4 Şubat 2013 Pazartesi

Çocuklarınızın El Emeği Göz Nuru



Çocuklarınızın okulda yaptıklarına çok büyük önem verin. Mutlaka onları dosyalayın ilk günden itibaren. 100lük dosyalardan alın ve eserler geldikçe tarih sırasına göre yerleştirin. Böylece bunlara eskiden yeniye doğru baktıkça çocuğunuzun nasıl geliştiğini görebilirsiniz. Mesela adamları sadece çöp adam olarak çizerken gittikçe daha ayrıntılı çizmeye başlayacaktır. Kulakları ve burunları eklemeye başllayacaktır adamın yüzüne. İlerde gelişiminde bir gerilik olursa veya yaşıtlarından ileri olup bunun değerlendirilmesi gerekirse bu dosyalarınız doktorunuza da çocuğunuzun gelişimi ile ilgili çok önemli bilgiler verecektir. Okuldan bir eseriyle veya çalışmasıyla geldiğinde mutlaka beraber bakın ve eser hakkında konuşun. Onlar için bunlar çok önemli. Yaptıklarını neden yaptığını ve neler düşündüğünü sorun. Tabii ki hepsini asamazsınız ama en azından bazılarını odasına veya oyun odasına asın. Onları duvarda her gördüğünde özgüveni gelişecek ve mutlu olacaktır. Bizim oyun odamızın duvarları tamamen bunlarla dolu. Çocuklar bayılıyor ve sımsıcak bir oda oldu orası. Asarken tack-it denilen oyun hamuru gibi kareciklerle asın ki çıkarken boyayı kaldırmasın ve çivi boşluğu kalmasın. Eserlerin yerini değiştirmek de kolay olur böylece. El emeği göz nuru bunlar çok değerli :)






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

2 yorum:

  1. odalarının duvarında gördüklerinde çok mutlu oluyorlar:) hele birde kendileri yapıştırmışlarsa gözlerindeki ışıltı paha biçilemez:)
    kızım 2.5 yaşında, henüz okula başlamadı ve bu gibi faaliyetleri şimdilik öğrenmesi için ben yapıyorum o da bana yardım ediyor... fakat kendince yaptığı resimleri biriktirmek yer kapladığı için, atmam gerektiğinde fotoğraf mak. ile resimlerini çekip ay ay arşivliyorum:) hatta boyama kitapları bittikten sonra onların bile sayfalarını bir bir resim çekiyorum:)
    onlar için güzel anılar olacağını düşünüyorum:) zaman zaman ben bile neler yapmıştı şimdi neler yapıyor diye bakıyorum ve çok hoşuma gidiyor:)
    bu arada elişi kağıtları, karton ve parmak boyası ile yaptığımız faaliyetleri de bir kutuda saklıyorum(tabi her birinde tarih yazılı ve tekbaşına mı bizlerle birlikte mi yapmış diye not düşerek).
    ama 100luk dosya fikride çok hoşuma gitti:):) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HArikasın, aynen devam:) 100 lük dosya iyi oluyor

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.