27 Mayıs 2013 Pazartesi

Sizin favoriniz var mı? Çok çocuklu annelere zor bir soru

Geçen gün bir arkadaşıma benim çocukların fotoğraflarını gösteriyordum,

Şu soruyu sordu bana: " Doğruyu söyle, favorin var mı? Hangisini daha çok seviyorsun?"

Şu cevabı verdim: "Hayır favorim yok, hepsini aynı şekilde seviyorum ne eksik ne fazla. Ama kızlarımın birine karşı biraz daha toleranslıyım çünkü o çok küçük doğmuştu (1878 gr) ve onun o küçücük görüntüsü aklıma geliyor bazen. " Bir de tabii o biraz daha zor bir çocuk olduğu için çoğu zaman daha sabırlı olmak gerekiyor.

Bazen eşim bana kızıyor o kızıma karşı gereğinden fazla sabırlı olduğum için ama ben de ona hatırlatıyorum ben hepsine aynı şekilde davranıyorum hepsinin her istediğini yapmaya ve onları mutlu etmeye çalışıyorum. Sadece o biraz daha zor mutlu oluyor. Tabii ki şımartma düzeyinde değil bu çabam.

Çok çocuklu ailelerde dengeyi kurmak zorlayıcı oluyor. Her çocuğun istekleri, ihtiyaçları ve mesaisi farklı oluyor. Annelerin de aklında hep adil olma düşüncesi var. Zamanı, sevgiyi, öpücükleri, sarılmaları ve "seni seviyorum"ları adil dağıtmak mümkün mü? Ya da gerekli mi? 


İkinci çocuğu düşünenlerin aklına şu soru düşer: " Acaba ikinci çocuğumu ilki kadar çok sevebilecek miyim?"


İnanın seviyorsunuz, "Aman Allah'ım daha çok sevemem" derken sanki insanın kalbi büyüyor ve seviyorsunuz. Sonra da başlıyor bir eşit davranma sevdası. Ben annelerin gücüne çok inanıyorum ve istisnalar dışında çoğu annenin bu dengeyi çok güzel kurduğuna inanıyorum. 

Ben çocuklarıma çok fazla sevgi gösteriyorum, çok sarılırım, öperim, sıkarım devamlı sevdiğimi söylerim. Alper'den sonra kızlar da ailemize katılınca aynen devam ettim. Aman Alper kıskanır onun yanında kızları sevmeyeceğim gibi bir düşüncem olmadı. Zaten Alper 1,5 yaşındaydı benim çocuklarımı sevmemin normal olduğunu bilerek ve görerek büyüdü. Kıskançlıkla ilgili pek bir sorunumuz olmadı. Oyuncak paylaşımı ile ilgili daha çok oldu tabii...
Sizin favoriniz var mı? ikinci üçüncü çocuklarınızı da ilki kadar sevebildiniz mi? Zamanınızı, sevginizi ve ilginizi eşit şekilde dağıtabiliyor musunuz? Bazen bu konuda çok zorlandığınızı hissediyor musunuz?





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.