10 Eylül 2013 Salı

Çocuklarda havale sorunu- Sevinç kızım dün bir havale geçirdi

Dün saat 18 gibi canım kızım Sevinç havale geçirdi, Allah kimseye yaşatmasın. 2-3 dakika sürdü ve hastaneye kadar geçen 10 dakikayı kafamdan silmek istiyorum. Ateşi yüksek değildi birden oldu. Boğazında Beta bakterisi (mikrobu) varmış o nedenle böyle olmuş. Büyük ihtimalle okuldan bulaştığını söyledi doktor zaten okul dışında bir yere gitmediler bu hafta. 


Öğlen ateşi 38,7 gibiydi hatta yazmıştım siteye tam ilaç verecektim ateşi düştü ve yemeğini filan yedi iyileşir gibi oldu. Aradan 4 saat geçti birdenbire tam ben ateşini ölçerken ateşi hızla yükseldi ve gözleri sabitlendi, kolları ve bacakları kasıldı istem dışı hareket etti ve ağzından salya aktı. O kadar kötü oldum ki anlatamam. Allah hiçbir anneye bunu yaşatmasın. Neyse ki kucağımdaydı ve panik olmama rağmen hemen müdahale ettim atik davrandım artık herhalde Allah kuvvet verdi 20 kiloyu kucakladım hemen kıyafetlerimle onunla duşa girip ateşini düşürdüm. Duşta hemen kendine geldi nöbet bitti. İlaç verdim. Ama ondan sonra hastaneye gidene kadar 10 dakika donuk donuk baktı ve sorularıma kafasıyla cevap verdi ama konuşamadı. Bu tabii ki beni çok endişelendirdi ama havaleden sonra çok normalmiş ve hatta uyurlarmış. Zaten gözleri kapanıyordu ama ben arabayı kullanırken devamlı onunla konuşarak uyanık tuttum. Uyurlarsa da bir zararı yokmuş. 

Acilde hemen başka bir ilaç daha verdiler ve soğuk kompres yaptılar. Beta nedeniyle iç ateşi yüksekmiş yani ben elimle ve öperek alnına bakınca ateşi yokmuş gibiydi ama ölçünce ateşi vardı. Hemşire bile çok şaşırdı bu duruma. Benim normalde elle ve öperek ölçümüm hiç yanılmazdı ama bu sefer yanıldı. Altı    yıldır ilk defa başıma böyle bir şey geldi. Demek ki mutlaka kol altından ölçmek gerekiyormuş. Ne yazık ki kulaktan ölçtüm ve o az gösterdi o da beni yanılttı. İnsanın bazen basireti bağlanıyor ve herşey ters gidiyor. Bir daha kesinlikle sadece kendim öperek veya kulaktan ölçerek ateşe bakmam. 

2,5 yıllık çocuk doktorumuz Müjde Arapoğlu'nun (Maslak Acıbadem Hastanesi) dediğine göre havalede ateş çok önemli değil. 37,5 gibi düşük ateşlerde bile havale geçirilebilirmiş ama bazen 40 derecede geçirilmezmiş. Ama tabii özellikle daha önce havale geçirmiş çocuklarda veya ailesel bir yatkınlık varsa ateşi yükseltmemek gerekiyormuş (Bunu ben de hep yazılarımda belirtiyorum zaten) Esin ve Alper'e yine hemen ateş düşürücü vermememi beklememi ama Sevinç'te özellikle ateşin ilk günü ateşinin 38'den yukarı çıkmamasını sağlamamı söyledi. Havaleler genellikle ateşin ilk günü olurmuş. 

