22 Temmuz 2013 Pazartesi

Kızlarım bugün benden tam puan aldı

Bugün çok sevdiğimiz bir akrabamız kızları görmeye geldi. Ben içerdeyken kızlarıma yanında getirdiği çikolatayı vermek istemiş. Sağolsun kızlar için özenmiş ve almış. Ben yanlarında olmamama rağmen kızlar aynı anda "o zararlı bizim için" deyip almamışlar. Annem söyleyince çok hoşuma gitti demek ki içselleştirmişler abur-cuburdan uzak durmayı ve ben yanlarında olmasam da uyguluyorlar. Ben yanlarında olsaydım alırdık ama ben onlara her gün küçücük bir parça vererek o çikolatayı bir haftada bitirirdik. Böyle durumlarda genellikle öyle yapıyoruz. Kayınvalidem sağolsun benim huyumu bildiği ve her zaman buna saygı gösterdiği için almamış çikolatayı.

Hiç yemiyor değiller. Bitter çikolata, ev yapımı kek , kurabiye, dondurma yiyorlar ama miktar olarak çok az tadımlık yiyorlar. Her ikram edileni ve her gördükleri abur- cuburu yemiyorlar ve bu beni çok mutlu ediyor. Küçücük vücutlarına ne kadar az girerse bu maddeler o kadar iyi.

"Zaten büyüyünce yiyecek boşver" bu konuda aldığım eleştirilerin başında geliyor. Evet yiyecekler ama tam büyüme ve kemiklerinin gelişme çağında ne kadar az tüketirlerse o kadar iyi. Şekerin hiçbir faydası yok. İçinde hiçbir vitamin ve besleyici bir madde yok. Şekeri meyvelerden, kuru meyvelerden, sütten ve ev yapımı ürünlerden almaları daha faydalı. Bir de tabii tanımadığımız insanlardan bir şey almamayı da öğrenmiş olmaları çok güzel. Kızlar ilk defa görüyordu yakınımızı. Güvenlikleri için çocuklarınıza mutlaka bunu öğretin.
Bugün benden tam puan aldı kızlarım. Yakınımıza biraz ayıp olmuş ve çok şaşırmış ama anlayışla karşılamış sağolsun. Çocuklara kendilerine hediye almaları için para vermiş, yarın gidip onlara toka ve oyuncak alırız.



2 yorum:

  1. Şu "Zaten büyüyünce yiyecek boşver, zaten büyüyünce yapacak boşver" diyenlere kızdığım kadar kimseye kızmıyorum. Sen kendi çocuğuna ne istiyorsan yedir. Ama benim çocuğum hakkında ne diye ahkam kesersin. Resmen saygısızlık.Hiç mi duymamışlar acaba "Ağaç yaşken eğilir" diye bir laf vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel söylediniz çok teşekkürler :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.