16 Temmuz 2013 Salı

Üstün zekalı çocuklar ortada kalacak!

Üstün zekalı çocuklara eğitim veren tek devlet okulu artık üstün zekaya göre değil adres kaydına göre öğrenci alacak yani vasfını yitirecek. Çok çok yazık olacak. Tüm dünyada üstün zekalı çocukların bu özellikleri değerlendirilip ihtiyaçlarına göre eğitim verilmesi için uğraşılırken ülkemizde onların gittiği tek devlet okulu da işlevsiz bırakılıp bu çocuklar ortada bırakılıyor! Bu çocuklar ülkemizin geleceği için çok önemli. Doğru eğitim aldıklarında geleceği şekillendirecek çocuklar bunlar. Bu gelişme bu çocukların potansiyellerinin ziyan edilmesine veya yurtdışına kaptırılmasına yol açacak. Sınavla bu okula giren ve 8 yıl okuyacakları söylenen bu çocukların hakları ne olacak?


Radikal'in haberi:

                      Üstün zekalı çocuklar ortada kaldı

Üstün zekalı çocuklara eğitim veren tek okul Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulu ve öğrencileri, 4+4+4 düzenlemesinin kurbanı oldu.
Haber: UMAY AKTAŞ SALMAN 

İlk ve ortaöğretimde 340 bin üstün zekâlı çocuğun olduğu Türkiye ’de üstünlere eğitim veren devlete bağlı tek okul olan Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulu da yok oluyor.

4+4+4 düzenlemesiyle ilkokul olarak eğitime devam edecek okulda 5. sınıfa geçen 48 çocuk açıkta kaldı. Birinci sınıf kayıtları ise sadece okulun bulunduğu bölgeden alınacak. Oysa burası üstünlerin tek okulu olduğu için İstanbul ’un her bölgesinden çocuklar buraya geliyordu.

TBMM Üstün Zekalılar Araştırma Komisyonu’yla üstünlerin eğitimdeki sorunları ortaya konulur ve MEB , ‘Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı’ hazırlarken, Türkiye’nin üstünlere eğitim veren tek ilkokulu kapanıyor.

Türkiye’de üstün zekalı çocuklara da eğitim veren tek devlet okulu, Beyazıt’taki Ford Otosan İlköğretim Okulu’ydu. Ortaöğretimde ise Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Özel Lisesi vardı.
MEB, 2002 yılında İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi (HAYEF) ile bir protokol imzaladı. Protokol gereği Ford Otosan İlköğretim Okulu, MEB’E bağlı Rehberlik Araştırma Merkezleri’nin yönlendirmesi ve yapılan bir sınıvla üstün yetenekli çocukları da almaya başladı.

Üstün yetenekli çocuklar, normal zeka seviyesindeki akranlarıyla aynı sınıfta kaynaştırma eğitimi görüyordu. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekâlılar Ana Bilim Dalı bir eğitim programı oluşturdu.

                                       ORTADA KALDILAR

4+4+4 kapsamında yapılan okul dönüşümleriyle okul özelliğini yitiriyor. Okulun ilkokul olarak devam etmesine karar verildi. Yani bu yıl 5. sınıf kaydı yapılmayacak. 4. sınıftan 5. sınıfa geçen ‘normal’ ve ‘üstün’ 48 öğrenci açıkta kaldı.

Öğrenciler ve aileler 15 gün önce öğrendikleri bu kararla şok yaşadı. Sıkıntılar bununla da bitmedi çünkü ilkokula da sadece adrese dayalı kayıtla öğrenci alınacağı belirtildi.
MEB’in bu kararı üstün zekalı çocukları mağdur etti çünkü devam edebilecekleri başka bir okul yok.

Okul Aile Birliği Başkanı Ebru Üstüncan, “Sınıflarımızda üstünler ve ‘normaller’ birlikte kaynaştırma eğitimi alıyor ve birbirlerini çok iyi destekliyordu. Benim çocuğum 3. sınıf. Sınavla, sekiz yıl bu projede okuyacak diye geldik. Çocuklarımız anlaşılabilmenin verdiği huzurlu ortamdan çıkıp kendilerini anlamayacak bir ortama gitmek istemiyorlar. Bu çocuklar anlaşılmazsa, yaramaz, mutsuz, hiperaktif olarak nitelendiriliyor, küsüyorlar” diye isyan etti.
                                 KAZANILMIŞ HAK İHLALİ 

İki çocuğu üstün akranlarıyla aynı sınıfta okuyan İbrahim Yeter ise kararın özellikle üstünlerin kazanılmış haklarının gaspı olduğu görüşünde:
“Ümraniye’den Küçükçekmece’den gelen var. Aileleri yıllardır maddi, manevi külfetlere katlanıyor. Çocukların emekleri var. Her şeyden öte sınavla bu okula yönlendirilmişler. Ama kazanılmış hakları ihlal edildi.” 

                           İL MÜDÜRÜ: HAK DEĞİL PROTOKOL

İstanbul Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız ise durumu MEB’e yazdıklarını ve cevap beklediklerini belirterek şunları söyledi:
"Ortaokul kısımının da devam etmesi için fiziksel koşulları müsait değil. Ortaokula geçişte öğrenci kaybı oluyordu. MEB’den, her yerden üstün kaydı alabilmesi ve ortaokul kısmının devamı için yol gösterilmesini istedik. Cevap bekliyoruz. Bu okul 12 yıldır proje olarak devam ediyordu. Kazanılmış hak deniliyor ama İÜ ile yapılmış bir protokol var. Protokolün kanuni dayanağı yok. 4+4+4 ise bir kanun. Okul ömür boyu proje aşamasında olamaz. Proje iyi değilse kaldırmak, iyiyse çoğaltmak lazım.”

Kaynak: http://www.radikal.com.tr/turkiye/ustun_zekali_cocuklar_ortada_kaldi-1142070



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.