1 Temmuz 2013 Pazartesi

Tetanoz aşısının koruyuculuğu ne kadar devam ediyor?

 Hassas Annemiz Belgin:
Merhabalar benim çok acil birşey sormam gerek ne olur yardımcı olun oğlum 9 yaşında bugün oyun oynarken bir demire çıkmış biraz sıyrık olmuş çok derin değil ama korktum yalnız demirin paslı olup olmadığını bilmiyorum şimdi ben görünce söyledi ne yapabilirim?

Cevabım:
tetanoz aşıları tamam mı? tamamsa sorun değil. Genellikle 6 yaşında tetanoz aşısı oluyorlar ve 10 yıl koruyuculuğu oluyor diye biliyorum. Bol sabunla yıka oksijenli su sür ve varsa kantaron yağı sür. İstersen bir aşı defterine bak DBT olarak geçiyor difteri boğmaca tetanoz aşısı. Tabii ki doktorunuza danışın ve sadece onu dinleyin. Geçmiş olsun 

Önemli Bilgi: Tetanoz hastalığının uzun yıllardır güvenle uygulanan çok etkili bir aşısı mevcuttur. Aşı tek başına uygulanabildiği gibi, difteri, boğmaca, çocuk felci, menenjit gibi aşılarla da karma aşı olarak uygulanabilmektedir. Tek doz aşının koruyuculuğu bulunmamaktadır. En az 4 hafta sonra uygulanan 2. dozla birlikte koruyuculuk %50-60'lara çıkmakta ancak uzun sürmemektedir. İlk doz aşıdan 6 ay sonra yaptırılan 3. doz aşı ise %100 koruyululuk sağlar ve 1 yıl süresince etkilidir. Bir yıl sonra yaptırılan 4. doz aşı ise, 3-5 yıl koruma sağlamaktadır. Bu süre sonunda yaptırılan 5. doz aşıda ise koruyuculuk 10 yıla kadar uzamaktadır.

Çocukluk Çağı Aşılaması

Ülkemizde 1968 yılından beri difteri ve boğmaca aşısı ile birlikte karma aşı olarak uygulama yapılmaktadır. 2008 yılından itibaren ise bu karmaya çocuk felci ve menenjit aşıları da eklenmiş olup 5'li karma aşı şeklinde uygulana gelmektedir. Aşılama takvimi şu şekildedir; 2. 4. ve 6. ayını dolduran bebeklere 3 doz aşılama, 18. ayını dolduran çocuklara 4. doz aşılama ve ilköğretim 1. sınıfta 5. doz, ilköğretim 8. sınıfta ise 6. doz uygulama şeklinde yürütülmektedir. İlköğretim çağı boyunca 6 doz aşısını da almış bir birey, 20-30 yaşına kadar bağışıktır.

kaynak: http://www.asibilgi.com/tetanoz-hastaligi.php






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.