5 Mart 2013 Salı

Bebeklerde diş sağlığı için neler yapmalı?

Hassas Anne Gülçim:
Benim oğlumun 6 aylık olmasına 10 gün var. Dişleri çıkmak üzere. Dişleri çıktıktan sonra diş bakımına da başlamak istiyorum. Fırçanın yumuşak uçlu olması gerektiğini biliyorum ama diş macunu konusunda kafam karıştı. Bazı firmaların bitkisel içerikli yutulabilir macunları var sizin de bildiğiniz gibi ama ben onlara pek güvenmiyorum. Diş macunu yerine kullanabileceğim doğal birşey önerebilir misiniz bana? Bu mesajımı okuyup, zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

Cevabım:
Canım parmağa geçen diş fırçaları var bebekler için ve yutulabilen bitkisel diş macunları içinde paraben ve florür yoksa kullanabilirsin. Ben kullandım ve hala kullanıyorum. İçine sinmezse sadece suyla fırçalasan da olur şu anda. Önemli olan çalkalanması ve fırçalanması. Belki 1,5 yaşından sonra onlara başlarsın. Gece emzirdikten ve sütünü verdikten sonra biraz su ver ağzı çalkalansın. Gece biberonla uyumasın. Biberon çürüğü yapar ve diş köklerine zarar verir.






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.