3 Mart 2013 Pazar

Eğitimim ve tecrübelerim

Hassas Annemiz Sevil:
Merhaba öncelikle başarınızı tebrik ederim. Size sormak istediğim şeyler cevabınız için şimdiden teşekkürler. herhangi bir pedagoji eğitiminiz veya herhangi bir tıp eğitiminiz var mı? Yaptığınız tavsiyeler ve açıklamalar resmi kaynaklara dayanılarak mı yapılıyor yoksa sadece sizin kendi deneyim ve tecrübeniz midir? Teşekkürler..

Cevabım:
Çok teşekkürler. Doktor değilim zaten bunu sitenin başında ve sonunda hatta bazen her yazımın altında yazıyorum. Ama bildiğim ve paylaştığım bilgilere ulaşmak için doktor olmak gerekmiyor. Tabii ki her zaman dediğim gibi öncelikle sizin çocuğunuzu tanıyan doktorunuzu dinleyin. Ben uluslararası ilişkiler mezunuyum ama üniversitede çok fazla psikoloji dersi aldım eşim psikoloji okuduğu için aynı üniversitede. Sonra Amerika'da Florida Üniversitesi'nde burslu tezsiz sosyal psikoloji yüksek lisans programını tamamladım. Ayrıca çocuk gelişimi konusunda sertifika programına katıldım. Amerika'da 3,5 sene oranın çok iyi üniversitelerinde (Florida Üniversitesi ve Duke Üniversitesi) araştırma koordinatörü ve psikoloji laboratuvarı müdürü olarak araştırmaları yönlendirdim. Amerikan Sağlık Bakanlığı projelerinde çalıştım. Yani araştırma konusunda deneyimliyim. İki tane de yayınlanmış makalem var sosyal psikoloji alanında. Araştırma yapmayı biliyorum ve seviyorum. Bilgiye nasıl ulaşacağımı ve hangi araştırmanın bilimsel bir araştırma olduğunu hangisinin sansasyon için yapıldığını ama bilimsel hiçbir değeri olmadığını anlayabiliyorum. 6,5 sene Amerika'da yaşadığım ve çalıştığım için de ingilizceyi anadilim gibi konuşup okuyabiliyorum. Bu sayede Dünya çapında çocuk gelişimi alanında yürütülen araştırmaları ve dünyada bütün annelerin önem verip konuştuğu konuları takip edebiliyorum. Yapılan en son araştırmalardan anında haberim oluyor. Bir de tabii biraz Hassas bir anneyim herşeye dikkat ediyorum. Üç çocuğumu yetiştirirken de inanılmaz deneyimler edindim. Yaşanabilecek bir çok şeyi yaşadım; ilk bebeğimi erken doğurdum kaybettim, hem kız hem oğlan çocuğum var, prematüre bebeklerimi büyüttüm, kızlarım tüp bebek onu da yaşadım, tek çocuk da büyüttüm ikiz çocuk da büyütüyorum. En değerlisi bence 3 çocuğumu büyütürken öğrendiklerim. Bu sayede tecrübelerimle çocuk gelişiminde yürütülen araştırmaların sonuçlarını harmanlayıp size yardımcı olabilecek yazıları yazabiliyorum. Eşim psikolog olduğu için onun da fikirlerinden yararlanıyorum. Umarım sitem işinize yarar. En önemlisi de bu. Sizlerin çocuk büyütürken hayatınızı biraz olsun kolaylaştırmak ve çocuklarınıza faydalı olabilmek.





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.