7 Ekim 2013 Pazartesi

Yılda 12 kez ateşli hastalık- Derya Coşkundeniz yazdı

Benim gibi ikiz kız annesi Derya Çoşkundeniz hem tecrübelerini hem de araştırmalarını Posta Gazetesinde yazıyor. Bu yazısı benim ve bilinçli doktorların da görüşünü yansıtıyor. Benim doktorlarım da aynı şeyleri bana söylüyorlar. Çocuklarının sık sık ateşlenmesi tüm annelerin kabusu ama okula giden çocukların sık hastalanmaları çok normal. Büyüdükçe durum biraz daha düzeliyor.

Derya Coşkundeniz'in Posta'daki yazısı:


                          Yılda 12 kez ateşli hastalık

Okulların açılmasıyla birlikte hiç vakit kaybetmeyen kızlarım, ikidir okuldan eve ateşle geliyorlar. Her ateşlendiklerinde ya da burunları aktığında ilaca sarılan annelerden değilim ben.

İnatla uğraşırım o ateşi düşürmek için. Bildiğim tüm yöntemleri denerim. Üstünü çıkarır, yüzünü ve eklem yerlerini ıslatırım ilk önce. Yarım saat geçtiğinde ateş hala duruyorsa bıraktığım yerde, ılık duşa sokarım. Benden daha inatçı bir ateşse karşılaştığım, ve 39'dan aşağı düşüremiyorsam son çare ateş düşürücü veririm.
Okula başlayan çocuklarda çok sık hasta olma durumu normalmiş meğer. Kendimi suçlamakla vakit kaybetmek yerine, durumu kabullenip çözümler üretmeye başladım. 2-3 haftada bir hastalıkla mücadele ederken "nerede yanlış yapıyorum" sorusuyla kendimi tükettim durdum geçen yıl.
Tüm kış, onları en sağlıklı yiyeceklerle besleyip, bitki çayları, arı sütleri ve portakal sularıyla çocuklarımın bünyelerini güçlendirdiğimi düşündüğüm sıralarda, okuldan eve akan bir burunla dönen çocuklar, insanda hayal kırıklığı yaratıyor ister istemez. 

Yine böyle ateşli günlerden birini yaşıyoruz. Doktorumuzdan içimi rahatlatacak açıklama geldi. "Bu yaş grubunda, özellikle okula giden çocukların, yılda 12 kez ateşli hastalık geçirmesi normal kabul edilir. Fakat yaz aylarında çok nadir hastalandıkları ve hatta hiç hasta olmadıkları için, kışın ayda 2 kez ateşli hastalık geçirmeleri anneleri endişelendirir.
Biz 38.5'e kadar ateşlenmelerini normal ve bazen de gerekli buluruz. Ateş, çocuğun hastalıkla mücadele ettiğini gösterir ve bu da olması gereken bir durumdur. İlaçla bunu bastırmak, bünyesinin güçlenmesine izin vermemek anlamına gelir" dedi. Oh be! 

Benim gibi düşünen doktorlar da varmış. En ufak bir ateşte bin tane kan testi isteyen, ilacı dayayın gitsin diyen ya da en kötü senaryoyla ana babaya hayatı zindan eden doktorların esiri olmayın. Çocuğunuzun kronik bir rahatsızlığı yoksa, sağlıklı tüm çocuklar gibi zaman zaman ateşlenip hasta olabileceğini ve bunun normal olduğunu bilin.

Enfeksiyondan korunmak için

Siz yine de tedbiri elden bırakmayın. Kış ayları geldiğinde, hastalığın evimizi ziyaret edeceği aşikar. Bu durumla baş edebilmek zor olsa da, imkansız değil. Bünyeyi ne kadar güçlendirirsek, hastalıktan kurtulmamız da o kadar hızlı olur. Buyurun size bir kaç öneri:
. Bol sıvı tüketmek

. Burun tıkanıklığını gidermek

. Solunum yolunu açık tutmak için buhar tedavisi uygulamak

. Temiz hava almak

. Çok kalabalık ortamlarda durmamak

. El yıkamaya özen göstermek

. Sağlıklı ve dengeli beslenmek

. C vitamini içeren gıdaları tüketmek

. Adaçayı ve ıhlamur gibi bağışıklık güçlendirici çayları tüketmek

. Sigaralı ortamlarda bulunmamak

Derya Coşkundeniz
Bu yazı yazarından özel izin alınarak burada yayınlanmaktadır. Derya Coşkundeniz'e teşekkürler

kaynak: http://www.posta.com.tr/saglik/bebek-cocuk/PostaYazarHaberDetay/Yilda-12-kez-atesli-hastalik.htm?ArticleID=197514





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.