12 Mart 2013 Salı

KIYMALI BEZELYE YEMEĞİ



Küçük doğranmış 1 büyük soğan, 1 büyük havuç, 1 büyük patatesi 5 kaşık yağ, 1 kaşık domates veya biber salçası ile az kavurun. 150 gr. kıyma ekleyin az kavurun. Varsa 1 bardak yazdan yaptığınız domates sosu veya 2 domatesin rendesini de ekleyin.Dondurucudan çıkmış veya taze 4 bardak bezelyeyi ve 7 bardak kaynar su ekleyin. 30 dk. pişirin. 4 kaşık kuru nane ve istediğiniz kadar tuz ekleyin. 10 dk. daha pişirin. Afiyet olsun.

Not: 1 yaşından küçük bebeklere yedirecekseniz içine tuz, domates ve salça koymayın lütfen.

Basit bir yemek ve herkes bilir ama belki yeni evliler yararlanır. Benim çocukların ve eşimin en sevdiği yemektir. Ben yazdan 5 kilo bezelye dondurucuya atıyorum mutlaka. 5 senedir de yazın sonuna doğru da 50 kilo kadar domatesi kaynatıp 30 kilo kadar domates sosu yapıyorum cam kavanozlara. Bütün kış kullanıyorum yemeklerde. Yazın sonunda bilmeyenlere öğreteceğim mutlaka.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.