8 Eylül 2013 Pazar

İlkokula erken başlatmalı mı başlatmamalı mı? Geçen sene Alper'in 64 aylık ilkokula başladığı günler


                  Geçen sene Alper'in okuldaki ilk günü, ben galiba daha heyecanlıydım

Alper geçen sene 1. sınıfa 64 aylık başladı. Kararımızdan memnun olup olmadığımız çok soruluyor. Her çocuğu ve başlangıcı ayrı değerlendirmek lazım diyorum. Alper sorun yaşamadı ama açıkçası Alper yaşıtlarına göre çok ileri bir çocuk zaten 2 yıldır çok iyi eğitim veren bir kreşe gidiyordu, bizim gibi çok ilgili anne-babası var, üstün zekalı olduğu düşünülüyor, 4,5 yaşından beri okuyup yazıyordu ve kafadan 3 basamaklı sayıları topluyordu. Tabii çoğu erkek çocuğu gibi çocuksuydu. Boyunun yaşıtlarına göre çok uzun olması artı bir değer oldu çünkü herkesten 1-1,5 yaş küçük olmasına rağmen sınıfın en uzunuydu yani küçük olduğu ilk bakışta belli olmuyordu. Bence bu faktörü de düşünmek gerekiyor okula başlatırken. Çok minyon çocukların erken başlatılmasının iyi olmayacağını düşünüyorum. Sınıf annesi olarak diğer velilerden daha çok okuldaydım ve tüm çocukları yakından tanıma imkanım oldu. Yaşıtlarına göre daha uzun olan, 1-2 yıl iyi bir anaokulu eğitimi almış olan ve okumaya yazmaya hevesli yaşıtlarından biraz ileri çocukların daha sorunsuz adapte olduklarını gözlemledim.


    Alper geçen sene 64 aylık 1. sınıfa başladığı gün kendi yazdığı matematikleri tahtaya yazmıştı ve ısrarla öğretmenine göstermişti.

Alper'in yanında oturan sınıf arkadaşı 84 aylıktı (biraz geç gidenlerden). İkisi de zorluklar yaşadılar. 1. sınıfa giden herkes biraz zorluk yaşıyor kaç aylık olursa olsun, oyun çocukluğundan ders ve ödev çocukluğuna geçmek kolay değil. Bunu aklınızda tutun ama gözünüzde büyütmeyin.  Bu arada bazılarınız artık hafif oluyor müfredat şu şu tarihe kadar anaokulu gibi demiş. Açıkçası bizim okulda her zamanki gibiydi Kasımda tüm sınıf okumuştu. Konuştuğum tüm diğer devlet okullarında da böyleydi. Lütfen bunu bilerek karar verin. Ama ben verdiğimiz karardan çok memnunum ve yine olsa yine Alper'i 64 aylık başlatırdım ama her çocuğun ayrı değerlendirilmesi lazım. Alper'i anaokulundaki öğretmeni, anaokulunun 25 yıllık pedagog müdürü, ilkokulun rehberlik öğretmeni, ve psikolog babası değerlendirdi ve hepsi anaokulu yerine ilkokula başlamasının daha iyi olacağına karar verdi. Bu çok önemli bir karar ve etraflıca düşünülmeli. 







Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

1 yorum:

  1. Alperin geçen seneki hali ile bu seneki hali arasında fark var bu seneki ig deki paylaşımlarınızda daha bi büyüdüğünü farkedebiliyorum:) Maşallah gelişim çok güzel..
    bu konular şimdilik benim için erken olmakla birlikte takip ettiğim konular umarım eğitim sistemi düzene oturur her sene bir yenilik olması hem velileri hem kuzuları yoruyor..

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.