19 Ağustos 2013 Pazartesi

15 yıl önce vefat eden canım annemi ve babamı rahmetle anıyorum. Lütfen alkollü araba kullanmayın ve kullandırtmayın



Tam da bu saatlerdi. 

Tam 15 yıl önce.

Benim 22 yaşında birden büyüdüğüm gün.

Çocukluğumun, gençliğimin, gamsız günlerimin ve yersiz mutluluklarımın bittiği gün.

Annemi ve babamı bir saniyede kaybettiğim o gün.

Her sene bugün bir donukluk hissi olur içimde, zaten her gün içimde olan bu acı için kazanın yıldönümünde üzülmek zorunda olmak hoşuma gitmez ama üzülürüm yine ve mutlaka ağlarım bir kez gün bitene kadar.

Bir de yoğun bir utanç duyarım çünkü içten içe bir de şükür ve mutluluk vardır bir yerlerde. Aynı kazadan sağ ve kalıcı bir hasar olmadan kurtulmuş olduğum ve buna sevindiğim için utanırım kendimden. Bunu burada ilk kez yazıyorum ve kendime de ilk kez itiraf ediyorum. Bazen ikinci doğum günüm olarak görürüm 20 Ağustos'u. Ölmediğim ve Allah'ın yaşamıma mucizevi bir şekilde devam etmeme izin verdiği o gün yeniden doğduğum gün sayılabilir mi? Sonuçta uçurumdan uçtuğumuz arabanın o arka koltuğunda sağ ve solumda oturan annem ve babam öldü ve ben ölmedim.


Bilmiyorum ama tek bildiğim yaşamaya devam ettim ve yıllarca bunu atlatamasam da çocuklarımdan sonra hayata iyice tutundum ve mutluluğu yeniden yakaladım. Annemle babamın da hayattan tüm istedikleri buydu ve ömürleri boyunca bunun için çabaladılar. Hepimizin üzüntüleri ve dramları var ama kendi kendimizi iyileştirmenin yolunu bulacağız. Bunun için çabalayan insanları çok takdir ediyorum. Bunun yanında gerçekten önemsiz sorunlar yüzünden kendine ve etrafındakilere dünyayı dar edenlere de kızıyorum. Unutmayın ölümden başka her şeye çare var. Hayatta çok zorluklar yaşadım, annemi babamı bir saniyede kaybettim, onlardan 6 ay sonra kızının acısına dayanamayan çok sevdiğim dedemi kaybettim. 9 sene önce ilk oğlum Kaan'ımı ilk göz ağrımı kaybettim şimdi de çok mutlu bir yuvam ve çok şükür sağlıklı 3 evladım var. Hayat böyle iniş ve çıkışlarla dolu. Herkesin iniş çıkışları farklı. Bazılarının yokuşları çok dik bazılarınınki daha düz ve çıkması inmesi kolay. Bunlar olan şeyler ve önemli olan onlara verdiğiniz tepkiler. Sadece siz kendinizi yıkabilirsiniz veya yeniden inşa edebilirsiniz. Başkasından veya bir olaydan bunu beklemeyin. Elinize alacaksınız aletlerinizi ve kendinizi yeniden inşa edeceksiniz ayağa kaldıracaksınız. Sonra da şükredeceksiniz. Kendinizden kötü durumda olanı mutlaka bulabilirsiniz. Sizin de hayatınızda bu anlattıklarımı bulduğunuzu biliyorum ve size umut vermek istiyorum.


En Hassas olduğum konuya tam da bugün yeniden değinmek istiyorum. Kimseyi üzmek değil niyetim sadece örnek olmak. Bu kadar kişiye ulaşıyorum ve belki bu sayede sesim birilerine ulaşır ve bir kişiye bile engel olsam bence değer. Lütfen alkollü araba kullanmayın ve alkollü kişilerin kullandığı arabalara binmeyin. Çocuklarınıza örnek olun. Siz alkollü araba kullanmazsanız onların da kullanmama olasılıkları çok büyük. Sizi alkollü araba kullanırken görürlerse siz onlara ne kadar kullanma derseniz deyin hiçbir manası yok.


