28 Nisan 2013 Pazar

Gece kuşlarına duyurulur: Uykusuz kalmak kilo aldırıyor

Verimli bir uykunun sağlımıza ne kadar faydası olduğunu hepimiz biliyoruz, peki sizi zayıflattığını veya zayıf tuttuğunu biliyor muydunuz?

Uykusuz geçen bir gece belki sizi hemen şişmanlatmaz ama verimsiz uyku alışkanlık haline gelirse hormonların ve metabolizmanın bozulması kilo alımına yol açabiliyor. Chicago Üniversitesi'ndeki araştırmacılar iyi bir gece uykusundan mahrum kalmanın kilo alımına veya vücudun yağ yakımı kapasitesinin azalmasına yol açabileceğini söylüyorlar. Uzmanlar az uyumanın iştahı arttıran ghrelin hormonunun vücutta daha fazla salgılanmasını sağladığına inanıyorlar. Kanada'daki Laval Üniversitesi'nde yürütülen bir çalışmada günde 5 saat uyuyan insanlarda iştahı arttıran ghrelin hormonunun günde 8 saat uyuyan insanlara göre yüzde 15 daha fazla olduğu bulunmuş.

Dr. Timothy j. Sharp: "Günde kaç saat uyuduğunuzu değil, sabah gözlerinizi açtığınızda nasıl hissettiğinizi önemseyin" diyor.

Dr. Bank ise şöyle diyor: "Uykusuz kaldığımızda neler olacağını biliyoruz ama iş, sosyal aktiviteler ve sorumluluklar nedeniyle uykudan vazgeçebiliyoruz. Uykusuz kalmanın yan etkileri kilomuzu etkiliyebiliyor. Uykusuzluk kötü goda seçimlerine, spor için enerjimiz kalmamasına ve metabolizmamızın  düşük olmasına yol açabiliyor. Bunları aşabilmek için günlük hayatımıza sporu katmalıyız. Spor hem uykusuzluğu tetkleyen stresimizi azaltır hem de uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Ama uyku saatinize çok yakın saatlerde spor yapmayın çünkü vücut ısınızdaki yükseliş uykuya dalmanızı zorlaştırabilir."

 

Uykuya dalmak sizin için zorsa, neler yapabilirsiniz?

  • Kendinize rahatlatıcı bir uyku zamanı rutini oluşturun.
  • Uykusuzluğunuza nelerin neden olduğunu belirleyin ve bunları düzeltecek adımları atın. 
  • Sporu hayatınıza katın
  • Yatak odanızda bilgisayar, televizyon ve müzik seti olmasın. Yatak odanızı sadece uyku ve aşk merkezi haline getirin. 


kaynak: www.hungryforchange.tv/article/can-sleep-deprivation-cause-weight-gain





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

1 yorum:

  1. Sevgili Ece hanim,blogunuzla yeni tanismanin mutlulugu ve gecen zamanda taniyamamisimin pismanligi icersindeyim.yanlisi göre göre artik yanlis oldugunu farketmeyip dejenere olmus gözlerimize ve bize söyle bir silkinip kendimize gelmemizi sagladiniz.benim size bir sorum vardi Almanyada yasiyorum ve 14 aylik bi oglum var.oglumu hala emziriyorum ilk 7 ay günlük en az 7,8 saat agliyodu ve biz kolik bebek zannettik ama hala gecmedi gündüzleri emdikten sonra hic bi problem yok ama gece emip uyuyor ve 1 saat sonra aglayarak kalkiyor karnina masaj yaptiktan sonra gazi cikiyor ve tekrar uyuyor gecede 3-4 sefer emziriyorum ve bu hep böyle doktora götürdük kesin olmamakla beraber laktoz alerjisi olabilirmis kücük oldugu icin test yapilamiyomus biranönce sütten kesmemi ve laktossuz mamayi biberonla vermemi söyledi süt ve yogurtta yasak bende cok kararsiz kaldim kesin olmayan bisey icin o soya fasülyesinden yapilmis igrenc kokan mamamaya gecmek istemiyorum yavrumda icmiyo zaten.anne sütünden sonra mamaya gecme cok icimi acitti inek sütü olsa bu kadar üzülmicektim hala emziriyorum ek gidayida zorla yediriyoruz sadece emmek istiyo bana ne yapabilicegim konusunda fikrinizi paylasirsaniz cok sevinirim kusura bakmayin uzattim ama detaylarinda faydali olabilecegini düsündüm. simdiden cok tesekkür ederim.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.