5 Ağustos 2013 Pazartesi

ÇİKOLATALI FINDIK KREMASI


Biliyorsunuz paketlenmiş hazır yiyeceklerden uzak durmaya çalışıyoruz. Bazılarınız çocuklarınıza çikolatalı fındık kreması alıyorsunuz. Hassas Annemiz Seçil Başaran onu kendisi yapıyormuş ve evdeki herkes bayılıyormuş. Aslında çikolata da masum değil ama ben arada 2 minik parça bitter çikolata veriyorum. İçinde diğer paketlenmiş ürünler kadar katkı maddesi olmuyor. Yani ille de çikolatalı fındık kreması vereceğim diyorsanız bunu tercih edebilirsiniz. Tabii ki içinde hem bal hem çikolata olduğu için 1 yaş altına kesinlikle yasak. Bence 3 yaşından önce vermeseniz daha iyi olur. Ben 6 yaşındaki oğluma ve 4,5 yaşındaki kızlarıma hiç vermedim. Yine en sağlıklısı tam tahıllı ekmek ve 1 yumurta ile yapılan klasik Türk kahvaltısı. Ama çocuklarınız çikolatalı fındık kremasına alıştıysa en azından evde kendiniz yaparsanız daha iyi olur.

1 bardak fındık 

1 su bardağı süt

2 kaşık tam buğday unu

1 paket %60 bitter 80 gr

1 paket sütlü çikolata 80 gr

1,5 çorba kaşığı bal



Fındıkları kavurup incecik öğütüyoruz. Süt , tam buğday unu ve balı , kaynayana kadar pişirip ılıtıyoruz. Çikolataları benmari yöntemi ile eritip bütün hepsini iyice karıştırıyoruz. Kavanoza koyuyoruz. Afiyet olsun


Benmari yöntemi: Çikolatanın bulunduğu kase, ocak üzerindeki veya fırın içerisindeki sıcak su dolu bir başka kabın üzerine oturtularak eritilmesi işlemi






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

1 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.