27 Eylül 2013 Cuma

Hassas Anne cevaplıyor: Çocuğum okulda arkadaşlarına agresif davranıyor

Hassas bir annemiz:

merhaba Hassas Anne...size önemli bir sorunumdan bahsetmek istiyorum ve yardım bekliyorum...ben yurtdışında yasayan biriyim, bir oğlum ve 1,5 yasinda kizim var.. Oğlum bu yıl ikinci sınıfa basladi, ilk yiıda olduğu gibi bu yıl da sorunumuz var, dersleri bakımından çok iyi durumda olmasına rağmen, sürekli olarak arkadaşlarına küfür etmeye, el hareketi yapmaya, itelemeye başladı yine.. Nedenini bulamıyorum, evde gayet yardımsever olan çocuğum okulda neden bunları yapıyor anlayamıyoruz, ikaz ettik, konuştuk, hatta bazen sınırlarımızı o kadar zorladı ki sert davrandığımız da oldu, cezalar verdik yine olmadı, çok üzülüyorum.. Nasıl bir yol izlemeliyim, nasıl bir tutum sergilemeliyiz lütfen yardımcı olacak bilgilerinizi bekliyorum. Şimdiden tesekkür ediyorum...

Cevabım:

Öncelikle sert davranmanız onun da sertleşmesine neden olur tavsiye etmem. Genellikle agresif çocuklar kendine güveni az ve iletişim sorunu olan çocuklardan çıkar. Her zaman böyle olmaz ama çoğunlukla böyledir. Onun kendine güvenini arttırmanız ve iletişimini geliştirmeniz lazım. İki kültür arasında kalmış olabilir. Kolay değil. Belki de okulda onunla alay eden birileri var bunu araştırmanız faydalı olabilir. Okuldaki arkadaşlarıyla arasını yapmaya çalışın. Haftasonları okul arkadaşlarını eve çağırın beraber güzel zaman geçirsinler. Çocukların anneleriyle de görüşün bu da iyi olur. Böylelikle okulda olan bitenden haberiniz olur.

Bence onu değişik kurslara gönderin spor veya bir müzik aleti olabilir. Bir şeyde yeteneğini bulup onun üzerine gitmeniz ve o alanda başarılı olmaya başlaması hem kendine olan güvenini arttırır hem de değişik sosyal ortamlara gireceği için iletişim yetenekleri de gelişir. Hem de enerjisini harcar. Bunların size yardımcı olacağını düşünüyorum. Kolay gelsin Sevgiler






Not: Lütfen doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. Sevgiler

Ana Sayfaya Dönün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.