9 Ocak 2013 Çarşamba

Çocuğunuza otları sevdirin

Çocuklarınıza bebeklikten itibaren sebzeleri, salataları ve otları sevdirmeye çalışın. Bunun en güzel yolu onlara zorla yedirmeye çalışmak yerine merak etmelerini sağlamaktır. Mesela alın bir demet maydanozu, dereotunu, taze naneyi güzelce sirkeli suda bekletip yıkayın ve renkli bir kaseye koyun çocuğunuzun sizi görebileceği bir yerde ayıklamaya başlayın. gel ye filan demeyin sakın. Arada bir kopardıklarınızı ağzınıza atın ve "ne kadar güzelmiş tadı" filan deyin. naneyi koklayın "harika kokuyor" deyin. Bu manzarayı görüp de yanınıza gelmeyecek ve yemek istemeyecek bebek veya çocuk yoktur bence. Ama tabii erken yaşta başlamanız lazım. Ben bunu maydanoz, dereotu, taze nane ve semizotu ile çok yapıyorum ve inanın bir oturuşta yarım demet yerler. İlk başta boğazlarına takılabilir bu otlar. Lütfen hemen çocuğun üstüne atlayıp boğuluyormuş gibi davranmayın. Normal karşılayın bana da oluyor filan deyin. 

Yedikçe alışıyorlar ve boğazlarına takılmıyor. Otları böyle yemeleri pişip vitaminlerini kaybetmiş halini yemelerinden daha da sağlıklı. Tabii ben çorbalara da ekliyorum ve yoğurtlu semizotu salatasını çok seviyorlar. Ama en önemlisi sizi yerken görmeleri. Kendiniz yemiyorsanız çocuklarınıza bak bunu yemen lazım diye zorlamanız çok anlamsız. Bebeklikten itibaren evde sebze ve otları yapmak ve siz yerken çocukların sizi görmesi sağlıklı beslenmenin ilk adımı.







Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.