9 Temmuz 2013 Salı

Pütürlü beslenmeye geçişte yapılması gerekenler

Hassas Annemiz Sevinç:

Merhaba sizi severek ve ilgi ile takip ediyorum tüm yazılarınızı okumaya çalışıyorum harika paylaşımlarda bulunduğunuz için sizi tebrik ediyorum. Ben 29 yaşında hassas bir anneyim oğlum 1 yaşında onun için bir yıl öğretmenlik mesleğime ara verdim. Sadece oğlumla ilgilendim şu an oğluma katı gıdaya geçirmeye çalışıyorum kahvaltısı dahil tüm öğün yemeklerini karıştırarak blender yaparak yediriyorum ama bu durumdan çok üzülüyorum katı gıdaya geçişte geç kaldım benim hatam olduğunun farkındayım ama yediği için bir şekilde yesin de nasıl yerse yesin diye düşündüm araştırma da yaptım bu konuda denemelerim de oldu ama oğlum çiğnemeden yemekleri yutmaya alıştığı için çatallar ezerek verdiğim hiç bir şeyi yemiyor. Lütfen yardımcı olur musunuz? Çok üzülüyorum, neler yapabilirim? Şimdiden teşekkür ediyorum

Cevabım:

Artık blender tamamen yasak kaldırın bakalım onu! Ben 7-8 aydan sonra kesinlikle blender ve çok fazla çatalla ezmeyi de önermiyorum. Küçük küçük kesin sebzeleri meyveleri daha iyi olur. Pütürleri yemeye sorunsuz geçmeleri açısından bu çok önemli. Hatamızı biliyoruz devam etmeyeceğiz hatamıza :)

Yavaş yavaş büyüteceğiz pütürleri ne yaparsa yapsın yolumuzdan dönmek yok. Aç kalmaz emin olun. 1-2 gün zorluk olur sonra alışır. Ama bunu uzatırsanız 3-4 yaşına kadar püre ile beslenen bir yavrunuz olur. Bu da çok sağlıksız. Merak etmeyin çocuklar böyle şeylere hemen alışırlar yeter ki kararlı ve tutarlı olun ve pes etmeyin. Biraz ağlayacak belki, biraz da aç kalacak ama inanın sonunda pütürlü yiyebilme becerisini kazanması onun için çok önemli. 

Kolay gelsin





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.