Havale geçiren bir çocuğa müdahale olarak sadece onun nefes yolunu açık tutmamız ve boğulmasını engellememiz gerekiyor. Onu rahat bir pozisyona getirip belki de yan  yatırıp kusmuğunun boğazına kaçmamasını dışarı akmasını sağlamamız yeterli. Dilini de ısırmaması gerekiyor. Sonra da en kısa zamanda acile götürmeliymişiz.  Kesinlikle oradan oraya koştururken yanlız bırakmamalıymışız. Ben de doğrusunu yaptım bilmeden ama bir tek duşa soktum ateşini düşürmek için. İyi geldi açıldı dedim ama zaten açılırdı dedi doktorumuz. Havalenin ne kadar süreceği belliymiş sen ne yaparsan yap.  Bir tek bir fitil verdi adı Diazepam Desitin tekrar olursa havale anında hemen koymamız gerekiyor. Havale süresini bir tek o kısaltıyormuş.

Şu anda iyi, ateşi çıkıp iniyor bazen 39,3 oluyor. Tedbir olarak dün gece ve bu gece hastanede kaldık. Betayı tedavi etmek için kalçadan penisilin iğnesi oldu. Betanın mutlaka tedavi edilmesi lazım yoksa ilerde kalp ve kas romatizmalarına yol açabiliyor. Havaledeki nöbet yani o kasılma süresi çok önemliymiş ve o süreyi mutlaka doktora doğru olarak söylemek gerekiyor. Süre 20 dakikayı bulursa daha ileri tetkikler yapılması gerekiyor çünkü o zaman kalıcı hasar olabiliyormuş ama havalelerin çoğunda hiçbir kalıcı hasar olmuyormuş. Doktor daha çok annelerde kalıcı hasar oluyor dedi ve bu çok doğru. Sevinç'in havalesi çok şükür çok kısa sürdü onda kalıcı etkisi olmayacak ama benim için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 

Doktor basit ateşli havale geçirdiği için tekrarlamayacağını düşünüyor ama artık çok daha dikkatli olacağız. Perşembe günü de tebdir olarak bir çocuk nöroloğu göreceğiz. Belki EEG çekilecek o da basit bir şey. Esin ve Alper için yine aynı şekilde hemen ateş düşürücü vermemeye devam etmemi söyledi. Zaten 38.5 gibi olunca veriyorum genellikle. Ilık duş konusunda daha atak olacağım ve 38,5 gördüğümde hemen ılık duşa gireceğiz. 

Havale çok başka bir şeymiş insan "yavrum gidiyor" diyor ve deliriyor. Kimse yaşamasın. O anları düsündükçe çıldıracak gibi oluyorum. Boğazındaki Beta mikrobu yüzünden aniden ateşi yükseldi. Ama çok yüksek de değildi. Şu Betayı yok edene veya aşısını geliştirene kesinlikle çok büyük ödül versinler. Esin de Beta bu arada zaten bulaşmasa olmaz. Ama neyse ki ateşi yok onun. İşte ikizler ama ne kadar farklı atlatıyorlar aynı hastalığı. Bir de Esin'in dili çok acayip olmuş kızıl deniyor betadan sonra gelen döküntüye ve dilin öyle olmasına. Hatta Beta ve kızılı bir çocuğun diline bakarak da anlayabilirsiniz.  Beta ve Kızıl hastalığını ve Esin'in acayip dilini şu yazımda anlatmıştım. Babası da evde Esin'in başında nöbette ama neyse ki onda ateş yok. 

