22 Şubat 2013 Cuma

Sezaryenle doğuran mama vermek zorundadır yanılgısı

Bir yanlış söylentiyi daha düzeltmek isterim. Sezaryenle doğan bebekleri anne sütüyle beslemek daha zordur diye bir yaygın kanı var, bu da kesinlikle yanlış ve zararlı. Anne istedikten sonra doğum şekli ne olursa olsun emekle ve uğraşarak bebeğini sadece anne sütüyle besleyebilir. Örnek olarak ben 3 kuzumu tıbbi zorunluluktan sezaryenle doğurdum ama üçünü de sadece anne sütüyle besleyebildim. Üstelik kızlarım ikiz ve prematüreydiler. Zaten sezaryende de eğer epiduralli sezaryen ise bebeğinizi 1 saat içinde emzirmeye başlıyabiliyorsunuz. Genel anestezi ise de 2 saat içinde emzirebilirsiniz.Normal doğum yapanların da hemen 2 saatte sütleri göğüslerine dolup taşmıyor zaten. Herkesin sütünün gelmesi biraz sürüyor. bebeğin emmesi demek hemen sütler doldu demek değil. bebek zaten emme refleksi ile doğuyor ve boş memeyi de emiyor ve o emmeyle de sütler gelmeye başlıyor 1-2 gün içinde.
Bunu kesinlikle sezaryen taraftarı olduğum için söylemiyorum çünkü olabiliyorsa kesinlikle normal doğum taraftarıyım. Ama sezaryen zorunluluksa anneler bilsinler ki aynı normal doğum yapmış gibi bebeklerini emzirebilirler ve sütleri de aynı şekilde gelir. Bol bol bebeklerini emzirmek için göğüslerine koyacaklar ve aman sezaryen oldum diye sütüm gelmedi düşüncesini kafalarından atıp mamaya sarılmayacaklar o kadar.
Anne sütünü arttırma yazım da burada http://hassasanne.blogspot.com/2013/01/anne-sutunu-nasl-arttrabilirsiniz.html





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

3 yorum:

  1. BEN SEZERYANLA DOĞUM YAĞPTIM OĞLUMU VE İKİ YAŞINA KADAR EMZİRDİM.BENCE DOĞUM ŞEKLİ DEĞİL ANNENİN PSİKOLOJİK VE BİYOLOJİK YAPISINDAN KAYNAKLANIYOR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.BANA SEZERYANDAN SONRA BİR HAFTA BANYO YOK DEDİLER BEN EVE GİDER GİTMEZ HEMEN AMELİYAT BÖLGESİMİ SARDIM VE BANYO YAPTIM HEMEN SÜTÜM ÇOĞALDI ÇÜNKÜ BANYO BENİ RAHATLATMIŞTI BU BENİM FİKRİM VE YAPTIĞIM:)GÜLİSTAN CAN

    YanıtlaSil
  2. ben sezaryenle doğum yaptım ve bütün uğraşlara rağmen 3 gün hiç süt gelmedi 3 günden sonra da çok az 1.5 saat emip de karnının doymadığı oluyodu yavrumun
    bu süt gelmesi yanılgısı şurdan geliyor normal doğumdaki doğum sancıları süt bezlerini uyarıyor sezaryende bu olmadığı için çok az annenin sütü geliyor
    ama yılmayın özellikle geceleri bol bol emzirin col su hurma incir yeyin
    sana gelince gülistan o yaptığın banyo işi tamamen yanlış en az 3 gün banyo yapılmayacak yapan ve aradan geçen 3 yıla rağmen hala yaralarının enfeksiyon kapmasından dolayı yarası sızlayanı biliyorum emin olmadığın şeyleri burdan yayınlama çünkü burası çok sık ziyaret edilen bir blog

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım ben de iki sezaryenimi Amerikan Hastanesinde yaptım ve 2. günde hemşire bana banyo yaptırdı. Birşey olmuyor serbest. Dikişlere birşey olmuyor.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.