24 Mart 2013 Pazar

Bebeğiniz aşı olurken veya kan aldırırken onu nasıl rahatlatabilirsiniz?

 Öncelikle siz sakin olmalısınız. Siz telaş yaparsanız bebeğiniz de bunu hisseder ve ağlamaya başlar. Siz rahat olun. Bir de benim bir taktiğim var, aşı yapılırken yapardım çok işe yarardı. Çocuk doktorum inanamamıştı nasıl işe yaradığına ve o günden sonra her anneye tavsiye ettiğini söylemişti. Aşı yapılırken bebeğimin kulağına yaklaştırırdım ağzımı ve böyle rüzgar sesi yapar gibi kalın ve hep aynı tonda bir ses yapardım kulağına. Bu anne karnındaki sese benzediği için onu rahatlatırdı. İyice yaklaştırırdım ağzımı onun kulağına. Saç kurutma makinesi sesi gibi bir ses çıkarırdım. Hatta kolik ve ilk aylarda çok ağlayan bebeklerde yanında saç kurutma makinesi ve elektrik süpürgesi açmak onu rahatlatır. Bu aynı tondaki yüksek ses anne karnındaki seslere benzer ve kendini güvende hissetmesini sağlar.

Bu yöntem özellikle 0-1 yaş arası bebeklerde çok işe yarar tavsiye ederim. Aşı biter bitmez de emzirin veya biberon alıyorsa biberonu hazır olsun. Dediğim gibi annenin telaşsız ve sakin olması bebeğe de yansır. Büyük çocuklarda da anlatın ne olacağını. Çok az acıyacağını ama bunun onu hastalıklardan koruyacağını söyleyin. Çocuğunuz korkarsa ve ağlamaya başlarsa onun duygularını önemsediğinizi gösterin. "Saçmalama, ağlama, korkacak ne var?" gibi şeyler demeyin. "Evet anlıyorum, şu anda biraz korkuyorsun ve bu çok normal ama inan bana fazla acımayacak ve hemen geçecek" gibi şeyler söyleyin. Hatta eline tıbbi bir alet (mesela stetoskop gibi) verip onunla oyalanmasını sağlayabilirsiniz. Yanınızda bir de yapıştırma veya küçük bir hediye de götürün tam aşıdan önce verin ona bakarken olay olur ve biter. Bebeğinizi emziriyorsanız aşıdanveya kan alımından hemen sonra emzirin ki rahatlasın. Biberonla mama veya yaşına uygunsa meyve suyu da verebilirsiniz. Büyük çocuklar için de yanınızda bir meyve veya sticker götürüp işlem bitince ona verebilirsiniz. Ama dediğim gibi en önemlisi sizin rahat olmanız ve ona güven vermeniz. Onu kendi telaşınızla telaşlandırmayın. Sakinliğiniz ve gülümsemenizle ona yardımcı olun.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.