Devamlı ağlamak istiyorum, eğer yanında olmasaydım içerde ona çorba yaparken olsaydı ne olurdu diye düşünmekten çıldıracağım. Sebzeleri yıkadım tezgaha koydum sonra bir daha bakacağım ateşine dedim. Zaten o anda oldu. Allah korudu hemen çorbayı yapiyim deseydim ben mutfakta çorba yaparken o içerde nöbet geçiriyor olabilirdi. Bunu düşünüp düşünüp ağlıyorum ve Allah'a şükrediyorum. Sevinç dün gece iyiydi pek ateşi çıkmadı ama bugün ateşi çok dirençliydi. Kalçadan penisilin iğnesi, antibiyotik, ateş düşürücüye rağmen devamlı yükseldi ateşi.  39.1-39,3 oluyor ilaçlarla 40 dakikada iniyor ama 3 saatte yine çıkıyor. Beta böyle yapabiliyor. Bir kere de serin duşa sokmak zorunda kaldım. Çok kötü bir gün oldu. Kalçadan penisilin iğnesi, serin duş ve üstü örtülmemesi gereken ama devamlı üşüyorum diye ağlayan bir kuzu. Ateşi yine 39.3'e çıkınca yine serin ıslatılmış havlularla sarılı yatağında ve o kadar bitkin ki uyuyor o halde. Allah beterinden korusun. Bu gece de hastanedeyiz dualarınızda bize de yer verin. Annelik bazen çok zor iki gündür perişanım bunu nasıl atlatacağım, o görüntüleri ve onu kaybetme korkumu nasıl beynimden sileceğim keşke olabilse...38 saattir de 1 dk bile uyumadım ve daha bir 24 saat daha uyumam imkansız. Bakalım dayanabilmeyi umuyorum. 




Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

76 yorum:

  1. geçmiş olsun Allahım bi daha yaşatmasın evet ateşliyken bunu hep yapıyoruz biraz düştü işlerime bakayım diye..dikkatli olmalı tekrar geçmiş olsun kuzuya acil şifalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ben neyse ki yanındaydım çok şükrediyorum yanından ayrılmadığıma. Allah yardım etti. teşekkürler sevgiler Ece

      Sil
    2. bizde aynı durumları yaşamıştık.Allah tekrarından ve beterinden korusun.Acil şifalar dilerim.

      Sil
  2. Allah acil sifalar versin evlatlarinizi size bagislasin ve birdaha hic hastalik vermesin

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun ece hanım.anlattıklarınızı okurken 1 sene öncesine gittim.sizi çok iyi anlıyorum aynı korkuları yaşadım.Allah kimseye yaşatmasın.bizim dr muz hızla yükselen ateşlerde havale geçirileceğini söylemişti.benim kızımda koltuk altından ölçüldüğünde 38,5 dereceyle havale geçirmişti.şu an en küçük ateşlenmede çok korkuyorum.tekrar geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun. o korku bitmiyor sanırım. sevgiler ECe

      Sil
  4. çook geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  5. Oncelikle gecmis olsun inanirmisiniz su yszdiklarinizla sanki oglumla beni anlatmissiniz o an yani havale zamani cookkkk zor bende kullandim o diazemi oglum havale nobeti gecirdikten sonra yalvarirdim nolursun tek bir kelime konus bi anne de diye yalvarirdim o anne diyince rahatlardim 7 yasindan sonra geciyor demisti doktor bende norolojiye goturdum eeg cektirdim sukurler olsunn bisey cikmadi ama ben panik atak hasttasi oldum geceleri deli gibi kalkip surekli atesine bakardim suan panik atskla savasmaya basladim ilaclarla sizi cok iyi anliyorum gecmis olsun :-(:-(:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynısı işte ne zor. çok teşekkürler öpüyorum ece

      Sil
  6. Offf siz anlatirken ben gerildim.bende cok korkarim ates den.cunku bende 7 yasinda gecirdim.ikizlerimde gecirirse diye hep korkum var.Allah yar ve yardimciniz olsun.omur boyu aklinizda kalacak kotu bir goruntu havale ani.Allah birdaha yasatmasin.hepimizin kuzucuklarina ve sizin kuzucuklariniza saglik sifa versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçirmezler inşallah. çok sağolun. öptüm Ece

      Sil
  7. geçmiş olsun.acil şifalar diliyorummm..

    YanıtlaSil
  8. canım benim; çok geçmiş olsun..ağlattın beni..Rabbim çocuklarımızı korusun. acılarını görmeyelim inşallah..inan dualarım sizinle şimdi.. <3

    YanıtlaSil
  9. İnşaallah yavrunuz en kısa zamanda iyileşir ve bir daha böyle kötü hastalıklar yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun Allah hiç bir anneye yaşatmasın inşallah acil şifalar...

