19 Nisan 2013 Cuma

Anne sütünün tadı ve içeriği emziren annenin regl döneminde değişir mi?

Anne sütü mucizevi bir sıvı. Annenin yediklerine, yemediklerine, bebeğin ihtiyacına ve pek çok değişik faktöre göre içeriği ve tadı değişiyor. Önemli bir konudan bahsetmek istiyorum. Anne sütünün faydalarını çok iyi bilen bir Hassas Anne olarak emzirmenin 2 yaşına kadar mümkün olduğunca uzun zaman devam etmesinin önemine inanıyorum. Hayatımızdaki bazı değişiklikler emzirmeyi kötü etkileyebiliyor hatta annelerin emzirmeye son vermesine neden olabiliyor.

     Annelerden su cümleleri duyduğumda tehlike çanları çalmaya başlıyor:
"Bebeğim sütten iğrenmeye başladı"
"Sütten midesi bulanıyor, kafasını çeviriyor"
"Çok güzel emiyordu, birden emmemeye başladı."
"Ne yaptıysam yeniden emmeye başlatamadım!"

Dikkat ettim de bu şikayetler genellikle bebekler 5-6 aylıkken başlıyor. Birçok anne buna bir çözüm bulamıyor ve emzirmeyi bırakıp mama vermeye başlıyorlar. Zaten bebek ek gıdalara geçtiği için çok sorun etmiyorlar. Aslında özellikle ilk 12 ay bebeğin ana gıdası anne sütü olmalı. Bu onun için en sağlıklı gıda. Düşününce bunun nedenini buldum sanıyorum. Bu zamanda anneler doğumdan sonra ilk regl dönemlerini yaşıyorlar ve anladığım kadarıyla sütün tadı regl döneminde değişiyor. Bazı bebekler bu değişen tadı beğenmiyorlar ve emmek istemiyorlar. Oğlumda bunu yaşadım, ben doğumdan sonra ilk reglimi olduğumda emmek istemedi ve kafasını çevirdi. Ben daha önce bunu bir yerde okumuştum sanırım. Hemen mama vermedim ve ısrarla emzirdim. Tabii acıkınca ve ben mama vermeyince emmek zorunda kaldı. Beş gün boyunca istemeye istemeye normalden az emdi. Beş günün sonunda normal emmesine geri döndü. Bazı annelerle konuştuğumda anladık ki bunu yaşamışlar ama nedenin regl dönemi olduğunu anlamamışlar ve ne yazık ki artık bebeğin emmeyeceğini düşünüp emzirmeyi bırakmışlar. Lütfen siz bu yanlışı yapmayın. Regl olduğunuzda bebeğiniz emmek istemezse artık emmiyor diye düşünüp mamaya geçmeyin. Memeyi alması için ısrar edin, olmazsa en kötü ihtimalle o 4-5 gün sağın ve o sütü atın ama regl bitince yine emzirmeye devam edin. Aklınızda bulunsun.




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.