8 Mayıs 2013 Çarşamba

Çocuklarımız her zaman bizi örnek alıyorlar


Çocuklarımız hep bizi örnek alıyorlar. Onlara ne söylerseniz, iyi veya kötü, bunu bir gün gelecek onlardan kesinlikle duyacaksınız. Bir bakacaksınız onun konuşmalarında ve tavırlarında kendinizi göreceksiniz.

Çocuklarımıza verebileceğimiz en iyi eğitim onlarla her zaman doğru konuşmak ve onlara güzel örnek olmak.


Her zaman sorularına ayrıntılı cevap verin ve hiçbir zaman geçiştirmeyin ne kadar saçma olsalar da. Onları geçiştirmeye başlarsanız onlar da size soru sormamaya ve sizin fikrinizi önemsememeye başlarlar. Emin olun siz onlara doğru yolu göstermezseniz onlara kötü yolu gösterecek birileri çıkacaktır. Sizin cevabını bilmediğiniz soruları sorarlarsa bu konuları beraber araştırın, bu sizi yakınlaştıracaktır ve çocuğunuza araştırma yapmanın zevkini öğretecektir.

Çocuğunuz okula gidiyorsa, ona ödevlerinden zevk almayı öğretin. Bunu ancak ödevlerine önem vererek ve onları geçiştirmeyerek öğrenir. Diyelim ki ödevi kağıttaki müzik aletlerinin altına onların ismini yazmak; sadece bu aletlerin ismini yazmakla kalmayın, internetten o müzik aletlerinin seslerini bulun ve tek tek çocuğunuza dinletin. Belki ödevleriniz daha uzun sürer ama inan daha zevkli ve öğretici olurlar ve çocuğunuzla kaliteli zaman geçirmiş olursunuz.
 Çocuklarınıza ayıracağınız zaman onların geleceğine en büyük yatırımınızdır. 




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

1 yorum:

  1. Bunu ben de deneyimledim. İki kızım var. Bazen bakıyorum benim onlara kızdığım zaman kullandığım cümlelerle bana çemkiriyorlar :) "www.kizlarimlabuyuyorum.blogspot.com".

    Eskilerin söylediği sözler ne kadar doğruymuş. Bayılıyorum atasözlerine "ne ekersen onu biçersin"

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.