7 Ocak 2013 Pazartesi

Paketlenmiş Ürünler

Geçen gün 3,5 yaşındaki kızlarıma cips ikram edilmiş. Esin de "Bizim annemiz öyle şeyler yememize izin vermiyor, alamam" demiş. Alnından öptüm kızımı!
Bu yaz kumsalda ben yokken ve kızlar kum oynarken bir anne kızlara şeker ikram etmiş tüm iyi niyetiyle ve Sevinç " biz yabancılardan yiyecek kabul etmiyoruz, anneme sormadan alamam "demiş. Kadıncağız ben denizden çıkınca hemen yanıma geldi. O kadar şaşırmış ki anlatamam. 3 yaşında olduklarını söyleyince daha da şaşırdı.

Alper de markette bir şey beğenince hemen yanıma gelir ve "anneciğim bunun içinde glikoz şurubu, katkı maddesi var mı okur musun?" diye sorar. Paketli ürünleri çok çok az tüketiyorlar. Şeker, gofret ve paketlenmiş ürünlerin zararlı olduğunu biliyorlar. Bunları sizden öğrenecekler lütfen bunları öğretin. Siz onlara alıp alıştırmazsanız bunları istemezler inanın. Hiç yemesinler demiyorum benimkiler de yiyorlar doğumgününde filan ama ben eve KESİNLİKLE ALMIYORUM ve BİZİ BUNLARI YERKEN GÖRMÜYORLAR.

Tek paketlenmiş ürünlerimiz %70 bitter çukulata ve bazen tam tahıllı cheerios. Bunlar da az tüketiliyor ve zararlı değiller. Ama bir görün ana yemeklerini ne kadar çok yiyorlar inanamazsınız. Çünkü iştahları abur-cuburla kapanmamış oluyor. Şeker filan yemedikleri için meyvelerin tadı çok güzel geliyor. Lütfen katkı maddeli, içinde glikoz/mısır şurubu olan ve paketlenmiş ürünleri yedirmeyin çocuklarınıza ve başka çocuklara da ikram etmeyin. Kuru kayısı, kuru erik, fındık, fıstık, ceviz, badem, cezerye, havuç, salatalık, GDOsuz mısır, evde mayalanmış yoğurt, meyve bunlar en güzel atıştırmalıklar. Bunlara alıştırın çocuklarınızı. Her zaman mükemmel olmamız mümkün değil tabii ki yiyecekler bir gün ama çoğu zaman yemezlerse ve alışkanlık haline getirmezlerse sağlıkları için çok iyi olur.

Siz onların sağlığını düşünmezseniz kim düşünecek?

Kızlarımın harika anaokulundaki sınıfının veli toplantısına gittim. Yiyecek paylaşım gününde paketlenmiş ürünler getirilmesini yasaklatarak "kıl anne" imajımı çizdim:) artık sadece kuru meyve, fındık, ceviz, badem , meyve, sebze veya evde yapılmış urunleri paylasacak cocuklar. Kızlarım şeker, gofret, cips jelibon gibi zararlı şeyleri tüketmesinler önemli olan o. Diğer annelerin bana fazla hassas veya kıl anne demesi umurumda değil zaten alışığım ben :) Çocuklarımızın sağlığı icin buna değer tavsiye ederim:)






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.