16 Nisan 2013 Salı

En çok tarım ilacı içeren 12 sebze ve meyve

Sebze ve meyvelerin içinde ne var?

Keşke çocuklarımıza özenle yedirdiğimiz sebze ve meyvelerin içinde sadece vitaminler olsa ama ne yazık ki organik olmayan sebze ve meyvelerin çoğu incelendiğinde içlerinde tarım ilaçları bulunmakta. Harvard Üniversitesi ve Mount Sinai Tıp Merkezi'nde yapılan bazı araştırmalar tarım ilaçlarına maruz kalmak ile çocukların bilişsel becerilerinde azalma ve dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (ADHD) vakalarındaki artış arasında bir ilişki gösteriyor.

Çoğumuzun bütçesi yediğimiz bütün sebze ve meyveleri organik almaya yetmiyor ama bir seçim yapmanız gerekirse en çok tarım ilacı içerebilecek bu 12 sebze-meyveyi organik almak mantıklı görünüyor. Organik pazarlarda bu ürünleri daha ucuza ve taze bulabilirsiniz. Tabii ki bu araştırma Amerika'da yapılmış ama bence bize bir fikir verebilir. Bol bol sebze ve meyve yemek ne olursa olsun sağlığımız için çok faydalı. Özellikle bebeklerin yediği sebze ve meyveleri organik alıp evde kendimiz hazırlamayı tavsiye ediyor uzmanlar.

Ayrıca 1 litre suya 2 çorba kaşığı karbonat veya limon suyu ekleyip sebze ve meyveleri 15 dakika bu suda bekletmenin tarım ilaçlarından kurtulmakta yardımcı olacağını söylüyorlar. Şeftali, salatalık, armut ve elma gibi ince kabukluları da soymamızı tavsiye ediyorlar. Tabii ki en güzeli benim yazın yaptığım gibi kendi sebze ve meyvelerinizi yetiştirmek ama bu herkes için mümkün değil.

En çok tarım ilacı içeren sebze ve meyveler:

Elma
Tatlı dolmalık biber
şeftali
çilek
kayısı
üzüm
ıspanak
kıvırcık
salatalık
yaban mersini
patates
yeşil fasulye
yeşillikler

Bu yazıyı http://www.education.com/slideshow/dirty-dozen-foods/cultivating-controversy/ sitesinden aldım ve size faydası olacağını düşündüğüm için Türkçe'ye çevirdim.




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

7 yorum:

  1. patates, salatalı, fasulye, elma kıvırcık en çok tükettiklerimiz :(

    YanıtlaSil
  2. geçenlerde biber kekik maydanoz nane tohumu alacaktım. en azından onları saksıda yetiştiririm diye düşünmüştüm. tohum paketinde ilaç içerir yazıyordu, yani kendimiz yetiştirsek de ilaçlı olluyor sanırım? bilemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğal tohum satanlar oluyor belki internette bulursunuz.

      Sil
  3. bu sebze ve meyveleri ne kadar çok tükettiğimizi düşününce insan kötü hissediyor kendini.gıda üreticilerine çok sıkı denetim uygulanmalı ve zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerindeki etkileriyle ilgili eğitimler verilmeli.bloğunuzu çok beğendim ve hemen takibe aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Paylaşımlarınız beklerim. sevgiler

      Sil
  4. Paylasimlariniz çok güzel.ben de bir kimyager ve tarım bakanlığı gıda kontrol laboratuvarında çalışan bir anne olarak size katılıyorum.özellikle üzüm ve kirazda tarım ilacı kalıntısı oluyor malesef.blogunuzu takip edeceğim.ben çok yeni bir bloggerim ama pek aktif olamıyorum minik kızım Derin ile ilgilenmekten. birderinindunyasi.blogspot.com da benim blogum,umarım daha aktif olabilirim.sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.