14 Ağustos 2013 Çarşamba

Okulların açılmasına 25 gün kala yine eğitim sistemi değişti!

Geçen sene 66 aylıktan büyük çocukların 1. sınıfa gitmemesi için devlet hastanesinden rapor almak gerekiyordu ama yeni düzenlemeye göre 69 aylıktan küçük çocuklar için rapor almaya gerek yok velinin dilekçe vermesi yetiyor. Peki geçen sene neden tam bir araştırma yapmadan apar topar başlatıldı 66-69 aylık çocuklar? Hani rapor almaya çalışan velilere 'şımarık' dediler çocuklarını geri zekalı yerine koymakla suçladılar, şimdi ne oldu? Demek ki annelerin bildiği bir şey varmış bunu kabul ettiler. Umarım bundan sonra daha düşünerek ve planlayarak yapılır bu tip düzenlemeler. Bunun ceremesini yine geçen sene hazır olmayan ama erken başlamak zorunda bırakılan çocuklar ve onların aileleri çekecek. Bu düzenleme aynı sınıfta çok farklı yaşlarda çocukların olmasını sağlayacak. Zaten bence en büyük sorun aynı sınıfta çok farklı yaşlarda çocukların olması. Alper 64 aylık ilkokul 1'e başladı, sıra arkadaşı 84 aylıktı. Bu yaş farkı hem öğrencileri hem de öğretmenleri çok zorluyor. Erken başlayanlardan çok bu yaş farkı sorun yaratıyor. Buna bir çözüm bulmalılar. Tabii ki okula başlamaya hazır olmayan çocuklar da zorla başlatılmamalıdır. 

Alper geçen sene uzman değerlendirmesi sonucunda yaşıtlarından ileri olduğu, 2 yıldır okul öncesi eğitim aldığı ve zaten 4 yaşından beri okuyup yazdığı için 64 aylık ilkokula başlamıştı. Bu kararı kolay vermedik. Ana sınıfına kayıt ettirecektik ama hem uzmanların yaptığı değerlendirmeler hem de bizim gözlemlerimiz onu ana sınıfına göndermenin çok yanlış olacağını düşündürüyordu. Gerçekten de Alper fazla zorlanmadı ve güzel bir yıl geçirdi. Tabii ki ufak tefek sorunlar oldu ama yaşında başlayanlar da bu tarz sorunlar yaşayabiliyor. Alper erken başlaması hayırlı olmuş ender örneklerden, bunun yanında binlerce zorla hazır olmadan okula başlatılmış ve geçen yılı sorunlarla dolu geçmiş çocuk var.

Siz de çocuğunuzun gelişimini ve özelliklerini düşünerek ve uzmandan yardım alarak ilkokula başlama yaşına karar verin. Bu konuda çocuğunuzun gideceği okulun rehberlik öğretmeninden veya pedagoglardan yardım alabilirsiniz. Bu çok önemli bir karar ve çocuğunuzun tüm eğitim hayatını etkileyecek.


Haber şöyle:
                  Okula Kayıt Yaşı 1 Yıl Ertelenebilecek


Okula kayıt olacak 66, 67 ve 68 aylık çocuklar, eğer velileri dilekçe verirse, hiçbir zorlama olmadan kayıtları 1 yıl ertelenebilecek.
Milli Eğitim Bakanlığı, okula kayıt yaşı konusunda yönetmenlik değişikliğine giderek, 66, 67 ve 68 aylık çocuklar, eğer velileri dilekçe verirse, hiçbir zorlama olmadan kayıtları 1 yıl ertelenebilecek.Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, okula kayıt konusunda 66, 67 ve 68 aylık çocuklar eğer velisi isterse kayıtları 1 yıl ertelenebilecek. Söz konusu okula kayıt yaşı konusundaki son değişiklik şu şekilde oldu; “Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 66, 67 ve 68 aylık olanları, velisinin vereceği dilekçe ile; 69, 70 ve 71 aylık olanları ise, ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını belgeleyen sağlık raporu ile okul öncesi eğitime yönlendirebilir veya kayıtlarını bir yıl erteleyebilir.


kaynak: http://www.sondakika.com/haber/haber-okula-kayit-yasinda-yonetmelik-degisikligi-yapildi-4937803/






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

1 yorum:

  1. Ben de tam ikilemin gobegine dusmusken okudum yazinizi...Benim kizim da su an 2,5 yasindan beri yuvaya gidiyor. Bu sene ilkokul hazirlik icin kaydini yaptirdik ki seneye de tam 66 aylikken ilkokula baslayabilsin...Ama simdi kafam karisik...nasilsa sinifinda baska 66-67-68 ayliklar da olur icim rahat derken simdi ya tum veliler cocuklari icin dilekce yazar da benim kizimdan bir buyuk cocuk ya kendisinden 4-5 ay buyuk olursa diye endiseleniyorum...Ayni oglunuz gibi okumaya yazmaya hevesli ve yetenekli bir cocuk sanki bir sene daha beklemek onu koreltmek olur ama seneye de baslatmak ruhen yipratir mi diyorum. Sizin bahsettiginiz uzman degerlendirmesinin detaylarini alsam? Nerde ne sekilde oldu bu degerlendirme ? simdiden tesekkur ederim.Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.