15 Eylül 2013 Pazar

Hassas Annelerimizden: "İş seyahati için 4 gün yurt dışına çıkıyorum, emzirme işini ne yapacağız?"

Bir Hassas Annemiz soruyor:

Merhabalar, bugün küçük kızım tam 1 yaşında çok çok mutlu bir gün... 

Fakat içimi kemiren bir konu var, 2 gün sonra iş için yurt dışına çıkıyorum 4 gece evde olamayacağım ne yazık ki... Kuzum ise hala emiyor ve geceleri de sık uyanıyor... Babası ile kalacak... Çok çok üzülüyorum nasıl olacak nasıl bitecek diye... Sizce bu durumun etkisi ne olur kuzumda, dönünce emmeye devam eder mi ki?

Cevabım:

Nice mutlu yaşlara! Sütlerini sağabilecek misin yoksa azalır ve geri gelmeyebilir. Mutlaka sağma makinesi al ve sütlerini sağ. Emmeyi bırakmaz ama hem emememe hem senin yokluğun biraz zor olacak. Biberon alıyordur umarım. Zor bir 4 gün olacak yalan söylemeyeceğim ama bebekler düşündüğümüzden daha kuvvetli atlatır. ben de Alper 9 aylıkken kanser ameliyatı oldum ve tam 4 gün beni göremedi ve ememedi vücudumda anestezi olduğu için. Bir de kar fırtınası olmuştu Ben karşıda bir hastanede oldum ameliyatı kardan köprü bile kapandı tabii bütün yollar da. 4 gün sonra eve dönebildim. Zor günlerdi. 4 gün boyunca 3 saatte bir sütlerimi sağıp attım ilaçlardan kurtulmak için ve sütüm bitmesin diye. Döndüğümde hemen emmeye başladı ve aynen devam ettik. Sen de sütünü sağ 3 saatte bir. Sütlerini seyahatten geri getiremesen de sütün azalmaz. Dönünce biraz naz yapar ama normale döner. Belki bu ayrılığı gece beslenmesini bırakmak için kullanabilir ve döndükten sonra gece emzirmesini bırakabilirsin doktoruna danışıp. Gündüz ve sabah emzirirsin arada da işyerinde sağar eve getirirsin. Gece beslenmesi 1 yaşından sonra uykuyu bölüyor ve bebeğin gelişimi iyiyse doktorlar bırakmayı tavsiye ediyorlar. İyi seyahatler






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.