31 Ocak 2013 Perşembe

Evde Çocuğunuzun Güvenliğini Nasıl Sağlarsınız?



Güvenlik kesinlikle benim en Hassas olduğum konu. Özellikle evi bir çocuk için en güvenli yer olmalı. O nedenle bugün benim görevim felaket tellalı olmak. Sizi korkutmak istemem demiyeceğim. Korkup harekete geçmenizi istiyorum. Çocuklarınızı siz korumazsanız kim koruyacak?
Özellikle düşmelerden çok korkuyorum ve bazı insanların nasıl korkmadıklarına çok şaşırıyorum. Evimize taşınırken daha taşınmadan bütün camlara 2şer tane pimapen kilidi taktırmıştım. Bu kilitler çocukların pencereleri açmasını neredeyse imkansız hale getiriyor. Bir tane yukarıya, bir tane de yana resimde görüldüğü gibi. Bunların tanesi 2 lira filan. Eğer demir yoksa hatta varsa bile bunlar bence mutlaka küçük çocuklu evlere takılmalı. Bir arkadaşımın ikizlerinden biri 1.5 yaşındayken minderi çekmiş pencerenin yanına, üstüne çıkmış, pencereyi açmış ve 2. kattan aşağıya düşmüştü geçen sene. Neyse ki Allah korumuş ve 1. kattaki balkona düşmüş ve pek birşey olmamıştı. Ama ölebilirdi de tabii. Anneciği bir ay sonra bana anlatırken hala şoktaydı ve dillendiremiyordu bile olayı. Ama benim için en şaşırtıcı olan şey 1 ay geçmişti ve hala o pencerelere bu kilitlerden takılmamıştı. Ne olması gerekiyor?

Bu kilitlerin tahta ve pimapen her çeşit pencere için olanı var büyük yapı marketlerde. Plastik pencereleri satan yerler gelip takıyorlar hemen. Bu yazı lütfen bu kilitlerden taktırmanızı sağlasın, kötü bir olay değil. Ben devamlı başındayım demeyin. Çocuk bu arkanızı dönüyorsunuz ortadan kayboluyor. Hem bunlar hırsız girmesini de biraz engeller. Bir taşla iki kuş. Evi havalandırırken pencereleri açacaksınız, bu sırada mutlaka gözünüz çocuğunuzun üstünde olsun. Çocuğunuzu evde yanlız bırakmayın. Herşey olabilir.

Bunun dışında tabii çok şey var dikkat edilecek. Mesela ilaçları ve vitaminleri ortada bırakmamak. Çok yüksekteki dolaplarda kilitlemek. Geçen sene Amerika’da bir çocuk annesinin multi vitaminlerinden çok sayıda yutmuş ve demir zehirlenmesinden ölmüştü. Çocuklar hastayken ilaçlarını buzdolabına koyuyoruz. Onları da alamayacakları şekilde gerilere ve mümkünse tepedeki kapalı rafın içine koymak en iyisi. Bir arkadaşımın 3 yaşındaki kızı hastaymış ve buzdolabını açıp bir şişe en bilindik çocuk ateş düşürücüsünden içmiş. Hemen acile kaldırmışlar ve midesinı yıkamak zorunda kalmışlar. Evet bunlar çok ender olan şeyler ama oldu mu aileyi perişan ediyor.

Çocuklarınız 4 yaşın altındaysa prizleri de priz emniyeti ile kapatmalısınız. Bunların artık Türk malı olanları da var ve 1-2 TLye alabilirsiniz. Temizlik malzemeleri çocuk kilidi takılmış dolapta olacak ve bu kilitleri çocuklarınızın gözünün önünde açmayacaksınız. Hemen öğreniyorlar nasıl açılacağını. Temizlik malzemelerimi kendi şişelerinden başka su şişesine filan koymayın. İçecek sanıp içebilirler.
Mutfakta bıçakları tezgah kenarına koymayın. Kaynayan tencereler arka gözde olsun. Merdivenlerin başında ve yukarısında korkuluklar olsun. Çekmecelere ve dolaplara çocuk kilidi takılsın. Onlara açıp oynayabilecekleri bir iki dolap ve çekmece bırakın en altta ve buralara plastik kapkacakları zararsız mutfak malzemelerini koyun. Piller de çocuklar için zararlı ellemesinler. Çakmaklar ve kibritler çocukların ulaşamayacağı yerlere konulmalı. Evinizde mutlaka her katta yangın söndürücü olmalı. Son günlerde doğalgazdan ve kömürden zehirlenmeler arttı. Bunun en önemli çözümü öncelikle kurulum aşamasında işin ehline yaptırmak ve işin ucuzuna ve yasal olmayanına kaçmamak. Karbonmonoksit dedektörleri de çok faydalı. Doğalgaz için olan o küçük pencereyi de soğuk geliyor diye kapatmayın. Ortalıkta torba da bırakmayın başlarına geçirebilirler. Uzun ipler, kordonlar ve jaluzi ipleri de çok tehlikeli. Bunlar ortalıkta olmamalı. Deprem için de eşyaları duvara sabitleyin. Yerlerdeki halıların ve kilimlerin altına kaymayı önleyen şeritlerden koyun. Fırın için de kilitler var.

