18 Eylül 2013 Çarşamba

Çocuklarınızı şekere bağımlı yapmayın!

Prof. Canan Karatay: 5 yaşına kadar çocuklarınıza şeker vermeyin, vücutları bunu kaldıramaz. Bal ve pekmez de buna dahil. Çocuklarınızı şekere alıştırmayın. Anneler bunu yapıyor. Çocuklara şeker getirmek yok. Her gün yumurta yedirin. Yumurta çok önemli. Tabii ki serbest dolaşan tavuk olacak, fabrikadan çıkmayacak. Çocuklara yedirdiğiniz hiç bir şey fabrikadan çıkmayacak. En son yapılan araştırmalar bunu gösteriyor. Bunlar beyin ve sinir hücrelerini etkiliyor. Çocukları ceviz, badem, bulgur, mercimek, sebze, et, 

Beyninizi değiştirin. Çocuklara şeker çikolata vermeyeceksiniz. Çocuklara ne verirseniz onu alır onu ister. 4-5 yaşında kadar alışmazsa ondan sonra bağımlı olmaz. Çocuk dünyayı çevresiyle tanıyor. Çocuk taklit ederek büyür. Ne görürse onu yapar. Anneler babalar, aile büyükleri, bakıcılar, okullar bunlar çok önemli. Bugün küçücük çocukların bile karaciğeri yağlanmış. Yapmayın bunu. Çocuğu rüşvete alıştırmayın. Yemeğini yersen şeker veririm gibi şeyler çok zararlı. Çocuklar gördüğünü yapacak. Çocuğu zorlamayın örnek olun. Olumlu konuşmalar yapın. Dolabınızı boşaltın. Zararlı şeyleri evinize sokmayın. Çocukların sağlıklı yağa ihtiyacı var. Kalp yanlız yağı enerji olarak kullanır yağdan korkmayın. Paça çok sağlıklıdır. Mutlaka yedirin.

Yandık ki ne yandık! Şimdi herkes itiraz edecek ama o kadar doğru söylüyor ki Hocam. Ağzına sağlık. 






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

2 yorum:

  1. benim kızım yumurta yemiyor, naptımsa başarılı olamadım. şu aralar da yine o bitmek bilmeyen diş çıkarma merasimlerinden bir zamanı yaşadığımız için hiç bişey yemiyor, bende kendim (dışarıdan asla ) kek yapıyorum , muhallebi yapıyorum en azından bu şekilde doysun istiyorum yoksa aç kalacak .. Yanlış yapıyorum ama yüreğim dayanmıyor ..

    YanıtlaSil
  2. Allah'ım sen bana çocuğumu 4-5 yaşına kadar çikolata şekerlemeden koruma gücü ver tüm kreş yönetimine,sokaktaki çocuklara,konu komşuya,parktaki teyzelere rağmen

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.