6 Eylül 2013 Cuma

Çocuklarımızı cinsel istismardan korumak. Erken gelişen cinsel duygular bazen cinsel istismarın belirtisi olabiliyor

Bir Hassas Annemiz:
Benim 6 yaşında bir kızım var son 2 yıldır hareketlerini hiç beğenmiyorum hep cinsel şeyler dikkatini çekiyor hep sanki o yönde düşünüyor her konuda ilk aklına gelen o oluyor arkadaşlarıyla oynarken birkaç kez tuhaf şeyler yaparken yakaladım hep karşı taraftan sanıyordum ama aksine genelde kızımdan dolayı olduğunu anladım ve o kadar çok yalan söylüyor ki bazen yalan mı doğru mu acaba diye tereddüt eder oldum yarım saat dil döküyorum sonra doğruyu söylüyor yada şaka yapmıştım diyor ne yapmam lazım işin içinden çıkamıyorum ilgili mutlu bir aileyiz hadi sorun var ailede desek o da yok psikoloğa götürmeyi düşünüyorum var mı böyle olan ya da bu konularda bilgi sahibi olan lütfen yardım edin teşekkür ederim

Cevabım:
Bir şey sormak istiyorum ama sizi üzmek istemiyorum. Allah korusun kızınızın cinsel tacize uğramış olma ihtimali var mı? Başka bir erkekle yanlız kaldığı durumlar oldu mu? Bu ne yazık ki bir akraba bile olabiliyor. Olmamıştır inşallah ne olur yanlış anlamayın ve bana kızmayın. Bazen normal olabiliyor erken yaşta cinsel şeylere ilgi ama bazen de erken gelişen cinsel tutumlar ve duygular, cinsel istismarın da belirtisi olabiliyor. Belki de hiç yok böyle birşey ama gözünüz açık olsun. Hiç beklemediğiniz şeyler olabiliyor. Cinsel istismar ille de tecavüz demek değildir olmaması gereken dokunmalar da olabilir. Bu konular çok zor konuşması da zor. 

Bence önce kızınızla sakince bir oturun konuşun. Ona güven verin ve size herşeyi anlatabileceğini bilsin. Ona mayosunun kapattığı yerlere (erkekler için popo ve pipi bölgesi-kızlar için göğüsler, popop ve vajina bölgesi) kimsenin dokunamayacağını, kimse oralara dokunursa size söylemesi gerektiğini söyleyin. 3 yaşından itibaren bu eğitimi vermek gerekiyor. Bunu banyodayken söyleyebilirsiniz veya denize giderken. Bir de dudaktan onu kimsenin öpemeyeceğini de öğretin.

Amerika'da çocuk doktoruna gittiğinizde birçok doktor çocuğa şöyle der: 

" Lütfen soyun ama sadece ben doktor olduğum ve yanımızda annen/baban olduğu için yanımda soyunabiliyorsun. Bu koşullar dışında senden büyük kimselerin yanında kesinlikle soyunmayacaksın" 

Bu eğitim cinsel istismara karşı ailelerde ve doktorlar tarafından verilir. Bence de bu çok önemli ve 3 yaşından beri bunu öğretiyorum çocuklarıma. Bunu korkutarak değil sakin ve anlayışlı bir ifade ile anlatmak çok önemli. Sizden korkmamalı ki herşeyi size anlatabilsin. Aranızda sır olmayacağını bilmeli. Size karşı ancak size güvenip, size herşeyi anlatabileceğini düşününce dürüst olur, onu korkuttuğunuzda değil. Bu sadece cinsel istismarı önlemede değil her türlü kötü alışkanlıktan korunmada etkilidir. Telaş yapmayın sadece bu ihtimali de aklınızda tutun. Kızınızla konuştuktan sonra bir çözüm bulamazsanız bir çocuk psikiyatrına gitmenizde fayda olabilir. Sevgiler


Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

1 yorum:

  1. Evet çok önemli ebeveynler olarak çok daha dikkatli ve bilgi sahibi olunması gereken bir durum. Bazen benim kızıma da aç kızım göbeğini göster deyip açtırıp göbeğiyle oynamasını sağlayarak bu görüntüden mutlu olan bi kaç yakın akrabamız var ; bunun kesinlikle yanlış olduğunu dile getirerek kesin bir dille bir kaç kez uyardım ve biliyorum ki bana bu konuda tavır aldılar , hiç hoş birşey değil hiç de tasvip etmiyorum , hassas konular bunlar benim evladım oyuncak değil ..

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.