2 Ağustos 2013 Cuma

Emeğe saygı

Dikkat etmişsinizdir emeğe çok saygım var. Ya yazılarımı tamamen kendim yazıyorum ya da yararlandığım siteleri, makaleleri ve kaynakları mutlaka yazıyorum. Bu yazıları yazması, fotoğrafları çekmesi saatler sürüyor ben kendim de ürettiğim için bunu biliyorum. Facebook'ta o kadar çok site var ki, bir bakıyorsunuz günde 10 resim, 5 yazı paylaşmış. Hiçbirinde kaynak yazılmamış sanki hepsini onlar yazmış, bütün fotoğrafları onlar çekmiş. Böyle bir şey mümkün mü? Hayır değil. Bir sürü bilimsel bilgi var nereden alındığı belli değil. Bunlar oradan buradan alınan başkalarının yazıları ve fotoğrafları. Hepsinde emek ve hak var. Ben saatlerce çalışıyorum bu içeriği size getirebilmek için.

Lütfen siz de başkalarının emeğine saygı göstermeyenleri bilin ve ona göre davranın. Saatlerce uğraştığım bir yazıyı başka bir sitede hiç benim adım geçmeden paylaşılmış görünce ne hissediyorum düşünebiliyor musunuz? Almış o site sahibi kendi yazmış gibi benim yazımı koymuş sitesine. Çok mu zor acaba bu siteler için altına ufacık bir kaynak yazıp sitemin adresini yazması? Zor değil ama yazmayınca sizleri kandırdıklarını sanıyorlar. Ben bunu kimsenin yuttuğuna inanmıyorum. Hepsinde kul hakkı var. Bunu tabii ki benim gibi siteler için yazıyorum. Sizler zaten paylaş'a basıp paylaşıyorsunuz ve bu Hassas Anne için çok iyi birşey oluyor ve sitemiz böylelikle büyüyor. Çok teşekkür ederim paylaşımlarınız için.

Kaynak yazınca veya başka yazarlara sitemde yer verince benim pırlantalarım mı dökülüyor? Daha az paylaşım yaptım diye siz beni beğenmiyor musunuz? Tam tersine bence siz de bunun değerini biliyorsunuz. Hassas Anne'de benim yazılarım ve fotoğraflarım dışında da her zaman başka insanların ürettiklerine de yer olacak ama her zaman kimin yaptığını söyleyerek ve kaynak göstererek. Hassas Anne sitemizin farkı bu...






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.