18 Şubat 2013 Pazartesi

Çocuklarda Kozmetik Ürünlerinin Kullanımı

Bebekler için binbir çeşit kozmetik var piyasada. Hepsi çok şirin ve misler gibi kokuyorlar. Bazıları gerçekten çok güzel organik, parabensiz ve bazen de gerekli. Tabii ki bebeğinizin ihtiyacı varsa ve özellikle de doktorunuz kullanın dediyse kullanacaksınız. Ama bazen biz anneler ihtiyacı olmasa da kullanabiliyoruz bu ürünleri. Hoşumuza gidiyor mis gibi kokmaları. Ben çok fazla nemlendirici yağ sürülmesini önermiyorum. Cildi kurumuyorsa hiç sürmeyin. Onların cildinin kendi yağ dengesi var bunu bozmamak lazım. Tabii doktor söylediyse ve çok gerekliyse kullanacaksınız. Her zaman doktorunuz dinleyin ve dediklerini yapın.
Mesela kırmızılık yoksa bebeğin her altını açtığınızda pişik kremi sürülmesi de iyi değil. Gereksiz her türlü kozmetik kullanımını sevmiyorum bana kızmayın. Bir bakıyorsunuz sonra en bilinen, en pahalı, en güvenilir denilen bebek pişik kreminin içinde paraben çıkıyor ve benim kullandığımda çıktı. Neyse ki ben çok çok az kullandım pişik kremini. Pişik de olmadılar. Sık sık altını değiştirmek en güzeli ve takip etmek. Dikkatli bir anne bebeğinin ne zaman kaka ve çiş yaptığını bilir ve anlar. Hemen değiştirirseniz pişik kremine gerek kalmaz. Bir de bebeğin ateşi olduğunda pişiğe dikkat etmek lazım. Ateşi varken ben de azıcık kırmızılaşsa altı hemen sürüyordum pişik kremini. Ateş pişik olma olasılığını arttırıyor.

Benim kızım Esin'de hafif egzama başlangıcı oluyor, cildi çok kuruyor. Bir kremi var çok iyi geliyor. Ben takip ediyorum sadece cildi kurumaya başlayınca azıcık sürüyorum öyle her banyodan sonra bol bol sürmüyorum. Sevinç ve Alper'in kuru değil ciltleri hiç sürmüyorum. Sonuçta o da bir kimyasal. İçinde paraben olmasa da gereksiz yere sürmek istemiyorum. Size de tavsiye ederim. Kremleri, pişik kremlerini, losyonları şampuanları çok fazla kullanmamaya çalışın. Ama gerekliyse mutlaka kullanın ama gereğinden fazla kullanmayın.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.