    YanıtlaSil
  11. geçmiş olsun allah bir daha hiç bir kuzucuğa yaşatmasın.okurken ağladım bizde geçtiğimiz 2 şubatta havale geçirdik biri evde 2.hastanede.çok şükür bir hasar bırakmadı.ama eşim ile bende inanılmaz derin yaralar açtı.anneliğimizi babalığımızı sorgular her gece saat kurup acaba bir şey oldu mu diye bakıyorum.gece uykusu yok.. sabaha karşı sanki bir şey olmaz artık der hissi ile uykuya dalabiliyorum.psikolojimiz bitmiş durumda.bizde sizin gibi anı yükselen bir ateş sonucu ve ateşimizz 39 iken geçirdik.elimde derece arkamı dönmem ile eşimin feryatları çınladı kulağımda bizde ilk defa böyle bir şey yaşadığımız için o panikle ben çocuğun üstündekini çıkarıp hemen banyoya soktuk kendine geldi ama o köpükler kasılması gözlerinin gitmesi bedeninde can kalmamış gibi olması beni o gün hayatım artık bitti yavrum gitti düşüncesine soktu.o diyazem her çantamda var pazara bile gitsem yanıma alıyorum korkudan.inşallah kullanmak zorunda kalmayız hiç bir evlada.ama şükürler olsun ki yaradan bağışladı evlatlarımızı.herkesin yavrusu allaha emanet olsun.sizlere de büyük geçmiş olsun inşallah eegnizz temiz çıkar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah işte benim hissettiklerim hiç kimse yaşamasın artık. Unutalım inşallah. çok öpüyorum havale anneleri kulübü mü kursak arada toplanıp ağlaşırız:( Ece

      Sil
  12. Allah yardimciniz olsun soruma cevap yazdiginiz icinde tesekkurler eve hn

    YanıtlaSil
  13. acil şifalar diliyorum dualarım seninle ececim allah yardımcın olsun...

    YanıtlaSil
  14. çok geçmiş olsun benim başıma böyle birşey gelmedi (inşallah sizin ve kimsenin başına da bir daha gelmesin) ama yazınızı okuyunca kafamda canlanan sahne bile beni perişan etti çok çok geçmiş olsun Allah hepimizin evladına anne babasına bağışlasın acılarını göstermesin acil şifalar diliyorum yavrunuza

    YanıtlaSil
  15. Çok geçmiş olsun canım, acil şifalar diliyorum. Dilerim bir daha hiç yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  16. geçmiş olsun. benim başıma gelmedi ama annemin başına geldi. sizi en iyi benim annem anlar. çünkü bende 6 yaşında öyle bi havale geçirmişim bende kalıcı hasar kaldı malesef işitme engelli olarak yaşamıma devam etmeye başladım.
    Allah beterinden korusun. inşallah minikler hemencik iyileşir. Acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok üzüldüm size ve annenize gerçekten. Çok teşekkürler. Siz de iyileşirsiniz inşallah. sevgiler Ece

      Sil
  17. ece cok cook gecmıs olsun okurken tuylerım dıken dıken oldu karnıma agrı gırdı okuyamadım devamını allah bırdaha yasatmasın ceok gecmıs olsun

    YanıtlaSil
  18. OKurken mahvoldum yabancı biri olarak sizin hislerinizi tahmin bile edemiyorum :((allah bir dahasını göstermesin :(

    YanıtlaSil
  19. çok geçmiş olsun allah yavrularımıza acil şifalar versin. oğlumda bu hafta 3-4 gün ateşlendi, öksürük ve burun akıntısı devam ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun size de. acil şifalar dilerim Ece

      Sil
  20. geçmiş olsunn Rabbim şifa versin inşallah benim kızımda tam 3kez geçirdi we bundan sonrası cok tehlikeli dediler şimdi sürekli kontrollerimiz war inşallah kimse böle bişi yasamz Allah yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun. Çok üzücü oluyor. Bir daha olmaz size de bize de inşallah. Sevgiler Ece

