21 Ocak 2013 Pazartesi

Çocuklarla rahat yolculukların püf noktaları


Bir buçuk yıl önce 2,5 yaşındaki kızlarımla yaz tatilimizi bitirmiş Bodrum'dan uçakla dönüyorduk. Ben onlarla tek başımaydım ve haliyle biraz tedirgindim. Esin genellikle çok usludur ve pek ağlamaz ama güzel kızım Sevinç küçükken bazen yersiz ağlardı ve ağladı mı kolay susmazdı. Büyüdükçe daha kolay bir çocuk oluyor neyse ki. Ben ağlayan çocukları normal karşılarım ve beni rahatsız etmezler. Çocukların put gibi oturmalarını beklemeyecek kadar tecrübeliyim sanırım. 

    Bazı insanlar ağlayan çocuklardan çok rahatsız olurlar ve bunu çok belli ederler. 

Uçakta 2,5 yaşındaki iki çocuğu tek başıma idare etmeye çalışıyordum. Sevinç birden ağlamaya başladı. Yanımda onları oyalamak için getirdiğim birsürü şeyle hiç ilgilenmedi. Sanırım uçağın motorunun çıkardığı gürültüden korkmuştu. Çapraz koltukta oturan adam çok rahatsız olduğunu ve bebeğimi susturmam gerektiğini belirten bir bakış fırlattı. Ben de dayanamayıp "Amca, rahatsız oldunuz galiba, isterseniz kızımı pencereden atayım da rahat edin" dedim. Ne deseydim? bu anlayışsız insana çok sinir olmuştum. Neyse olaydan tam 1 sene sonra bu yazın sonunda yine kızlarımla Bodrum-İstanbul uçağındaki yolculuğumuz çok daha sakin ve güzel geçti. Sanırım 3,5 yaşına gelmiş ve büyümüşlerdi. Çocuklarla seyahat zor olabiliyor.

Çocuklarla seyahat ederken nelere dikkat edelim?

  •  Disiplin kurallarınızı yolculuk için biraz gevşetebilirsiniz. Mesela normalde fazla çizgi film izletmiyor olabilirsiniz ama 11 saatlik Amerika uçuşunda biraz daha fazla seyredebilirler.
  •  Uçağa binecekseniz havaalanına biraz daha erken gelin ve koşuşturmak zorunda kalmayın. Çok erken gitmeyin çocuklar sıkılabilirler.
  •  Yanınızda mutlaka çocuklarınızın ve sizin kimlik kartınız olsun.
  •  Yanınızda çocuklarınız için çok az miktarda Calpol (ateş düşürücü ve ağrı kesici) ve sizin için ağrı kesici olsun. Tüm şişeyi yanınıza almayın uçağa fazla miktarda sıvı almıyorlar.
  •  Çocuklarınızın uykularını aldıklarından emin olun. Uçuş veya yola çıkış saatinizi onların uyku saatlerine göre ayarlayın. Eğer uykusuz ve yorgun olurlarsa size daha fazla zorluk çıkaracaklardır.
  •  Yanınızda onları oyalayacak şeyler getirin. Kitaplar, boyama defterleri, boyalar, portatif dvd oynatıcısı, oyuncaklar onları oyalamaya yeter. Bunlar daha önce görmedikleri şeyler olsun ki ilgilerini çeksin.
  •  Yanınızda ıslak mendil ve ekstra kıyafet getirin, her an üstlerine birşey dökülebilir veya ufak bir “kaza” yaşayabilirsiniz. Eğer bebeğiniz küçükse kendiniz için de ekstra üst getirin çünkü üstünüze kusabilir!
  •  Telefonunuza veya tabletinize daha önce görmedikleri yeni oyunlar ve çizgi filmler yükleyin. ve yolculukta kötü durumda kalırsanız son çare olarak kullanın.
  •  Yanınızda sağlıklı atıştırmalıklar olsun. Kendi yaptığınız pohaçalar, salatalık, havuç, muz, kuru meyveler, küçük kutu sütler ve tabii ki su yolda iyi gider.
  •  Yolda onlarla oyunlar oynayabilirsiniz. Mesela bildikleri hayvanları saymalarını söyleyin. İngilizce öğretiyorsanız yeni kelimeleri çalışın.
  •  Ellerine bir harita verin ve gittiğiniz yolları takip etmelerini sağlayın.
  •  Elinizden geleni yaptığınız sürece etraftan gelen tepkilere kulağınızı tıkayın.
  •  En önemlisi siz sakin olun ve seyahatinizin tadını çıkarmaya bakın!





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.