6 Ağustos 2013 Salı

Bebeklerinize ve çocuklarınıza gereksiz ilaç vermeyin!

Her ilacın yan etkisi vardır ve vücutta bir etkisi olur. Gereksiz ilaç kullanımı mutlaka zarar verir, özellikle de çocuklarımızın minicik bedenlerine ve hassas böbreklerine. Lütfen doktorunuz özellikle yazmadıkça çocuklarınıza kafanıza göre ilaç vermeyin. Komşunuzdan, annenizden, arkadaşınızdan, internetten duyduğunuz ve kullandığınız ilaçlar hem size hem çocuklarınıza zarar verebilir. Dikkat ederseniz ben sitede kesinlikle ilaç tavsiyesi yapmıyorum ve yapılmasına da izin vermiyorum. Çünkü ben doktor değilim siz doktor değilsiniz. Doktor bile olsanız o çocuğu muayene etmeden tavsiye edeceğiniz ilaçlar yine de zarar verebilir.

Ayrıca lütfen eczacınızı veya doktorunuzu çocuğunuza ilaç yazmaları için zorlamayın baskı yapmayın. Bırakın doktorlar kendi işlerini yapsınlar, kafalarını karıştırmayın. Doktorunuza güvenmiyorsanız başka bir doktora gidin.

Bir de ne hastalık ne ağrı varken tedbir olarak ilaç vermek isteyenler var. Aşıya gidecekler ya acırsa ya ateşi çıkarsa diye ilaç verenler, dişi çıkıyor aman ağrıyordur diyenler... Bir de uzun saatler uçakla uçacağız ilaç verelim mi? diyenler... Nelerle karşılaşıyorum ben. Doktorunuz ortada ağrı ve ateş yokken tedbir olarak ilaç vermeniz tavsiye ediyorsa benim şahsi fikrim hemen dönün arkanızı ve hızla uzaklaşın! Test yapmadan antibiyotik yazıyorsa da aynı şekilde. Hastasının iyiliğini düşünecek doktorlar sizin gece rahat uyumanızı veya uçakta rahat yolculuk etmenizi değil.

Geçenlerde anneannemi doktora götürdüm, anneannem bazen ağrısı olduğunu ve adını yazmayacağım ama hamilelikte bile kullanılabilen hafif bir ağrı kesiciyi kullanmak istediğini söyledi doktora. Kalp uzmanı doktoru şöyle dedi: "Hayır teyzeciğim kullanma, onsuz idare etmeye çalış. Unutma en hafif ilaç bile böbrekleri etkiler dikkat etmen gerek." Çok beğendim bu doktoru. Ülkemizde de bu anneanneme doktorun içme dediği ilacın çocuklar için olanı en basit ateşte bile verileni çok fazla kullanılıyor. Sanki bir etkisi yokmuş gibi çocuğun ateşi 37,5- 38 oluyor hop hemen veriliyor bir kaşık. Halbuki mantıklı doktorlar ateş 38.5 olmadan ilaç vermeyin diyorlar. Ben de öyle yapıyorum. Çocuğu soymak, evin ısısını düşürmek, ılık suyla duş bunları denemek gerekiyor. . Tabii çocuğunuzun havale riski varsa veya daha önce havale geçirdiyse o zaman daha erken verebilirsiniz doktoruyla konuşup. Havale geçirmiş veya ailesinde havale hikayesi olan çocuklara ateşleri 38 olduğunda ateş düşürücü verilmesini tavsiye ediyor doktorlar.

Bana gelen bir mesaj üzerine yazdım bunu ve bu mesaj ülkemizdeki durumu çok iyi anlatıyor.

"Merhabalar kolay gelsin. Sizden bir ricam olucak. Böyle bu tarz mesajlari sıkça aldığınızdan eminim. Sorun şu ki çevremde çocuklarına portakal suyu verircesine ilaç kullanılması. Ne kadar engellemeye çalışsam da yok dişi çıkıyor ilaç aşıya gidicek ya ateşlenirse ilaç oluyor bu bebeklere...

Neymis hemşirenin biri rahatça kullan demiş bak bak... Neyse ben size ne yazsam da içimdeki acı ve üzüntü geçmez. Sizden ricam ateş düşürücülerin kafalarına göre istedikleri gibi kullanabilecekleri birşey olmadığını insanlara hatırlatmanız. Anlayışınız ve ilginiz için teşekkürler. Çocukları öptüm."






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

2 yorum:

  1. Bendensiniz.. minnacık çocuklara minnacık böbreklere yazık..büyükler de bilinçlenmeli.. ben mecbur kalmadıkça hiç ilaç almam.. bebeğime de vermem. Allah mecbur bırakmasın.. doğal bir sürü koruma tedavi yöntemi var şükür.. ilaç son çare olmalı.. ve kesinlikle dr vermeli..
    sevgiler iyi bayramlar şimdiden :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Ece Hanım benim de kızım dişlerinden dolayı ateşlendiğinde vermedim , geçenlerde hafif öksürüğü vardı. Nasıl duruyorsun eczaneden öksürük şurubu alsana gibi söylemlere rağmen hayır dedim ve vermedim ılık su ve süt ile çok az bal ile çok şükür geçti. bu ilaç düşkünlüğü nedir anşlayamıyorum . Çok güzel bir konuya değinmişsiniz malesef ki çevremde benim gibi; siz değerli ve paylaşımcı anneleri takip eden ve böylece bilgilerini genişleten anneler bulunmadığından yerleşmiş alışılagelen kulaktan dolma bilgilerle hatalar yapıyor ve yaptrıyorlar.. Neyse ki ben mümkün olduğunca daha fazla okuyarak kendimi geliştiriyorum ; sanırım ben bunu hep diyorum iyi ki takip ediyorum sizi:)

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.