gündüz 3 saat 15 dak. Sabah uykularını karanlık oda ve sesiz.
    *Banyodan sonra Akşam uykusunada 6:15 de emzirmeye başlayıp 7 de bitrmek kaydıyla 7 de uykuya dalması bekleniyor. Bu bazen 7 bazen 7:30 bazende 8 oluyor.
    * Saat 22:30 23:00 gibi sağdığım sütü biberonla veriyoruz bebeği uyadırırak.
    * Bunlar uygulandığında bebeğim saat 4:30 5:00 gibi uyanıyor ve emziyorum. Bazaen kalkış zamanına göre 6 gibi tekrar uyanıyor. Hafif mızıldanmalarla 7 ye kadar dayanıyoruz. Zaten kitaptaki rutine göre 7 de uyanması gerekli.

    Sizin uygulanığınız rutin akşam saat kaç gibi bebeği uykuya hazırlıyorsunuz?
    Sütünüzü hep biberonla karanlıkta mı veriryorsunz?
    Yalanci meme kulandınız mı hiç?

    Benim uygulaığım rutinde bebeğimin sabah karşı uynamasını bir türlü kaldıramadık. Aacaba iyi doymadığı için mi uyanıyor. Yoksa belli bir süre sonra bu alışkanlık mı oluyor.

    Benim uygulatıım rutin ile ilgili yorumlarınız benim için önemli.

    Teşekkürler Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gündüz az uyuyan gece çok uyur diye birşeye inanmıyorum. uykuda hep karanlık ve sesiz olsun. 7 bence çok erken uyutmak için onu ben olsam 21e çekerdim. 21 de uyuyup 8de uyanabilir. benimkiler 11 saat uyurlardı bazen de 12 saat hiç uyanmadan ve beslenmeden. süt vermiyordum gece. bir tek Sevinç kızım emzik kullandı. gün içinde çok iyi ve gece son yatmadan önce çok iyi beslenmesi lazım bunun için. Anne sütü olması önemli. henüz 3 aylık belki hiç uyanmaması için erkendir sizin için ama en azından bire iner bence gündüz de iki kere 2ser saat uyuyordu benimkiler. kolay gelsin yazımdakileri kararlı ve tutarlı olarak uygulamanızı tavsiye ederim. sevgiler Ece

      Sil
  26. bebeğim 50 günlük kendimce bi uyku rutini oluşturdum ama ne yaptıysam bi türlü uyumuyor gece 03 de uyuyup 05 de geri uyaıyor sonra emip 08 de tekrar kalkıyor ve saatlerce uyumuyor heryolu denedim müzikli oyuncaklar aldım anason içirdim ama ne yaptıysam bi türlü uyutamadım istediğim saatte yada istediğim gibi sorun olan aslında geçen hafta çok hastalandım 1 hafta boyunca annemlerde kalmak zorunda kaldım o birhafta boyunca hergün her gece deliksiz uyudu ama eve geldilk yine uyumamaya başladı bizim evde ne var onu uyutmayan anlamadım ne yapacağımı şaşırdım bi akıl verin llütfen ::(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha çok küçük çok normal. 3 aylık olmadan pek bir düzen beklemeyim derim. Gün içinde bol bol emzirin ve sevgi gösterin. Gece önümüzdeki aylarda düzene girecektir. Bu yazımı uygulayın. sevgiler Ece

      Sil
    2. çok teşekkür ederim öneriniz için :)

      Sil
  27. Çok faydalı ve güzel bir yazı yazmışsınız. Tamamına katılıyorum. Bence çocuğa nasıl bir disiplin sağlarsanız ona alışıp gidiyor. Benim kızım da henüz 3 aylık ama şu ana kadar neredeyse hiç uykusuz kalmadım. İlk ay hariç 2. aydan itibaren geceleri gayet güzel uyuyor. Her gece 4.30 civarı uyanıp yeniden emip tekrar uyuyor. Aynı odada ama kendi yatağında yatıyor. Her ağladığında bakmıyorum çünkü bazen 1-2 dakika içinde susuyor. Zaten ağlama seslerini bir süre sonra ayırt edip hangisinde gerçekten ilgilenmeniz gerek anlıyorsunuz. Size kolaylıklar ve sağlıklı günler dilerim, takipteyim :)

    YanıtlaSil
  28. benim 17 aylık bir kızım var ve doğduğundan beri sürekli uyku problemi var:(( ben hala savaşıyorum uykusu için;ama uun süreli düzelme olmuyor..ara ara düzene giriyor fakat bi ateş,bi hastalık altüst ediyor benim emeklerimi ve başa sarıyoruz sürekli..17 aydır adam gibi bi gece uyuyamadım ben.bebeğimin gelişiminde bi sıkıntı yok fakat uykusu hep böyle kalacak diye çok endişeliyim.ve dönem dönem değişik yöntemler de denedim fakat olmuyo.hala meme emdiği için gece sıkça uyanıyo diye düşünüyorum ama 2 yaşından önce de memeyi bırakmasını istemiyorum..ne yapacağımı bilemiyorum gerçekten ..bazen çok bunalıyorum bu durum yüzünden:(((
    uyku problemiyle ilgili tracy hogg'un kitabını hatmettim büyük ölçüde de uygulamaya çalıştım fakat bi süre sonra bi etken buna engel oluyo ve bırakıyorum malesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kararlı olun bırakmayın, ne uygularsanız uygulayın en önemlisi kararlı ve tutarlı olmak. sevgiler Ece

      Sil
  29. blogunuzu aylardır takip ediyorum bana gerçekten çok faydanız dokundu öncelikle bunun için teşekkür etmek istiyorum benim bebeğimde 11 aylık ve doğduğu andan itibaren uyku konusunda problem yaşıyorum Allaha çok şükür baştan beri mutlu bir bebek kesinlikle huysuzluğu yoktur aç ve uykusuz olmadığı zamanlar oldukça sakindir devamlı götürdüğümüz bir doktorumuzda var ve gerçekten bebeğime fayda sağlamak konusunda elimden geldiğince araştırıp uygulamaya çalışırm annelere rağmen:) henüz bir aylıkken kolik teşhisi koydu doktorumuz ve zorluklar asıl o zman başladı sanırım gerçekten gazlı bir bebekti gece gündüz gaz sancısı vardı ve çok kez doktora götürdk bu süreçte kesinlikle yanımda yatırmadım elimden geldiğince anne sütü verdim ve 4. ay sonunda gaz sancılarımız bitti fakat buna rağmen hala geçeleri en az 3 kere uyanır 6 yada 7 saat kesintisiz uyuduğu çok nadirdir ve sizinde konunun en başında bahsettiğiniz gece rutinlerini en başından beri takip etmeme rağmen bi kaç kere ağlatma metodunuda denedim ama içim el vermiyo yavrucak yırtıyor kendini acaba emzirmemden dolayı mı sık sık kalkıyor yada diş çıkarma sürecindeyiz o yüzden mi, huyumu budur bi türlü çözemedim benimde blogum var ziyaret ederseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
    http://yenihayatyenibiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı çocuklar daha az uyuyor ve daha çok kalşkıyor ne yazık ki. Gelişimi iyiyse doktorunuza danışıp gece beslenmesini kesebbilirsiniz faydası olacaktır. kolay gelsin sevgiler Ece

      Sil
  30. Blogunuz gerçekten mükemmel

    Her zaman takip edeceğim
    bilgileriniz güzel
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  31. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.