9 Mayıs 2013 Perşembe

Perşembe Anneleri toplantıları toplumda farkındalık yaratmayı amaçlıyor


Son 10 yıldır zihinsel engelli, özel eğitim gereksinimi olan ve öğrenme güçlüğü çeken bireylerle çalışan www.aylinanne.com sitesinin sahibi Aylin Çalışkan'ın düzenlediği 'Perşembe Anneleri Toplantısı' çok güzel geçti. Zihinsel ve bedensel engelli çocuk sahibi annelerle gelişimi normal olan çocukların annelerini biraraya getiren ve özel çocukların ve annelerinin karşılaştığı güçlükler konusunda toplumda farkındalık yaratmayı amaçlayan bu toplantıların mutlaka amacına ulaşacağına inanıyorum.

Toplantıda özel gereksinimli çocuk anneleri yaşadıklarını anlattılar ve hep beraber onlara destek verebileceğimiz ve toplumda farkındalık yaratabileceğimiz çeşitli projeleri nasıl oluşturulabileceğimizi konuştuk. Terapist Tansu Oskay, Otizm Aktivisti İrem Afşin, özel eğitim uzmanı Aylin Anne ve diğer annelerin verdiği önemli bilgiler bu özel çocukların hayatlarını biraz daha iyi anlamamızı sağladı. Onların neler yaşadıklarını bilmemiz, toplumda yaratmak istediğimiz farkındalığı belirlememiz açısından çok önemli.

Konuşmalarımızdan şunu anladım: Anneler özel gereksinimleri olan çocukları için insanüstü bir çaba gösteriyorlar. Diğer insanların ve kurumların onların zaten zor olan hayatlarını daha da zorlaştırmamaları gerekiyor. Onların çocuklarının da normal gelişimi olan çocuklarla aynı haklara ve şanslara sahip olmaları çok önemli. Bu hakları ve şansları yasalarla vermenin imkanı yok daha doğrusu bunları etraflarındaki insanlar kabul etmedikçe ve içlerine sindirmedikçe verilmiş olmalarının bir anlamı yok çünkü uygulanmıyorlar. 



Okullarda uygulanan kaynaştırma programlarında büyük sorunlar var. Bazı okullar yasa gereği engelli çocukları okula kabul etmeleri gerekirken engelli öğrenci kabul etmiyorlar ve kaynaştırma programı uygulamıyorlar. Özellikle bu çocuklar okula başladıklarında önlerine aşmaları gereken yeni engeller çıkıyor ve bu engelleri başka anneler babalar yaratıyor. Beni en çok rahatsız eden de bu. İnsanın sadece kendi çocuğunu düşünmesini ben kabul edemiyorum. Anne olduğum günden beri tüm çocukları kendi çocuğum gibi görüyorum. Tabii ki kendi çocuklarımın yeri farklı ama anne olduğum günden beri bütün çocukların iyiliği beni ilgilendiriyor. Bu nedenle sınıfında otizmli veya engelli bir çocuk olmasını istemeyen, hatta bu çocukların sınıftan veya okuldan atılması için imza toplayan anneleri anlayabilmem imkansız. Halbuki bir bilseler farklı bir çocukla iletişimde olmak kendi çocukları için de faydalı ve onların karakterine olumlu katkıları olacak bir şey. 

Acaba bu annelerin içine insan sevgisini ve empati yeteneğini  nasıl yerleştirebiliriz? Bence bu sorunun cevabını bulabilirsek epey yol katetmiş oluruz.


Özel çocukların özel dünyası ile tanışmak ve bu özel Hassas Annelerle duygudaşlık etmek gerçekten bir onurdu benim için. Bana bu şansı verdikleri için tüm emeği geçenlere teşekkür ederim. Perşembe Anneleri toplantılarımız devam edecek ve ben yapmaya çalıştıklarımızı sizlerle paylaşacağım. Çok yakında hangi okulların kaynaştırma programı uyguladıklarını ve hangilerinin uygulamadıklarını belirlemeye yönelik bir çalışmamız olacak ve bu konuda tüm Hassas Annelerden yardım isteyeceğim.

Perşembe annelerinin hikayelerini  Aylin Anne'nin www.aylinanne.com sitesinde okuyabilirsiniz.
Otizm Aktivisti İrem Afşin'in sayfası www.facebook.com/afsinirem
Terapist Tansu Oskay'ın sitesi http://www.papsparenting.com/





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

1 yorum:

  1. Teşekkürler, bu konuyu bizlerle paylaşarak insan olmanın sosyal sorumluluğunun ne olması konusunda düşünceye sevk ettiniz.
    Ben de bir blog yazmaya başladım. İçinde insan ve sonra annelikle ilgili özgün içerikler var. Beklerim.
    kumtanesiyiz.blogspot.com

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.