4 Mart 2013 Pazartesi

Çocuğunuzun seviyesini bilin ve ona göre oyuncak ve kitaplar alın

Çocuğunuza aktivite seçerken çocuğunuzun hem yaşına hem de seviyesine göre karar vermek lazım. Zamanı gelmedi diye aktiviteleri denememezlik etmeyin. İleri giden çocuklar daha erken yapabilirler bazı aktiviteleri. Çocuklara cevabını bilmedikleri soruları çok sorarsak veya devamlı yapamayacakları şeyleri yapmaları için zorlarsak bu özgüvenlerini zedeler. Ama sizin yapmanız gereken onu iyi gözlemlemek ve onun gerçek becerisini ve seviyesini anlamak olmalıdır. Mesela benim oğlum 2 yaşında bütün şekilleri, renkleri ve 10'a kadar saymayı biliyordu. Altında, yanında, önünde, içinde, dışında, büyük , küçük gibi kavramları bilirdi ve 5 kelimeli cümleler kurardı. Alper ileri bir çocuktu ama olabiliyor demek istiyorum. Ben ona sadece 2 yaş aktiviteleri yaptırsaydım onun gelişimini durdururdum. Ben ona kitap alırken hep 1-2 yaş büyük kitaplar aldım. Oyuncaklarda da aynı şekilde. Kızlarım tam yaşları gibi gidiyorlar abilerinden farklı bir şekilde. Onlara da yaşlarının oyuncak ve kitaplarını alıyorum.

Siz her zaman çocuğunuzun gelişimini takip edip onun becerisine göre aktiviteler seçmelisiniz, sadece yaşına göre değil aklınızda olsun. Bu geriden gelen çocuklar için de geçerli. Ona yaşı geldi diye yapamayacağı aktiviteler yaptırmaya çalışmayın. Bu onu agresif ve içine dönük yapar. Özgüveni de zedelenir.

Burada ailelere çok büyük iş düşüyor hem her yaşta çocukların yapması gerekenleri öğreneceksiniz hem de kendi çocuğunuzun seviyesini bileceksiniz.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.