14 Şubat 2013 Perşembe

Yoğurt mayalarken hangi sütü kullansak?

Gıda Mühendisi Hassas Annelerin Hası arkadaşım Dilek Kıncal süt konusunda şöyle diyor:
Artık Türkiye'de de cam şişede günlük organik süt bulunuyor. Biz bu sütleri kullanıyoruz ve ben yoğurdumu bu sütlerden yapıyorum. Bence sütun organik olması birinci derecede önemli. Bir gıda mühendisi olarak bunun önemini belirtmeliyim. İneklerde kullanılan antibiyotikler hastalıkları hayvanlar arasında önlemek için, ayrıca ineklerde süt verimini artırmak için kullanılan hormonlar da içtiğimiz süte geçiyor. Bunlar growth hormonu yani büyümeyi hızlandırıcı hormonlar. O yüzden özellikle kız çocuklarında gözlenen çok erken yaslardaki mensturasyon( bu yas 8-9'a kadar indi) ve tüylenmeye artık çok rastlanır oldu.
Sonuç olarak ben bu bilgilere dayanarak ailem için organik cam şişede günlük süt kullanıyorum. Sağlık dolu günler dilerim.

Hassas Anne Not: Benim yoğurt tarifim bu organik günlük sütle de çok güzel oluyor mutlaka deneyin.
Tarifim





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Ben çiftlikten süt alıyorum. Taze sağılmış süt ve tadı harika. Bunu kullanmamalı mıyım? Pek anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eğer çok güvendiğiniz çiğ süt bulabiliyorsanız tabii ki kullanın ben de çiğ sütle yoğurt mayalıyorum , arada da bundan alıyorum. sevgiler

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.