2 Eylül 2013 Pazartesi

Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasına az kaldı, çocuğunuz hazır mı?

13 gün içinde 1. sınıftan büyükler okula başlıyor. Geçen senenin konularını biraz tekrar etmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Özellikle 2. sınıfa başlayacaklar için bu daha da önemli. Alper de bu sene 2. sınıfa geçiyor. Yaz boyunca bol bol kitap okudu, arada matematik de çalıştı. Ama bir şeyi farkettim. Yazması biraz bozulmuş. Kitap okumaya dalmışız yazdırma çalışması fazla yapmamışız. Açıkçası biraz da bilinçli oldu bu çünkü geçen sene çok yoruldu, özellikle de fazla verilen yazma ödevleri yüzünden sıkıldı. Biraz ara vermesini ve dinlenmesini istedim. Öğretmeniniz de sağolsun ödev vermedi sadece bol bol kitap okusunlar istedi. Zaten öğretmenimiz emekli olduğu için bu sene yeni bir öğretmenimiz olacak. Hayırlısı olsun. 

Geçen gün birşeyler yazdırırken, bazı kelimeleri yazarken zorlandığını farkettim. Bu 13 günde yazma üzerinde duracağız. Biraz geçen seneyi tekrar edip konuların üstünden geçeceğiz. Size de tavsiye ederim.  Tatilin şu son günlerini çocuklarımızı okula psikolojik ve  fiziksel olarak hazırlamanın tam zamanı. Şimdiden yazın biraz elden çıkan gece oturmalarını bırakalım ve okul zamanı saatlerinde yatmalarını ve kalkmalarını sağlayalım. Yaz boyunca 23-24 gibi yatırıp tam okul başlamadan önceki gün gece 21'de yatırmaya çalışmak olmaz. Lütfen buna dikkat edelim. Yoksa ilk günlerde çok uykusuz kalır çocuklar. Her gün en az 2 saat okumaya ve yazmaya ayırmasını sağlamak da iyi fikir olabilir çünkü ödevler genellikle bu kadar sürüyor.  

Haydi bakalım Hassas Anneler yeni bir eğitim sezonu bizi bekliyor. Okulu özledik dedik ama ödev olayını da özledik mi acaba? 





Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.