      Sil
  21. 24 sene oncesine nasil da gittim bir anda. Unutamiyor insan. Rabbim bidaha yasatmasin ama ben atesin o kadar yukselmesini beklemiyorum kardesimin havalesine sahit olduktan sonra kizim ateslenince odum patlıyor:( rabbim korusun yavrularimizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutulmuyor sanırım ben de unutamayacağım:( amin. teşekkürler Ece

      Sil
  22. çok çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  23. Allah şifa versin. çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  24. Çok geçmiş olsun :( inşalah çabucak iyileşir, siz de bir an önce bu korkuyu unutursunuz. Benim kızım da 3 aylık. Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Bu deneyiminizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler. Bu durumda bile başkalarına faydalı olduğunuz için sizi tebrik ve takdir ediyorum. Sevgiler...
    Diyetisyen Serap Orak Tufan www.hayatimdiyet.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler. 3 gündür hastanedeyiz. 1 gece diye geldik çıkamadık. Neyse ki bilgisayarımı getirmişim. Sevinç uyurken ben de çalışıyorum iyi geliyor paylaşmak ve insanların o pozitif enerjisini almak. Diyetisyen hassas annem diyet iyice bozuldu hastanede ne abur cubur varsa yedim makineden sanırım 200 kilo çıkacağım :) Diyete dönnmem lazım en kısa zamanda ama bu hastalık dönemleri beni mahvediyor. Sizden Hassas Anneler için bir yazı istesem nasıl olur. Özellikle lohusa dönemine beslenme ile ilgili bir yazı süper olur. Ne dersiniz? İsterseniz uzun uzun bir yazınızı hassasanne@yahoo.com adresime gönderebilirsiniz. İnci de çok tatlı Maşallah güle güle büyütün. Sevgiler Ece

      Sil
  25. cok gecmıs olsun offf cok zor bu annelık

    YanıtlaSil
  26. Cok gecmis olsun.rabbim tum hastane köşelerinde sikinti ceken hastalara sifa versin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin. Çok teşekkürler hala hastabedeyiz yarın inşallah evimize kavuşacağız. Ece

      Sil
  27. Cok gecmis olsun.rabbim tum hastane köşelerinde sikinti ceken hastalara sifa versin inşallah.

    YanıtlaSil
  28. Cok cok gecmis olsun rabbim beterinden korusun evlatlarimizi

    YanıtlaSil
  29. Çok geçmiş olsun Ece,Allah bir daha yaşatmasın ..Sevinç'i opuyorum kocaman.

    YanıtlaSil
  30. Ececiğim neler gelmiş başına.. Çok çok geçmiş olsun:(..Yazdıklarını okurken tüylerim diken diken oldu..Benim ikizler ateşlenince geceleri uyuyamayan ben, bu yazıdan sonra hiç uyuyamıyor olacağım:( Sanırım 15 dakikada bir ateşlerine bakar dururum. Yalnız dediğin birşeyi doğru yapıyormuşum.. Ben sadece koltuk altından ateşlerini bakarım. Diğerleri bana inandırıcı gelmiyor..Allah bir daha yaşatmasın..Sevinçi çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  31. Rabbim acil şifalar versin Ece Hanım ,bizimle paylaştığınız için ayrıca teşekkürler. Bebek her ateşlendiğinde havale geçirir mi? Havale geçirdiğinde ne yapılması gerek? Bunların mutlaka biliniyor olması ve panik halinde olmadan müdahale edilmesi gerekmekte. Rabbim bizlere o sabrı ve sakinliği verir inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hayır ben daha önce 40ın üstünü gördüm ama havale olmadı. 37den 37,5 a çıkarkken havale olduğunu gördüm dedi doktor. Olacağı varsa oluyormuş ateşle fazla ilgisi yokmuş. Ama tabii yüksek ateş özellikle 39dan sonrasını istemiyorlar. yazımda yazdığım gibi sadece boğulmamasını sağlamak gerekiyormuş ve yanında olmak. Sonra da hemen acile götürmek

      Sil
  32. Çok geçmiş olsun Allah yardım etmiş Ece hanım kuzunuz şimdi iyiymiş Allah hiçbir anneyi evladıyla sınamasın dualarımız tüm çocuklar için.

