4 Ekim 2013 Cuma

Çocuğunuz beklemediğiniz hareketleri yapabilir, kazalara dikkat!

Hassas Anneler,

Böyle kazalara dikkat edelim. Bebekleriniz ve çocuklarınız hiç yapamadıkları hareketleri birden yapmaya başlayabilirler. Mesela dönemeyen bir çocuk dönmeye başlayabilir ve koltuktan, alt değiştirme masasından düşebilir. Minderi çekemeyeceğini düşündüğünüz 1,5 yaşındaki oğlunuz minderi pencerenin yanına çekip camı açıp 2. kattan düşebilir (arkadaşımın başına geldi neyse ki Allah korudu bir şey olmadı). Buzdolabını açamayacağını düşündüğünüz çocuğunuz buzdolabını açıp kenarda duran ateş düşürücünün yarısını içebilir (bu da bir arkadaşımın kızının başına geldi, midesi yıkandı şimdi çok şükür iyi). Her zaman mümkün olmasa da çocuğunuzdan bir adım önde olmaya çalışın. Hep kötüyü düşünmek olarak almayın bunu, tedbirli olmak olarak düşünün. Bana böyle mesajlar çok geldiği için ben bu siteyi kurduktan sonra iyice tedbirli olmaya başladım o ayrı konu...

Hassas bir annemiz:

Merhaba Hassas Anne. 

6.5 aylık bir kızım var. 3.5 ayından itibaren hareketlenmeye ters dönmeye, yuvarlanmaya başladı. Çevremdeki herkes bana bebeğime dikkat etmemi nasihat ederdi. Çalışan bir anne olduğum için sabahları kalktığımda eşimle kayınvalideme bırakıp işyerlerimize öyle geçerdik. Dün sabah bebeğimi kendi yatağımın üzerine koyup banyoya kadar hemen gidip gelecektim, tak! diye bi ses duyduk... Geldiğimde bebeğim yere düşmüştü.

Aman Allah'ım nasıl bir ihmalkarlıktı bu yaptığım... Kızımı hemen eşim aldı kucağına ben çıldırmış gibiydim, deli divane dönüyordum bacaklarıma vurarak evin içinde. Hemen hastaneye götürdük. Röntgen çekilmesini tavsiye etmedi doktor hanım. Elime bir kağıt verdi, kağıttaki belirtileri yaşarsa getirin dedi. İkna olmadım. Özel sağlık Çocuk merkezine götürdük. Doktorumuz da röntgenin zararlı olacağını söyleyerek; fışkırır şekilde kusma olursa, sarhoş gibi davranırsa, anormal hareketlerine rastlarsanız, gözlerinin biri büyürse, bakışlarında bir tuhaflık değişiklik olursa hemen getirin beyin tomografisi çekelim dedi. Bu aydaki bebeklerin kafatası suyun içinde yüzermiş öyle dedi, beyin kendini korurmuş. 48 saat gözlemledik ters giden bir durumla karşılaşmadık Allah'ıma şükür olsun... Sizden ricam benimle aynı durumu yaşayan Anneler varsa bu konuyla ilgili düşüncelerini ve tecrübelerini yazmaları. Tabii sizin de. Teşekkür ediyorum.

Cevabım:
Geçmiş olsun çok üzücü olmuş ama sanırım 2 günde birşey olmadıysa çok şükür iyi demek oluyor. Tabii gözlemlemeye devam edin. Oluyor böyle kazalar bir daha olmaz inşallah.




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.