27 Ocak 2013 Pazar

Balık Çorbası


Bu tarifi ben dünden kalan palamut ile yaptım. Palamut zamanıyken ve kocaman palamutlar tanesi 4,5 lirayken bir sürü alıp dondurucuya atmıştım. Dün yemekten 2 saat önce çıkardım eridiler. Zeytinyağı ve tuz ile ovdum ve fırında yaklaşık 25 dakika pişirdim. Biraz fazla yapmışım. 1 büyük balık kaldı. Onların kılçıklarını ayıkladım ve küçük parçalara böldüm. Bugün de onlardan sağlıklı bir balık çorbası yaptım. Çok güzel olmuş, çocuklar da ben de bayıldık. Yazmak istedim. 5 kaşık zeytinyağı ile 1 küçük kesilmiş soğanı az kavurun. 1 küçük kesilmiş havuç ekleyin az kavurun. 8 bardak kaynar su ekleyin. 1 patatesi, 1 kırmızı biberi ve 1 küçük kerevizi küçük kesin ekleyin ve ekleyin. 15 dakika kaynasın. Biraz doğranmış maydanoz, 1 çay bardağı arpa şehriye ve pişmiş kılçığı çıkarılmış küçük bölünmüş balığı ekleyin. 10 dakika orta ateşte pişsin. Bu arada kaseye 2 yumurta kırın, 1 limonun suyunu sıkın çatalla çırpın. 1 kase çorbanın suyundan ekleyin. 2 çorba kaşığı un ekleyin el blenderı ile veya çatalla çırpın. Topak kalmasın. Bu terbiyeyi yavaş yavaş karıştırarak çorbaya ekleyin. 2 dk. sonra altını kapatın. Biz 5 kişilik bir aileyiz siz bu tarifi yarıya indirip bir öğünlük yapabilirsiniz kalan balıklarla. Afiyet olsun.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Tavsiyelerime uyarsanız olacaklardan sorumluluk kabul etmiyorum. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.