1 Şubat 2013 Cuma

İnternette güvenli alışveriş mümkün mü?

Artık alışverişimizin büyük bir kısmını internette yapıyoruz çünkü aradığımız ürünleri nette çok daha ucuza bulmak mümkün. Ama unutmamalıyız ki internette alışveriş bazı riskler taşıyor. Bilmediğiniz bir siteye kredi kartı numaranızı vermeniz pek mantıklı değil. Bunun yerine bankanızın kredi kartı güvenliği için yarattığı çözümlerden yararlanmanızı öneririm. Bazı bankalar kredi kartınıza bağlı bir sanal kart yaratmanıza izin veriyorlar. Bu sanal karta internette harcayacağınız kadar bir limit belirliyorsunuz. Diyelim ki esas limitiniz 1.000 TL ama netten 100 TL lik bir ürün almak istiyorsunuz. Bunu alırken 1.000 TLnizi riske etmenize gerek yok. Sanal kartınıza 100 TL lik limit belirliyorsunuz. Böylece verdiğiniz sanal kartın numarasını dolandırıcılar çalsa bile en fazla 100 TL harcıyabiliyorlar. Onu da harcamayı sizin yapmadığınızı kanıtlayarak geri alabiliyorsunuz. Bazı bankalar da internette her alışverişiniz için tek kullanımlık kredi kartı numaraları yaratıyorlar. Bankanızın bu konudaki çözümlerini iyice araştırın. Geçen sene kredi kartımın numarası çalınıp 1 saat içinde 10.800 TL harcama yapılınca bunları öğrenmek zorunda kaldım. Neyse ki paraları geri aldık ama epey korktum. O günden beri Sanal kartıma o gün yapacağım alışveriş kadar limit belirliyorum ve o numarayla internetten alışverişimi yapıyorum.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.