23 Nisan 2013 Salı

Bebeklere işaret dili öğretmeli miyiz?

Hassas Annemiz Çiğdem:
Merhabalar benim 3 aylık bir kızım var zeka gelişimine nasıl yardımcı olabilirim diye araştırırken 'Bebek İşaret Dili' diye bir uygulama buldum. 6 aydan itibaren bebekle işaret dili sayesinde anlaşılabiliyor. Süt su bez uyku kitap vs isteklerini rahatlıkla işaretlerle anlatabiliyormuş. Bu uygulamayı uygulayanlarınız var mı? Artı veya eksileri nelerdir?

Cevabım:
Amerika'da bebeklerine işaret dili öğreten birçok anne var. Çok faydasını gördüklerini söylüyorlar. Açıkçası ben ihtiyaç duymadım  zaten kısa bir süre sonra konuşmaya başlıyorlar. Bir de ben şöyle düşünüyorum, çocuklar kendilerini ifade edebilmek ve istediklerine ulaşmak için konuşuyorlar eğer kendilerini işaret diliyle ifade edebilir ve istediklerine ulaşırlarsa daha geç konuşurlar.  Tabii bu akımı destekleyenler bunun olmadığını söylüyorlar. Bebekler 10-14 ay arasında elleriyle konuşmaya başlıyorlarmış ama zaten artık o yaştaki çoğu çocuk konuşabiliyor. Ne zaman isterseniz başlayabiliyormuşsunuz ama en geç 8-9 aylıkken başlarsanız daha rahat ilerleyeceğinizi söylüyorlar. Akımı destekleyenler genellikle doğumdan itibaren başlıyorlarmış ve bu bebeklerin ilerde teslerde daha başarılı olduklarını iddia ediyorlar.
Kaynak: https://www.babysigns.com/index.cfm?id=69




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.