Çocuklar bir karış suda bile boğulabilirler. Lütfen ortada su dolu kovalar bırakmayın. Bebekler ve çocuklar 1 dakikalığına bile banyoda yanlız kalmamalıdırlar. Hem boğulabilirler hem de ayakları kayıp düşüp bir yerlerini incitebilirler. Tabii şampuanı da içebilirler! Olmuştur eminim gülmeyin bakayim. Çocukları tezgah üzerinde veya mama sandalyesinde denetimsiz bırakmayın. Mama sandalyesinde mutlaka kemerlerini bağlayın. Çocuklar masa örtülerini çekip üstündeki herşeyi kafalarına düşürebilirler. Buna çaylar kahveler de dahil.

En ama en önemlisi çocuklu evde kesinlikle silah olmamalı. Hiçbir kilit açılmayacak bir kilit değildir. Evinizde silah yok diye rahatlamayın hemen! Çocuğunuz arkadaşına kalmaya veya oynamaya mı gitti? Ya o evde silah varsa? Sormak lazım mutlaka. Çekinmeyin sorun. Dedikodunuzu yaparlar ne kıl bir kadın diye ama çocuğunuz hayatta kalır. Ufak bir bedel bence. Ben alışığım.

Atladığım çok şey var eminim. En büyük güvenlik tabii ki gözünüzün önünde olması ama bu her zaman mümkün değil. Çok fazla dikkat edilmesi gereken şey var ama ne yapalım ebeveyn olarak birinci görevimiz onların güveliğini ve sağlığını sağlamak. Siz de bu yazıda olmayan ama uyguladığınız güvenlik önlemlerini bu yazıya yorum olarak yazarsanız çok sevinirim. Bu yazıyı mutlaka çocuklu arkadaşlarınızla paylaşın. Bir çocuk bile faydalansa değer bence. Allah korur değil siz önleminizi alacaksınız sonra tabii ki Allah korur. Tüm çocuklara güvenli bir yuva diliyorum.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Tavsiyelerime uyarsanız olacaklardan sorumluluk kabul etmiyorum. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

4 yorum:

  1. Cok ama cok haklısınız geçenlerde 9. Katta oturan bı kadın Amerikan küçük balkonlar varya Demir aralıkları da zaten belli koca koca evde abisi var die kapı pencere açık bı yere gidiyo e gençlikte belli pc e dalar 2,5 yaşındaki kuzucuk 9. Kattan zemine çakılıyor annesi de o sırada apartmana girmk uzereymis annesinin gözü önünde hemde bebeğim 5 aylık bu olay daha çok yeni mersinde yaşandı kilidi şimdiden alcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah canım ne kadar acı. Ben taşınmadan önce taktırdım hepsini. İçim rahat etti. Mutlaka alın. sevgiler

      Sil
  2. benımde 5 yaındakı kızım. kardesıyle banyodayken kıyafetlrını haızrlamaya bı anlık odaya gıttım. sonrasında bı cıglık. kızım kendı kendıne banyodan cıkmaya kalkmıs. tam apış yerı kesılmıs kanlar akıyordu. hemen tampon yaptık. kaynnamla kocamı dınledım o an goturmedım doktoara ertesı gun goturdum. sukur kızlık yerıne gelmemıs. kesılen yer. benım korkum bana yettı. bu cocukların basıma gelenlerıyazsam roman olur. Rabbım koruyor gercekten. ogluma tv dustugune yanındaydım hemen aldım attım tvyı hastaneye kostum. kızımın kafası kalorıfere denk geldıgınde yıne yanında ben vardım dıkıs atıldı. sofra kurarken bı anlık arkamı donmemle oglum duduklu tencernın kapaıyla ablasının kafasını yardı. sızın dedıklerınız cok dogru. bı anlık dalgınlıkla oluyor hersey. ,Koruyan Allah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun kimbilir ne kadar korkup üzüldünüz. Bir daha olmasın. Teşekkürler yazdığınız için Ece

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.