Bu konu benim için çok önemli çünkü 20 Ağustos 1998'de ben 22 yaşındayken canım annemle babamı alkollü bir sürücü yüzünden trafik kazasında kaybettim. Ben de mucizevi bir şekilde kaburga ve omuz kırıklarıyla kurtuldum. Lütfen alkollü araba kullanmayın, kullandırtmayın ve alkollü bir sürücünün arabasına binmeyin. Annem ve babam çok erken aramızdan ayrıldı. Bu resim çok sevdiğim bir resimdir anne ve babamla. Mekanları cennet olsun inşallah. Dualarınızda olsunlar. Bu vesileyle onları anmış oldum. Sizi üzdüysem affedin.





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

22 yorum:

  1. Allah sabır versin.. mekanları cennet olsun..
    Sizinle gurur duyuyorlardır eminim...
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ece,

    Yazını çok çok duygulanarak okudum. Hayatta çok zor anlar yaşamışsın. Buna rağmen güçlü olduğun, gülümseyen yüzünü koruduğun ve anlamlı bir mesaj verebilmek için bunları bizlerle paylaştığın için sana çok teşekkür ederim.

    Alkollü bir şekilde araba kullanmamak ve alkollü bir sürücünün kullandığı arabaya binmemek yönündeki uyarına sanırım katılmayan hiçbir anne olmaz. Bu konu benim de çok hassas olduğum bir konu. Buna arabada emniyet kemerlerini takmayı da eklemek istiyorum.

    Kaybettiğin güzel insanları rahmetle anıyorum.

    Ailenle sana mutlu bir hayat diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin, çok duygulandım benim annemin de ölüm yıl dönümü yaklaşıyor yine, bu aralar fazla duygusalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da canım. O tarih civarında ben ben olmuyorum. Sevgiler Ece

      Sil
  4. Allah rağmet eylesin .. Allah size ve ailenize uzun sağlıklı ömürler versin ..

    YanıtlaSil
  5. Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun.Sanada sabır diliyorum.Benim babam da öleli 20 yıl oldu ama hala bir yanım eksik :( Derler ki ana babayı kaybedince geçmişini,çocuğunu kaybedersen geleceğini kaybetmiş olursun.Sen herşey kaybetmişken umutla tutunmuşsun hayata ve hayat da sana meyvesini sunmuş.Allah üç meleğine ve size versin onlardan kalan ömrü..

    YanıtlaSil
  6. Allah rahmet eylesin.. Siz acınızı her sene yaşarken ve paylaşırken belki de bir çoğumuzun ne kadar saçma sebeplere dayandırarak bazi şeyleri dert edindiğimizi düşünmemize aracı oldunuz. Evet Ölümden başka herşeye çare vardır, illa ki vardır..
    Onca acıyı yaşamış biri olarak, bu kadar hayata sıkı sıkı bağlı sadece evlatları için değil bizleri ve evlatlarımızı da düşünmesinden sebep büyük bir fedakarlık gösteren, bilgilerini sürekli paylaşan siz değerli yürek Rabbim sizi evlatlarınızdan hep güldürsün inşallah iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım. beni çok mutlu etti yorumun. öpüyorum sevgiler Ece

      Sil
  7. Ececiğim başın sağ olsun canım. Sen muhteşem bir insansın. Eminim annen ve baban da seni bir yerlerden görüyorlardır ve gurur duyuyorlardır. Bu kadar zor günlerden sonra dimdik ayakta durabilmek, helal olsun sana. Sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Aytülcüğüm ne yapalım hayat bir mücadele değil mi? öpüyorum sevgiler

      Sil
  8. hayat bazen insanı erken sınıyor galiba...
    Allah bu sıkıntılı günleri sana unutturacak çok ama çok güzel meşgaleler vermiş ,belki de yaşama sebebin olsun istemiş Yaradan...

    seni evlatlarından ayırmasın

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Allah rahmet eylesin.
    Rabbim sana ve ailene uzun ömür nasip etsin

    http://cekirdekaile0506.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Ne güçlü bir kadınsınız...

    YanıtlaSil
  11. Ece abla seni çok iyi anlıyorum...başın sağolsun ablacım....
    seninle görüşmek tanışmak isterdim..mail adresim>>demiralaynzn@gmail.com....NAZAN ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüşürüz inşallah canım. sevgiler ece

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.