24 Mart 2013 Pazar

Çocuğumun dişinde siyah lekeler var, neden olabilir?

Hassas Annemiz soruyor:
merhaba,1.5 yaşındaki oğlumun alt dişleri ön ve arkadan siyah lekeler oluştu dişlerini fırçalamıyor alıştırmaya çalışıyorum yanında biz de fırçalıyoruz ama yok ağzını açmıyor eline verdiğimizde tarak sanıp saçını tarıyor. Temiz bir bezle silmeye çalıştım ama öyle çıkmıyor. Çikolata filan çok yediğinden sanırım. Kestim çikolatayı 3- 4 günde 1 tane yiyor. Hazır meyveli yoğurt filan da çok yiyor onun dışında abur-cubur yemiyor. Acaba yemeklerden olabilir mi? 10 aylık falandı mamayı kestik biz ne yersek onu yiyor iştahı çok iyi, Beni emmedi zaten. Bir şey daha soracağım oğlum 19 aylık 17 kilo boyu da iyi. Şimdi sorun yok ama ilerde kilolu olmasını istemiyorum 4- 5 yaş . Düzenli yemek yiyor acaba biraz kıssam mı acaba?

Cevabım:
Çocuğunuzu mutlaka bir diş doktoruna götürün baktırın. Dişlerini günde 2 kere suyla bile olsa bebekler için olan fırçayla fırçalamalısınız. 1,5 yaşında çocuk çikolata filan pek yememeli lütfen. Ancak günde bir küçük parça. Meyve sebze yemez sonra o çok tatlı tada alışırsa ve dişleri de çürür. Hazır meyveli yoğurt filan vermeyin sitede yoğurt mayalama tarifim var kendiniz mayalayın onu verin. Bir sürü katkı maddesi ve şeker var onlarda. Anne sütü almamış olması da dişleri için kötü tabii. Yemeğini değil hazır gıdaları ve çikolataları filan kısın lütfen. Dişlerindeki siyahlıklar demir damlasının yaptığı izler de olabilir. Onlar da kalıcı oluyor ve çıkmıyor. Demir damlasını damlatırken dilin arkasına doğru damlatırsanız ve biraz sıvı içirip hemen dişleri nemli bezle silerseniz leke yapmayabilir. Zaten 6-7 yaşında bütün dişleri değişecek. Ama mutlaka bir diş doktoruna görünmeniz iyi olur. Eğer onlar leke değil de çürükse müdahale etmeleri gerekebilir.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.