9 Ağustos 2013 Cuma

Annenin ciğer ve kelle paça ile imtihanı...

Oğlum Alper 4 haftadır ninesi ve büyük dayısıyla onların Bodrum'daki evlerinde tatilde. Günde 3 kere denize giriyor, kral gibi ne isterse yapılıyor, el üstünde tutuluyor, her gün iki kitap okuyup özetini çıkarıyor ve tatilin tadını çıkarıyor. Kızlar da benimle babaannede geçirdi Ramazanı. Bu sene ilk defa böyle yaptık. Geçen sene de 1 hafta bizsiz kalmıştı Bodrum'da ve bu sene daha çok kalmak istedi. Arada bir böyle iki cimcimeden uzakta kafasını dinlemesi iyi oluyor. O kadar ısrar etti ki gitmekte bana "üzülme anneciğim 5 haftada bir gelir sizi ziyaret ederim" bile dedi. Ama bugün konuştuğumda artık o da özlemişti bizi ve geleceğimize sevindi. Yarın biz de hep beraber Bodrum'a gidiyoruz ve yavruma kavuşuyorum onu aşırı özledim.

Alper genelde yemeklerini güzel yer ama ben de ona göre yemekler yaparım. Çok sağlıklı besleniyor ama bazı şeyleri pek yemezdi. Mesela biber dolması, ciğer, kelle paça...

Bugün dayımla konuştum ve Alper'in Maşallah herşeyi yediğini söyledi. Geçen gün 'CİĞER' bile yemiş ve "Bu çok güzelmiş, yumuşacık, annem bunu hiç yapmıyor" demiş. Dün de kelle paça yemiş afiyetle. Çok şaşırdım ve utandım. Demek ki çocuğun ciğer yemeyeceğini düşünmem hataymış. Biz açıkçası eşimle hiç sevmeyiz ve yemeyiz ciğeri ve ben çocuklara hiç pişirmedim. Sanki yemezler gibi geldi. Şimdi anlıyorum ki kendi sevmediğimiz yemekleri bile çocuklara denetmek gerekiyor. Bu sebze ve meyveler için de geçerli. Herşeyden denemelerini sağlamak gerek. Sebze ve meyveleri çok çeşitli ve severek yiyorlar o konuda mutluyum ama ciğer, kelle paça ve biber dolması konusunda sınıfta kaldım :) Siz siz olun kendi yemediğiniz yemekleri bile çocuklarınıza yapın demek istedim.





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.