19 Ağustos 2013 Pazartesi

Devlet okullarında dağıtılan sütler

 Geçen sene olduğu gibi bu sene de devlet okullarında okuyan ilkokul ve ana sınıfı öğrencilerine haftada 3 gün süt dağıtılacak. Çocuğunun süt içmesini istemeyen veliler okul başladığında dağıtılan formda bunu belirtiyorlar. Bu formda çocuğunuzun süte alerjisi olup olmadığı da soruluyor.

 Bu uygulama tabii ki özellikle maddi durumu kötü olan aileler için çok faydalı.  En azından haftada üç gün bu çocuklar süt içmiş oluyorlar. Normalde sütü zor içen çocuklar da diğer arkadaşları içince onlara uyup süt içebiliyor. İyi niyetle yapılan bir kampanya ama geçen sene bazı zehirlenme vakaları olduğu için bazı veliler çocuklarına süt verilmesini istemiyorlar.

 Ben de geçen sene formda Alper'in süt içmesini istemediğimi belirttim. Süt verilen günlerde genellikle yanına kutu organik süt koydum onu içti.  Zehirlenmeler ve normal (organik olmayan) süt olması hoşuma gitmedi. Kutu süt olması da iyi değil tabii. Çocuklara güvendiğim sütçümüzden aldığım sütü (inekler evimin önündeki çayırlıkta otluyor) ve bazen de organik günlük süt veriyorum. Organik olmayan sütte olabilecek antibiyotikler ve hormonlar beni endişelendiriyor. Zaten günde sadece 1 bardak süt içiyorlar. Kalsiyumu dereotundan, peynirden ve çok yedikleri benim mayaladığım yoğurttan alıyorlar. Bu sene de okuldaki forma içmeyecek diyeceğim. Hem belki de onun içmediği sütler ihtiyacı olan başka bir çocuğa da gidebilir.





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.