26 Mart 2013 Salı

25.000 çocuğu doğayla buluşturacak Minik TEMA İstanbul Projesi

                             

İstanbul’da bir yılda okul öncesi ve ilköğretim çağındaki 25.000 çocuğu doğayla buluşturacak Minik TEMA İstanbul Projesi, 27 Mart 2013 Çarşamba günü saat 10:00’da Elmadağ’da bulunan Konak Otel’de yapılacak basın toplantısı ile kamuoyuna duyuruluyor.

İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile TEMA Vakfı tarafından 500 okulda, yaklaşık 1.000 sınıfta uygulanan Minik TEMA İstanbul Projesi ile ülkemizin en büyük kenti İstanbul’da çocuklarımızın doğayla arasında bağ kurmayı ve bu bağı olabildiğince güçlendirmeyi hedefliyoruz. Biliyoruz ki günümüz çocuklarının doğayla olan bağları giderek zayıflıyor ve çocuklar daha az dışarı çıkıyor. Çocukları doğayla yakınlaştırmak, gözlem yaparak doğadaki ilişki ve örüntüleri fark etmelerini sağlamak, fiziksel olarak hareket edebilecekleri alanlar sunmak gibi amaçlarla yola çıkan Minik TEMA, sürdürülebilir bir geleceğin temellerinin ancak erken çocukluk döneminden itibaren verilecek doğa eğitimiyle atılacağına inanıyor.

TEMA Vakfı tarafından 2010 yılında başlatılan, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğinde ve Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneği’nin katkısıyla geliştirilen Minik TEMA, okul öncesi ve ilkokul çocuklarına yönelik bir doğa eğitim programıdır. Program, çocukların doğada hissederek, dokunarak, koklayarak, duyarak, ilk elden deneyimler yaşamasına, böylece hem bedensel hem de zihinsel gelişimlerinin olumlu yönde desteklenmesine imkân sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.







Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.