    Sinem Çotuk.

    YanıtlaSil
  33. Geçsin gitsin inşallah! Allah tekrarını yaşatmasın ve kalbinize ferahlık versin.

    YanıtlaSil
  34. Gecmis olsun Ece hanim.Sizin yasadiklarinizi 23 yil önce yasamistim o günlerime döndüm :Cocugum o zaman 8 aylikti ve havale gecirdikten sonra 25 gün hastahanede kalmisti.Beni o kadar korkutmuslardiki beyninde özür kalabilir diye .Allahima cok sükür cocugum özür söyle dursun okullarini birincilikle bitirdi ve simdi elektronik mühendisliginde okuyor.Bunlari size sacma sapan seyler söyleyen olursa diye yazdim Iciniz rahat olsun Allah bütün yavrulari korusun.

    YanıtlaSil
  35. Cok gecmis olsun Bende 1.5 yasindayken oglum yasamistim havale olayini yazinizi okurken gozyaslarimi tutamadim o ani tekrar yasadim kolay kolay unutulmuyor ne yazikki

    YanıtlaSil
  36. Cok gecmis olsun.gece gece beni de aglattiniz.benim oglum da gecen yil 21 aylikken gecirdi ve ben aynen anlattiginiz gibi 5 dakikada 10 yas yaslandim sanki o an hic gozumun onunden gitmiyor ama biz cok sansliydik o anda yanimizda cocuk doktoru olan halamiz vardi ve hemen o mudahale etti ben donup kalmisim zaten hastane de hemensokagimizin kosesinde ama yine de sanki oraya gitmemiz ssaatler surdu gibi gelldi bana.neyse ki eeg sonuclari da temiz cikti ama aynen size dedikleri gibi atesi 38in uzerine cikmayacak olur da allah korusun tekrar olursa ki 6 yasina kadar risk altinda hemdn diazepam fitil atilip en yakin acile goturun dediler.rabbim bir daha yasatmasin kimseye yasatmasin insallah tekrar cok gecmis olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun ama gerçekten çanslıymışsınız ben evde yanlızdım ve 3 çocuklaydım ama neyse ki Alper ve Esin bahçede oynuyorlardı havale sırasında ve hiçbirşey görmediler. Özellikle de beni öyle görmedikleri için çok mutluyum. Bir daha hiçkimseye olmasın :) Ece

      Sil
  37. Ayşen Uluköy Toklu4 Ekim 2013 03:48

    Ece cim çok gecmis olsun.Allah yardımcınız olsun ve acil şifa versin.Yazılarını uzun zamandır takip ediyorum ve inanılmaz derecede faydalı buluyorum.Benim de 15 aylık bir oğlum var yazını okurken çok duygulamdim kendimi senin yerine koydum ve hassas anne olmanın faydasını yasamana çok ama çok sevindim.En yakın zaman da bu yaşananları hayırlısı ile atlatip, saglikli ve mutlu aile yaşantınıza devam edebilmeni diliyorum. Ayşen

    YanıtlaSil
  38. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  39. ok geçmiş olsun ece hanım çok üzülerek okudum çocuklarımız bizim herşeyimiz sizi çok iyi anlıyorum umarım bir daha böyle bir şey yaşamassınız ..kimse yaşamasın sevgiler nihal

    YanıtlaSil
  40. bloğumuzu ilk defa bugün okudum kızlarınızla aynı yaşta bir oğlum var, bu yazınızı okuyunca tüylerim diken diken oldu. Çok çok geçmiş olsun, Allah bir daha göstermesin ne size ne de diğer annelere..

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.