2 Ağustos 2013 Cuma

Çocuklarda obezite sorununu çözmek için Milli Eğitim bakanlığı diyabet ve şişmanlık konusunu müfredat kapsamına alıyor


Çocuk doktorlarına göre çocuklarımızın sağlığını tehdit eden en büyük sorun çocuklarda obezite. Küçücük çocuklarda tansiyon ve 2. tip diyabet gibi yaşlılara has hastalıklar görülmeye başlandı. Çocuk doktorları kongrelerde en çok bu konuyu konuşuyorlar. Çocuklarımızın geleceğini tehlike altında. Çocuğum zayıf filan diye doktora dert yandığınızda, "aman çok iyi sağlıklı beslensin yeter, kilolu olmasın" diyorlar. Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı'nın bunu dikkate alıp bu konuda çalışma yapmaları sevindirici bir haber. Önemli bir haber:

             Diyabet ve şişmanlık müfredat kapsamına alınıyor

Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliğine giden Sağlık Bakanlığı, Hayat ve Fen Bilgisi derslerine diyabet, sağlık bilgisi derslerine de şişmanlık bölümünü alacak

Ulusal düzeyde ölüme neden olan ilk 10 hastalık arasında yer alan diyabet ve obezite ile mücadele için Sağlık Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı el ele verdi. Bu kapsamda derslerde şişmanlık ve diyabet konuları işlenecek. Derslerde kullanılması için diyabet ve obezite ile ilgili eğitim araçları geliştirilirken, çocuklar diyabetle ilgili toplumsal çalışmalarda görev almaları için teşvik edilecek.
                      YEMEKLERE DÜZENLEME GELİYOR

Toplu yaşanan yerler olan okullar, yurtlar, işyerleri, cezaevi ve kışlalarda gibi toplu yaşanılan yerlerde sunulan beslenme hizmetleri, obezite ve diyabeti önleyecek şekilde yapılması için çalışmalar yürütülecek. nitelikte olması için çalışma yapacak.


Verilerine göre 7 milyon diyabet hastasının yüzde 45'i diyabet hastası olduğunun farkında değil. Farkındalık çalışmaları kapsamında diyabet için bilim adamları, sanatçılar siyasi liderler rol model seçilecek ve Bakanlık tarafından belirlenen mesajlar bu kişiler aracılığı ile topluma aktarılacak.


fotoğraf ve haber kaynak: http://www.gazetegida.com/haber/5238-.html







Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.