15 Eylül 2013 Pazar

Hassas Annemiz Zahide Ongun Kaya bebek araba koltuklarının yanlış kullanımına dikkat çekiyor

Çocuğun eğitimle ve sevgi ile büyüdüğüne inanan ve bu konuda kendini ülkeler arası karşılaştırma yapabildiği için şanslı sayan, Amerika'da erken çocuk gelişimi alanında eğitimini tamamlayan ve orada yaşayan iki çocuk annesi Hassas Annemiz Zahide diyor ki : 

                        Çocuklar kadar aileler de eğitilmeli  

  Uzun zamandır beni rahatsız eden çok önemli bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Bebek araba koltuklarının kullanımı gerçekten çok gerekli ama 
gereksiz yere bebeklerin araba koltuğu icinde uzun sure tutulması oldukça zararlı. Şu anda bebek araba koltuğu kullanımı Turkiye'de zorunlu olsa da çoğu ailelerin çocuğunu bağlamadan bu koltuklara oturtması dikkatimi çekiyor. Olay tam anlaşılmamış anladığım kadarı ile koltuk alınmış ama ne koltuk emniyet kemerine takılmış, ne de çocuk koltuğun kemeri ile bağlanmış. Olabilecek ani bir frende cocuk direkt fırlayacaktır yerinden. Bunlarla ilgili çok haberler okuduk. Benim asıl dikkatimi çeken konu annelerin uzun sure araba koltuğu içinde bebeklerini tutması ve uyutması. Artık gezmelerin baş koşelerinde araba koltuğu içinde bebek çok görür olduk. Araba koltuğu araba icin dizayn edilmiştir ve arabanın içinde kalan diğer aparatla doğru pozisyonu alır. Biz onu eve taşıdığımız takdirde duruşu doğru olmayan bir koltukta sırtı, omuriliği ve boynu gelişmemiş minicik bebeği saatlerce koltuk icinde tutarak eziyet ediyoruz. 

                                    Alper 27 aylık, kızlar 6 aylık burada

Bunun yanı sıra sıcak zamanlarda havasız kaldığı için sırt bölgesinde isilik ve beze baskı yaptığı için de pişiğe davetiye çıkarıyoruz. Araba koltukları belli yaşlara göre üretiliyor. Hatta bir sürü testlerden geçip öyle satılıyor. Bebek koltukları görüntü olarak çukur gibi göründüğü için aileler tarafından herhangi bir yumuşak şeyle destekleniyor fakat bu bir bebek icin pek sağlıklı olmayabilir. Onların yatış pozisyonuna göre ergonomik olarak üretiliyor. Aparatla birlikte kullanılmadığı takdirde bebek için pek sağlıklı bir pozisyon değil. Eğer uzun bir yolculuk yapıyorsak minimum 2 saatten fazla bebek koltukta tutulmamalı. Tekrar söylemek istiyorum araba koltuğu adı üstünde araba için dizayn edilmiştir. Lütfen gördüğünüzde anneleri uyarın, belki onların akıllarına böyle bir şey gelmeyebilir ama sonra size hak vereceklerdir. 

Hepinize sağlıklı, mutlu, huzurlu ve anne-babası ile büyüyen çocuklar yetiştirmeniz dileği ile...






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

1 yorum:

  1. Ben bunların hepsini biliyorum ama oğlumu araba koltuğunda oturtamıyorum. Doğduğundan beri ilk başta pusete koyuyorduk onda da bayılacak kadar ağlıyordu sonrasında daha yüksek olur etrafı görür hoşuna gider diye erkenden aldığımız oto koltuğu dahil hiç bir şekilde oturmuyor oturursa kemeri asla taktırmıyor takıyoruz çıkartıyor bir şekilde kemerden alt üst yapıyo kendini çıkarıyor. şu an 19 aylık bırakıyoruz ağlasın çıkarmıcaz diyoruz ama olmuyor olmuyor... bende arkada kemer takıyorum babası takıyor anlatıyoz konuşuyo yok o kemeri takınca kıyamet kopuyor... ben beceremedim heralde orada oturtmayı ya da oğlum hiç bir şekilde ikna olmuyor...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.